אחרי תהליך חשיפה מתיש משהו שכלל אין ספור תמונות "ריגול" שדלפו לרשת, צילומי תקריב שחשפו חלקים כאלו ואחרים, פרסום תמונות תא הנוסעים של הרכב ועוד, הלילה בהמבורג, באולם המסירה של מטוס הדגל של אירופה האיירבוס A380, הוצגה סוף סוף באופן רשמי ספינת הדגל של מרצדס – ה- Sקלאס החדשה.
8 שנים אחרי הצגת ה-S קלאס הקודמת ושנתיים אחרי שמרצדס איבדה את הבכורה בשוק הפרימיום לב.מ.וו, צוות הפיתוח משטוטגרט הבין שהמתכון הקלאסי הישן כבר לא מספיק ויש לתכנן מכונית שמצד אחד תשמור על כל המאפיינים שהפכו את ה-S קלאס במשך שנים רבות כל כך לאייקון היוקרה האולטימטיבי ומצד שני תהיה יותר נועזת ופחות שמרנית.
מעבר לחשיבות הנקודתית של הדגם לקהל הלקוחות המצומצם שיכול להרשות לעצמו מכונית שכזו, יש ל-S קלאס חשיבות עצומה לתדמית היוקרה של כלל המותג בעיני הציבור והמכירות של הדגמים העממיים יותר.
מבחינה חיצונית ה-S משלבת בין מראה סדאן 3 קופסאות קלאסי לניחוחות מודרניים יותר תוך שהיא משתמשת בכמה מהאלמנטים העיצוביים של ה-A קלאס, ה-CLS וה-CLA. בהתאם לכך היא כוללת חזית זוויתית יותר עם סבכה עצומה ופגוש כוחני שביחד מעניקים אפקט זרימה מרשים. הצדודית כוללת, בניגוד לעבר, כמה קימורי פח אורכיים שביחד עם בתי גלגלים תפוחים מעניקים ל-S צללית פחות מסורבלת. ומאחור אי אפשר לפספס את הפגוש האגרסיבי שביחד עם יחידות תאורה מיוחדות ומכסה תא מטען זוויתי מעניקים לה למרות גודלה נוכחות דינמית גם מזווית זו.
מעבר לאפקט הוויזואלי העיצוב של ה-S קלאס גם מאוד יעיל מבחינה אווירודינאמית ומציע מקדם גרר חסר תקדים של CD-0.24 ככל הנראה הנמוך ביותר מבין המכוניות בייצור סדרתי.
תא הנוסעים שתמונותיו נחשפו כבר לפני מספר שבועות, מציג אף הוא שילוב בין יוקרה קלאסית עם גימורים מושלמים ושפע עור, עץ ואלומיניום מוברש לחדשנות.
את לוח המחוונים הקלאסי ומסך המולטימדיה בקונסולה המרכזים מחליפים 2 מסכי ענק בגודל של 12.3 אינץ' הצמודים אחד לשני ומסוגלים לספק כל מידע שצריך בשלל אפשריות תצוגה מבלי להסיח יותר מדי את העיניים של הנהג מהדרך.
בקרת האקלים כוללת 4 אזורים נפרדים לחלוטין עם אפשרות לבישום ב-5 ריחות שונים. כמו כן, ה-S מציעה גישה לרשת האינטרנט, למצלמות ההיקפיות של הרכב ולמערכת וניווט בעזרת מסך מובנה מכל מושב ברכב, מערכת מסאז' מתקדמת על עיקרון "האבנים החמות" עם 6 תוכניות שונות ועוד ועוד.
מאז ומעולם ה-S קלאס הלכה לפני המחנה בכל הקשור למערכות ניהוג ובטיחות מתקדמות שהופיעו לראשונה בספינת הדגל של מרצדס ובהמשך, בתוך מספר שנים, מצאו את דרכם לשאר תעשיית הרכב. על כן נהוג לתת תשומת לב מיוחדת לחידושים בתחום זה שיש לכל דור חדש של ה-S קלאס להציע, ולזו החדשה בהחלט יש הרבה חידושים ועדכונים בתחום.
בין היתר למשל מערך מתלי האוויר (סטנדרט בכל הגרסאות) נעזר במצלמה קדמית וחיישנים הסורקים את פני השטח לפנים ומכינים את מתלי הרכב מראש להתמודדות עם דרך משובשת, בור, אבן ושאר מפגעים בדרך. מערכת בקרת שיוט אקטיבית שולטת במנוע ובבלמים ושומרת על מרחק בטוח מהרכב מלפנים במהירויות שבין 0 ל- 200 קמ"ש, מערכת היגוי אקטיבי מסוגלת לשמור בעצמה על הנתיב בכבישים מהירים, מערכת בלימה אוטומטית יודעת לזהות סכנה ב-360 מעלות, כולל הולכי רגל מתפרצים לכביש ורכב בצומת, מערכת נוספת מזהה מצב בו רכב עומד לפגוע במכונית מאחור ומזהירה הנהג ומכינה את הרכב לפגיעה ויש גם תאורת לד מלאה המתאימה באופן אוטומטי ובצורה א-סימטרית את האלומה בהתאם לתנאי הדרך והרכבים סביב, ראיית לילה מדור חדש ועוד ועוד.
שימוש נרחב באלומיניום ומתכות קלות נוספות הביא להפחתת משקל של כ-150 קילוגרם לעומת ה-S הקודמת ובהתאם לכך הביצועים וצריכת הדלק השתפרו בכל הגרסאות.
הרוכשים בשלב זה יוכלו לבחור בין ארבע יחידות כוח שונות בנזין, דיזל, בנזין – היברידי ודיזל – היברידי כשכולן משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.
הדגם ה"בסיסי " – S350 יהיה מצויד במנוע טורבו דיזל המפיק 258 כ"ס שיאיץ את ספינת הדגל למהירות תלת ספרתית בתוך 6.8 שניות ואילו הדגם הבכיר בשלב זה (עד הצגת גרסת ה-S600 ו-AMG) יהיה מצויד במנוע בנזין בנפח 4.7 ליטרים שירשום מאה קמ"ש על הספידומטר בתוך 4.8 שניות.
לישראל ה-S קלאס החדשה אמורה להגיע לקראת סוף השנה עם תג מחיר משוער של החל מ-700 אלף ש'. למרות שעד הלילה היא טרם נחשפה באופן רשמי בכלמוביל, היבואנית, מדווחים על כך שבחודשים האחרונים הצטברה במשרדי החברה כמות לא מבוטלת של הזדמנות של לקוחות שכבר שילמו מקדמה כדי להיות בין הראשונים שיזכו להחזיק בספינת הדגל החדשה