סיטרואן
ה-C4 פיקאסו הוא אחד הדגמים המצליחים ביותר בשנים האחרונות של סיטרואן. השימושיות המצוינת הפכו אותו לבחירה משפחתית הגיונית ומאז החשיפה ועד היום נמכרו ברחבי העולם כשלושה מיליון מיני-וואנים מדגם זה וגם אצלנו בארץ הוא רשם מספרים נאים.

ללא ספק מדובר במספר מרשים לסגמנט זה במיוחד לנוכח העובדה שהפיקאסו אינו נמכר בשוק האמריקאי הנחשב לאחד השווקים הגדולים למיני וואנים של "סוקר-מאם".

כעת, אחרי שהעין בדיוק התרגלה סוף סוף לעיצוב המיוחד של הפיקאסו ובמיוחד לפריסה המשונה של הכפתורים בדשבורד שלו, חושפת סיטרואן איורים ראשונים של ה'טכנוספייס קונספט'.

רכב התצוגה שיוצג בפני הקהל הרחב בתערוכת ז'נבה מהווה קדימון לדור הבא של ה-C4 פיקאסו שיהיה הראשון להתבסס על פלטפורמת 2EMP המודולארית של סיטרואן ופיג'ו.

העיצוב, כנהוג בסיטרואן, שונה, מיוחד וחדשני בעיקר בחזית אבל בה בעת שומר כמה ממאפיני העיצוב של הפיקאסו הנוכחי כמו משטחי חלונות גדולים סביב ושמשה קדמית פנוראמית הפולשת אל עבר הגג. האחוריים קצת פחות ייחודים עם יחידות תאורה שמזכירות דווקא את הגולף.
תמונות של רכבי ניסוי תחת הסוואה שצולמו על ידי עוברי אורח בעת מבחנים במקומות שונים בעולם ודלפו לרשת מצבעים על כך שהדגם הסדרתי יהיה ככל הנראה כמעט זהה לרכב התצוגה -נאה או לא תחליטו בעצמכם.

סיטרואן
הקו הכללי של פיקאסו נשאר

מידות ה'טכנוספייס' עומדות על 443 ס"מ לאורך (קצר ב-4 ס"מ מהפיקאסו 5 מקומות שלא נמכר בארץ), 183 ס"מ לרוחב (זהה לדור הנוכחי), 161 ס"מ לגובה (נמוך ב-7 ס"מ) ובסיס הגלגלים מציג נתון של 278.3 ס"מ (5.5 ס"מ יותר מבעבר).

בשלב זה לא פורסמו תמונות של תא הנוסעים אך בסיטרואן רומזים לשינוי משמעותי ב'יער הכפתורים' ומדווחים כי מסך מגע בגודל 12 אינץ' יאפשר שליטה על רוב הפונקציות.
סיטרואן מצהירים גם שבזכות מנועים מתקדמים ודיאטה של כ-70 ק"ג לעומת הדגם הקודם פליטת המזהמים של הדגם החדש תעמוד על כ-98 גרם CO2 לקילומטר (בגרסת הדיזל ההיברידית) פחות ממכונית המיני של החברה, ה-C1.

>> משפחה פלוס: מבחן השוואתי-C4  פיקאסו מול רנו גרנד סניק ומאזדה 5

>> האח הקטן: סיטרואן C3 פיקאסו במבחן

סיטרואן