אחרי ה-LF-NX, הקונספט המרהיב לג'יפון יוקרתי במימדים בינוניים שנחשף בתערוכת פרנקפורט בסתיו הקודם, לקסוס חושפת את גרסת הייצור שתקרא NX ותוצג לקהל בתערוכת בייג'ין בהמשך החודש. לארץ הוא יגיע לקראת סוף השנה.
אמנם גרסת הייצור מרשימה, אך היא הרבה פחות אקסטרווגנטית ונועזת אל מול הקונספט. עם זאת קשה שלא לשים לב לחיטובים שלוקחים את שפת העיצוב העדכנית של מותג הפרימיום היפני, כפי שנחשפה לראשונה ב-GS ובמיוחד ב-IS החדשה, צעד אחד קדימה כחלק מהמגמה של לקסוס להתנער מהתדמית השמרנית–בוגרת שדבקה במותג.
עוד ב-mako רכב
לקסוס מציגה קונספט לג'יפון מרהיב
לקסוס הולכת על כל הקופה
מבחן: ב.מ.וו 320 מול קאדליק ATS ולקסוס IS
בעוד שבארצות הברית רכבי לקסוס זוכים לביקושים ערים ביותר, באירופה עד כה התקשתה החברה להתמודד אל מול התוצרת של יצרני הפרימיום המקומיים.
עבור לקסוס הצגת ה- NXמהווה בחינה לתגובת הקהל האירופאי אנין הטעם לקו העיצוב החדש בסגמנט שנחשב לאחד הלוהטים והרווחים ביותר – רכבי הפנאי בגודל בינוני.
בקרב מול רכבים מצליחים כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3, ריינג' רובר איווק ומרצדס GLK, ה-NX החדש יציג עיצוב עם נוכחות בולטת וכוחנית הכולל קשתות גלגלים תפוחות, חישוקים גדולים, קימורי פח זוויתיים וקו חלונות גבוה.
הפרונט יציג גרסה בולטת במיוחד לסבכת "שעון החול" של לקסוס שלצידיה פנסים ראשיים צרים ותאורת נסיעה ביום בצורת האות L, שניהם בטכנולוגיית LED.
גם הקבינה של ה- NX לא משמימה כפי שהורגלנו לראות בעבר בדגמי לקסוס וכוללת פריסה המזכירה את זאת הקיימת ב-IS החדשה בהשראת תא נוסעים של מכונית ספורט.
הלקסוס NX יוצע עם שלוש יחידות הנעה: גרסת ה-300h עם מערכת היברידית בנזין-חשמל המוכרת מה-IS שכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים ביחד 220 כ"ס, גרסת ה- 200t עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין ראשון בלקסוס וגרסת ה- NX 200 עם מנוע אטמוספרי המיועדת לשוק האמריקאי בלבד. כל יחידות ההנעה יהיו זמינות בגרסאות עם הנעה קדמית או עם מערכת הנעה לכל הגלגלים.
>> מבחן השוואתי: אודי Q5, וולוו XC60, מרצדס GLK וב.מ.וו X3