לפני פחות משנה יצרנית הרכב השוודית, סאאב, ניצלה בעור שיניה, למעשה אחרי הדקה ה- 90, מסגירה ודאית.
אחרי שנים של דשדוש ובעקבות המשבר הכלכלי העולמי, בעלת הבית ג'נרל מוטורס החליטה להפטר מהחברה השוודית. יצרנית שוודית נוספת – קוניגסאג, שמייצרת רכבי ספורט יוקרתיים, הביעה עניין והמשא ומתן התקדם. נראה היה שהכל סגור ואפילו הצהרות משותפות שוחררו אבל אז ברגע האחרון קוניגסאג ביטלה את הרכישה, מכונות הייצור דוממו ונראה היה שסאאב מצטרפת לשורה ארוכה של מותגי רכב עם שם מפואר שסיימו את תפקידם על כבישי הכדור הזה.
כשהכל כבר היה סגור, גמור ועצוב ולאחר שעיתונאי רכב ומעריצים הספידו אותה יצרנית מכונית העל הקטנטנה "ספייקר" מהולנד החליטה לקנות את סאאב, לנסות להרים אותה מהקרשים ולזכות שוב באמון הלקוחות הפוטנציאלים.
מצד אחד, אחרי יותר מעשור שהוזנחה ע"י ג'נרל מוטורס זאת בוודאי לא צפויה להיות משימה קלה. מצד שני, למותג יש בהחלט קהל מעריצים גדול שאולי התקדם בשנים האחרונות למכוניות של תוצרים אחרים אבל שומר בלב פינה חמה למכוניות השוודיות שבמשך שנים רבות נחשבו למתוחכמות, חזקות וייחודיות.
הג'נרל השאיר, לבד מחובות, גם ירושה מבטיחה – דגם חדש ומודרני שלא הספיק להגיע לקווי היצור.
מתחברים בחזרה ללקוחות הנאמנים
ה9-5 החדשה היא אמנם לא מכונית פורצת דרך אך היא ללא ספק משלבת אינטרפרטציה מודרנית מעניינת למכלולים ייחודים שהיו אופייניים למכונית המותג בעבר.
כעת, בניסיון לחדש את הקשר האישי ואת הזדהות של הלקוחות עם תוצרי המותג, בסאאב מציעים לחלוק עם הלקוחות את תהליך הייצור של המכונית שהזמינו.
הלקוחות לא יאלצו להרחיק למפעל בשוודיה כדי לראות במו עיניהם את מכוניתם בפסי היצור, אלא ברוח הקדמה ובהתאם לתדמית היצרנית בקדמת הטכנולוגיה שסאאב תשמח לנכס לעצמה, הלקוחות יוזמנו לצפות בתהליך בזמן אמת במחשב האישי שלהם או אפילו בטלפון הסלולארי בכל מקום בעולם.
החל מתחילת השנה הבאה, כל לקוח שיזמין סאאב חדשה יקבל קוד גישה מיוחד לאתר האינטרנט של החברה. כל קוד יוצמד להזמנה ספציפית.
צפו: הסאאב שלכם מקבלת צורה
בשלבים הראשונים הלקוח יוכל לקבל עדכוני RSS או מיילים המדווחים על התקדמות ההזמנה, הגעת החלפים המיוחדים ועוד.
בהמשך, כשההזמנה תגיע לקווי היצור, הלקוח יוזמן, בעזרת מערכת המצלמות הפזורה בכל רחבי המפעל בשוודיה, לעקוב אחרי התקדמות היצור של המכונית הספציפית שהזמין.
המערכת אמורה להיות מתוחכמת מספיק כדי לעבור אוטומטית בין כל שלבי הייצור עד לקבלת התוצר המוגמר – סאאב חדשה במפרט שהזמין מהלקוח.
אמנם לא תהיה ללקוח אפשרות לתקשר עם העובדים בזמן אמת כדי לבקש מהם לשנות משהו במפרט שלא מוצא חן בעיניו, אבל מצד שני המזמין יוכל לעקוב מקרוב שלא שכחו להבריג איזה בורג, או שאף אחד לא שולח סמס בזמן שהוא צובע איזה מכסה.
חשיבות המהלך היא תדמיתית בעיקרה ומהווה כלי לחיזוק ולחידוש הקשר עם קהל לקוחות החברה. סאאב צפויה, בדומה ליצרניות פרימיום נוספות, להציע ללקוחות גם אפשרות אירוח ואיסוף עצמי של המכונית מהמפעל.