ה-CTS של קדילאק נחשבת לאחת המכוניות החשובות ביותר בהיסטוריה של יצרן מכוניות היוקרה האמריקאי הותיק בעולם.
למעשה מדובר במכונית שהצילה בראשית המילניום את החברה האמריקאית, שסבלה באותן השנים מהיצע דגמים מיושן, לקוחות שהתמעטו והזדקנו ופופולרית גבוהה בעיקר בבתי לוויות כרכב להובלת ארונות קבורה, מאובדן רלוונטיות סופי.
הדור הראשון של ה-CTS הוצג בתערוכת דטרויוט 2002 והיה ההיפך הגמור ממה שהציבור היה רגיל לראות מקדילאק.
ה-CTS החזירה את קדילאק להנעה לגלגלים האחוריים והחליפה מאפייני ניהוג של יאכטה בכאלה שיישרו קו עם מיטב תוצרת אירופה. העיצוב אמנם לא היה אירופאי אבל בהחלט הציג משהו מקורי עם קווים חדים, מראה אגרסיבי בעל נוכחות וקשר לעיצובים מימי הזוהר של המותג הוותיק.
ה-CTS הפכה להצלחה גדולה וגם זכתה בתואר מכונית השנה בארה"ב ב-2002.
יותר מעשור לאחר מכן ולאחר דור שני מוצלח אפילו יותר שהוצג בשנת 2007, חושפת כעת החברה תמונות ופרטים ראשונים על הדור השלישי של ה-CTS לקראת ההשקה הרשמית בתערוכת ניו-יורק בסוף השבוע הקרוב.
מבחינה עיצובית, ה-CTS החדשה שומרת על קווי העיצוב הכלליים של קודמותיה אבל מציגה שיפור בפרופורציות שמעניקות לה נוכחות מאוזנת ונעימה יותר לעין ובשילוב מוטיבים מהאחות הצעירה, ה-ATS, כמו יחידות התאורה האנכיות הקדמיות המשוכות לאחור ומופע מרהיב של תאורת לד אין ספק שהתוצאה הסופית בהחלט מוצלחת.
סבכה קדמית עצומה עם סמל ענק של קדילאק מעידים על כך שהחברה, ככל הנראה, גאה במאוד במכונית החדשה שלה. קדילאק אמנם לא מפרסמת בשלב זה נתוני מידות, אך לפי מה שאנו יודעים ה-CTS מתבססת על פלטפורמה חדשה וגדולה יותר שתאפשר לה, בניגוד לעבר בו תא הנוסעים הקטן יחסית שלה גרם ליפול בין קטגוריות, להתחרות ראש בראש מול מובילות הסגמנט כמו מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5.
בנוסף בקדילאק מבטיחים שחלל הנוסעים הפך איכותי מבעבר ויכלול גם את מערכת ה-CUE, האחראית להפעלת רוב מערכות הרכב עם קונסולה מרכזית ללא כפתורים ושליטה באמצעות הזזת האצבעות בהשראת טאבלט
גרסת הבסיס תצויד במנוע 4 הצילינדרים המוצלח והמוכר מה-ATS שמציע נפח של 2.0 ליטר שבעזרת מגדש טורבו מפיק 272 כ"ס. לצידו תוצע כמו בעבר גרסת וי 6 מתבקשת בנפח 3.6 ליטר עם 321 כ"ס (תוספת של 17 כ"ס לעומת הדור הנוכחי) ובצמרת ההיצע, עד להשקת גרסת ה-CTS-V המטורפת, ניתן יהיה לפגוש גרסה חדשה למנוע הוי 6 שבעזרת צמד מגדשי טורבו מפיק 420 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה שתעביר את הכוח לגלגלים האחוריים כמובן. שתי הגרסאות החלשות יותר יוצעו גם עם אופציה להנעה כפולה קבועה לטובת הלקוחות באזורים הקרים והמושלגים בארצות הברית ובקנדה. למרות השאיפה הברורה של קדילאק להפוך למותג יוקרה לגיטימי גם ביבשת הישנה, בשלב זה גרסת מנוע דיזל החשובה מאוד בשוק האירופאי עדיין לא נמצאת בתכנון.
>> מסתכלת לב.מ.וו בגובה העיניים: קדילאק ATS במבחן