דודג' וויפר SRT
הלילה, אחרי אין סוף טיזרים, שרטוטים, איורי מחשב, צילומים מוחשכים, צילומי תקריב של חלקים שונים ועוד הוויפר החדשה נחשפה בתערוכת ניו יורק עם עיצוב נחשק יותר ובעיקר יותר ביצועים ותחת מותג חדש - SRT, האמור לבדל אותה מדודג'.

הוויפר המקורית הוצגה ב-1989 כמכונית קונספט בתערוכת דטרויט. הכוונה הייתה ליצר כמה עשרות רכבים בודדים, אך התגובות המדהימות להן זכה הרכב בקרב הציבור ועיתונאי הרכב וכן כמות הזמנות גדולה שנרשמה עוד בטרם התחיל היצור הביאו את קרייזלר לשנות תוכניות.

למרות שהוויפר הציגה מיקס מוזר של מרכיבים כשמחד היו לה תכונות של מכוניות על אירופאית והתנהגות כביש שלא הייתה קיימת עד אז בתוצרים אמריקאיים ומאידך היא יוצרה במפעל MACK ליצור משאיות ועשתה שימוש ברכיבים מהמדף, כמו למשל יחידת הנעה שהייתה מבוססת על מנוע וי 10 עם שסתומים עיליים ששימש רכבי משא של החברה, הוויפר צברה לה במהלך השנים ואבולוציות הדגם מעריצים רבים בעיקר בשל הנוכחות הכוחנית שלה, הביצועים הקיצוניים ואופי הארד קור בלתי מתפשר. הדור האחרון של הוויפר עשה שימוש במנוע וי 10  בנפח 8.4 ליטר(!) שהפיק 600 כ"ס ודחף את מכונית הספורט הגדולה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-4 שניות.

למרות שהפכה לאייקון מוטורי נחשק, המשבר הכלכלי של 2008 חייב את קונצרן קרייזלר להתייעל וב-2010 הוויפר האחרונה ירדה מפסי היצור ולקונצרן לא הייתה תוכנית לחזור ליצר אותה בעידן בו מנסים היצרנים לטפח רקורד סביבתי שלא בדיוק מסתדר עם מנוע וי 10 בנפח 8.4 ליטרים. עם זאת, כמו בראשית ימיה, גם כאן היה זה קהל הלקוחות הנלהב שדרש, הפציר ולבסוף גם קיבל וויפר חדשה.

בקונצרן לא התפתו לשנות את המתכון ולשלב בנחש הארסי מנוע קטן יותר מוגדש ונשארו נאמנים למנוע האטמוספרי העצום שלאחר מקצה שיפורים מקיף משחרר כעת לגלגלים האחוריים, דרך תיבת הילוכים ידנית בלבד, 640 כ"ס ומומנט פסיכי של 83 קג"מ.

בחברה לא הסתפקו רק בתוספת כוח ובתכנון המחודש הקפידו על דיאטה משמעותית שמביאה את הוויפר ליחס הספק/משקל קיצוני ביותר המעמיד אותה רק מאחורי הבוגאטי ויירון והפרארי F12 החדשה ולפני מכוניות כמו למבורגיני אבנטדור וקורבט ZR1.

דודג' וויפר SRT
640 כ"ס ו82 קג"מ

בשלב זה החברה עדיין לא מפרסמת נתוני ביצועים רשמיים אבל ניתן להעריך שהאצה למאה תהיה מהירה מזו של הדור הקודם שרשם מהירות תלת ספרתית בתוך 3.6 שניות. המהירות המרבית תהיה גבוה מ-200 מיילים לשעה (325 קמ"ש). אבל הוויפר היא לא רק ביצועים בקו ישר ובחברה מציינים כי השלדה החדשה, שעושה שימוש נרחב באלומניום, מציגה שיפור של 50 אחוזים בכוח ההצמדה האווירודינאמי וכוללת גם מתלים שתוכננו מחדש, מערכות בקרה אלקטרוניות שכוילו לא להתערב יתר על המידה וצמיגי פירלי מיוחדים שנוצרו במיוחד לוויפר. 

בקרייזלר החליטו לצייד את הוויפר החדשה בתא נוסעים איכותי מבעבר שיכלול דשבורד ודיפונים בשילוב עור וגם מערכת מולטימדיה משוכללת עם מסך 8.4 אינץ' שכולל מחשב המודד את ביצועי הנהיגה השונים.

השיווק של הוויפר החדשה בארצות הברית יחל בקרוב. חברת מכשירי, תנועה יבואנית מותגי קונצרן קרייזלר בישראל, בוחנת את האפשרות ליבא את הוייפר ארצה לפי הזמנה מראש. המחיר המשוער יעמוד על בין 800 אלף למיליון שקלים.

>> חתול תעלול – יגואר XKR-S נחתה בארץ

דודג' וויפר SRT
עם מנוע בנפח 8,200 סמ"ק לא מדובר ברכב ידידותי במיוחד לסביבה