פיאסטה ST
180 כ"ס ו-6.9 שניות למאה

צריך להתחיל להפנים את זה: זה לקח לא מעט זמן אבל מכוניות קטנות יחסית הופכות לפופולריות בארה"ב ואחרי שנים רבות בהן האמריקאים העדיפו 'יאכטות' ענקיות ניתן לציין שפיאט, שחדרה לשוק האמריקאי עם ה-500 וה-500 אברת', לא מצליחה להדביק את הביקוש הרב לקטנטונת מתוצרתה וכך גם פורד שהפוקוס שלה, ובמיוחד גרסת הספורט ST - זוכה לביקושים ערים ביותר. 


כעת נחשפת כעת גרסת ה-ST לפיאסטה שעברה לאחרונה מתיחת פנים. ה-ST הקטנה משודכת למנוע  בנפח 1.6 ליטרים אקו-בוסט שבסיוע מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה מפיק 180 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית עם שישה יחסים.

התאוצה מעמידה ועד ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 220 קמ"ש. לבד מהמנוע גם המתלים כוילו מחדש והונמכו ב-1.5 ס"מ כדי לספק אחיזת כביש מיטבית בכוחות הצד הרבים בהם נדרשת מכונית מסוג זה לעמוד. מערכת בקרת היציבות מציעה, כמו בפוקוסST, שלושה מצבי התערבות: בקרה מלאה, בקרה חלקית בה המערכת מאולחשת ונכנסת לפעולה בשלב מאוחר יותר ובקרה מנותקת לחלוטין.

פיאסטה ST
תמונות מההשקה שהפרזנטור קן בלוק העלה לאינסטגרם שלו

בנוסף, ה-ST כוללת את בקרת הכוונת המומנט האלקטרונית שפועלת כמו דיפרנציאל מוגבל החלקה ומסייעת בהורדת הכוח ביציאה מהפניות.
למרות הביצועים החמים, בהשקה הוצגה ה-ST רק בתצורת 5 דלתות פרקטיות וככל הנראה זו תהיה האופציה היחידה, לפחות בשוק האמריקאי.

עם זאת, העיצוב החיצוני נבדל מזו של הפיאסטה הסטנדרטית וכולל פגוש קדמי נפוח עם כונס אוויר טרפזי גדול, פגוש אחורי עם מסיט אוויר וצינור מפלט כפול, כנפון בקצה הגג, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' עליהם נעולים צמיגי קונטיננטל ספורט דביקים וכמובן כיתובי ST מלפנים ומאחור.

 תא הנוסעים כולל מושבים חובקים של ריקארו (כמו בפוקוס ST), ידית הילוכים מתכתית, דוושות מחוררות וכיתוב ST בתחתית גלגל ההגה.


למרות הביקורת על מערכות השליטה של פורד, גם הפיאסטה תצויד במערכת SYNC המאפשרת הפעלת המערכות השונות בפיקוד קולי ומאפשרת גם כיול למפתח ההתנעה הרזרבי שמגביל את הביצועים אם מישהו אחר ירצה סיבוב.

אחרי שהתוודענו מקרוב לאחות הגדולה היינו יותר משמחים גם לקחת סיבוב על ה-ST הקטנה, אבל זה ככל הנראה לא יקרה כי נכון לעכשיו הפיאסטה ST לא מתכננת לעשות עליה. חבל.

>> השתוללנו עם האחות: פוקוס ST במבחן

פיאסטה ST