פורשה קאיימן דור 2
פורשה קאיימן, שהיא למעשה גרסת קופה של הבוקסטר, נמצאת איתנו כבר מאז 2006, וכעת לאחר שלאחרונה ה-911 והבוקסטר התרעננו הגיע גם תורה של מכונית הספורט הצעירה ביותר בהיצע החברה לשדרג מחלצות.

מאז שהוצגה, הקאיימן סובלת מתדמית בעייתית משהו - יש המכנים אותה "מכונית ביניים" ואילו אחרים אף טוענים שזו מכונית של לוזרים, "911 לעניים", שמי שקונה אותה למעשה רצה 911 אבל נאלץ להסתפק בה. אבל האמת היא שאם שמים את העניין התדמיתי בצד חייבים לציין שהבסיס של הקאיימן - המרכב המאוזן של הבוקסטר עם מנוע מרכזי והקשיחות שנוספה לו מהגג הקשיח, גורם ל"בייבי 911" להיות אחת ממכונות הנהיגה הטובות שייצרו בשטוטגרט מאז ומעולם, ולמעשה נראה שאם בפורשה היו מתנערים מהמסורת ומשתילים בקאיימן את יחידת הכוח של ה-911 יש להניח שהיא הייתה מהירה יותר בכל תוואי דרך מהמכונית האייקונית.
כך או אחרת, הקאיימן מקבלת כעת הפלטפורמה של הבוקסטר הנוכחית הכוללת שימוש רב באלומיניום (למעלה מ-44 אחוזים ממרכב הרכב עשויים מהמתכת הקלה) המביא לחיסכון במשקל של כ-30 ק"ג, מרשים במיוחד לנוכח העובדה כי הדור החדש גדל בכל המימדים.

בסיס הגלגלים גדל ב-6 ס"מ (247.5 ס"מ) והדבר תורם רבות לשיפור במרווח תא הנוסעים, המכיל כבעבר שני מושבים. מלבד המרווח המשופר נראה כי גם האיכות הכללית של תא הנוסעים עלתה מדרגה ובין היתר ניתן לציין שכעת עיצוב הדשבורד נראה מודרני והולם יותר מכונית של מותג פרימיום.

העיצוב החיצוני, כנהוג אצל פורשה, כולל שינויים מינוריים בלבד ובין היתר ניתן לציין כי יחידות התאורה הקדמיות מחודדות יותר כעת וכי מאחור ישנו ספויילר המשתלב ביחידות התאורה.

 

פורשה
בסך הכל מדובר במכונית מצוינת, אך בעיני הציבור היא נתפסת כלא יותר מפשרה למי שלא יכל להרשות לעצמו 911

בצד המכני הקאיימן מוצעת עם שני מנועי שישה צילינדרים בתצורת בוקסר, הראשון בנפח 2.7 ליטרים חדש לגמרי, מחליף את מנוע ה-2.9 ליטרים הוותיק ומפיק 275 כ"ס - 10 כ"ס יותר מהמנוע הקודם. גרסת ה-S מגיעה עם מנוע בנפח 3.4 ליטרים ו-325 כ"ס (תוספת של 5 כ"ס).

תיבות ההילוכים המוצעות הן ידנית עם 6 הילוכים או PDK כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה.

הביצועים בגרסה הבסיסית, בשילוב תיבה ידנית, כוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.7 שניות ו-264 קמ"ש מרביים ואילו גרסת ה-Sבשילוב תיבת PDK תרשום מאה קמ"ש בתוך 4.7 במאוץ ו-280 קמ"ש מרביים.


מלבד השיפור בביצועים, בפורשה טוענים כי מערכת Stop&Start ומעבר להגה בתגבור אלקטו-הידראולי מביאים לשיפור משמעותי בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

בפורשה מציינים גם בגאווה כי ירידה של מילימטר בגובה הכללי אשר הפחיתה את מרכז הכובד ואופציה למערכת מתלים אדפטיביים של פורשה (PASM) ולמערכת בקרת מומנט כולל דיפרנציאל מוגבל החלקה מביאות לשיפור מורגש ביכולת הדינמיות.

כמו כן בפורשה יודעים לספר כי לחיצה על מתג "ספורט" משפרת את תגובת הדוושה, מקצינה את מפות ניהול המנוע ומשנה את תזמוני ההעברה בתיבת ההילוכים, וכך למעשה מאפשרת לקאיימן החדשה לקזז 10 שניות בהקפה של מסלול המרוצים המפורסם בעולם – הנורבורגרינג.

הקאיימן תגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2013 ותוצע במחירים של החל מחצי מיליון שקלים.

 

פורשה
הקוקפיט קיבל סוף סוף מראה איכותי

>> רנו מתכוונת להתחרות בפורשה?