זה כבר כמה שנים שמקורות המקורבים לב.מ.וו יודעים לספר כי החברה הבווארית שוקלת ברצינות להכנס לתחום של מכוניות העל ולבנות מכונית אקזוטית ממש כמו שהמתחרות המרכזיות שלה - אודי עם ה-R8, מרצדס עם הSLS- ואפילו לקסוס עם ה- LFA- עושות, או בעצם, למעשה, ממש כמו שב.מ.וו בעצמה עשתה אי שם בשנות ה-70 של המאה ה-20 עם ה-M1.
השמועות על איך תראה הסופר-ב.מ.וו שתפתח חטיבת M היו מגוונות: היו שדיברו על מראה שיהיה סוג של הומאז' ל-M1 המיתולוגית כמו אותו דגם קונספט שהחברה הציגה לא מכבר, היו שטענו שהמכונית תהיה מצוידת במנוע וי 10 מרכזי המפיק 625 כ"ס, מאוחר יותר היו שסברו שב.מ.וו תלך על מכונית דו-מושבית צנועה יותר עם מנוע 6 צילינדרים קדמי, צמד מגדשי טורבו ובערך 400 כ"ס ולפני מספר חודשים ב.מ.וו הצהירה, הציגה ואף בחנה קונספט של מכונית ספורט היברידית המשלבת מנוע 3 צילינדרים ויחידה חשמלית שביחד מפיקים מומנט אכזרי שמועבר לארבעת הגלגלים.
עם זאת, בראיון שנתן השבוע מת'יו ראסל, האחראי על חטיבת הביצועים M של ב.מ.וו בצפון אמריקה, מסתבר שהחברה החליטה בשלב זה לרדת מהרעיון לבנות וליצר בקרוב מכונית על.
ראסל הבהיר שלמצב הכלכלי הבלתי ברור המסתמן באירופה אין חלק בהחלטה אשר נפלה בעיקר משיקולים ענייניים: "עם כל החשיבות של סופר מכונית בליין הדגמים למיצוב של הדגמים האחרים, ב-ב.מ.וו מרגישים שהמכוניות הסדרתיות שלנו מדברות בעד עצמן ואין להן שום צורך בשחקניות חיזוק יקרות ומחוטבות", הסביר ראסל.
"אנחנו מייצרים היום כמה מכוניות שהן למעשה מכוניות על מבחינת הביצועים. קחו למשל את ה-M3 שמאיצה ובולמת ומסוגלת לתקוף סיבובים במהירות שלא נופלת מזו של אודי R8 (בגרסה הבסיסית), ה-M5 החדשה מאיצה למאה בתוך 3.7 שניות שזה יותר מהיר מלא מעט דגמים של למבורגיני ופרארי", ציין ראסל. "למעשה אנחנו מייצרים מכוניות על אבל הן עטופות במרכב של מכוניות סאלון המעניק להן שימושיות רבה ולמעשה מאפשר ללקוחות לקבל יתרונות של 2 מכוניות במכונית אחת, ולמעשה זו בדיוק המהות שלנו בחטיבת M – אנחנו לא הוקמנו כדי ליצר מכוניות לא שימושיות ויקרות עם ביצועים חלומיים אלא כדי להפוך מכוניות מצוינות ושימושיות למכוניות מטריפות מבחינת הביצועים".
>> חזקות ועצבניות: המכוניות עם הכי הרבה סוסים מתחת למכסה שנמכרות בארץ