ה-911 של פורשה היא איקון מוטורי שהוכיח שגם מתכון שגוי פיזיקאלית מן היסוד (מנוע אחורי והנעה אחורית במכונית ספורט), יכול להפוך לסיפור הצלחה שנמשך כבר יובל שנים.
ה-911 הוצעה לאורך השנים בשלל גרסאות, אולם נראה שהנחשקת מכולם היא גרסת הטורבו שהוצגה לראשונה ב-1974, הפיקה 260 כ"ס ונחשבה בתקופה ההיא למכונית ספורט קיצונית ומרגשת אבל גם מאוד לא סלחנית שלא לומר קטלנית.
מאז ה-911 הפכה נשלטת יותר ומאוזנת יותר, כך שלמרות שהמנוע שנשאר מאחור, ה-911 טורבו החדשה מסוגלת להתמודד עם הספק של 520 כ"ס - כפול מזה שבטורבו המקורית מבלי לשלוח את מי שאוחז בהגה שלה לפגישה אינטימית דחופה עם עצים וחפצים דוממים אחרים בצד הדרך.
הדור החדש של ה-911 טורבו חזק מקודמו ב-20 כ"ס ומצויד במנוע בוקסר 6 צילינדרים בנפח 3.8 ליטר המאפשר ל-911 להאיץ מעמידה למאה קמ"ש בתוך רק 3.2 שניות.
למי שלא מסתפק בכך תוצע גם גרסת טורבו S עם 560 כ"ס (30 כ"ס יותר מעבר) שגוזרת מאית שנייה מזמן התאוצה למאה קמ"ש ולא תחדל לאסוף מהירות עד שהשעון יראה 318 קמ"ש.
החל מדור זה תיבת הילוכים ידנית לא מוצעת אפילו כאופציה, ואת הטורבו החדשה ניתן לקבל רק עם תיבת PDK כפולת מצמד עם שבעה יחסים.
בכדי לשפר גם את היכולת הדינמית הטורבו מצוידת במערכת הנעה כפולה קבועה חדשה לגמרי המסוגלת להעביר בשעת הצורך יותר כוח לגלגלים הקדמיים מבעבר. כמו כן המפרט כולל מוטות המייצבים דינמיים המפחיתים את זווית הגלגול.
אחד החידושים הגדול הוא מערכת היגוי גם לציר האחורי המסוגלת ליצור הפניה של עד 2.8 מעלות; עד מהירות 50 קמ"ש היא מפנה את הגלגלים לכיוון הפוך מהקדמיים ובכך מסייעת לשיפור רדיוס וחדות הפניה ובמהירות של מעל מהירות 80 קמ"ש היא מפנה את הגלגלים לאותו כיוון של הגלגלים הקדמיים כדי לשפר את היציבות.
האווירודינמיקה שופרה אף היא בעיקר בעזרת מסיטי אוויר קדמיים ואחוריים בעלי שלושה מצבים שבהתאם למהירות משנים את מיקומים ומסייעים להפחתת מקדם הגרר ויצרת כוח הצמדה טוב יותר של המכונית לאספלט במהירויות גבוהות.
כדי להכניס את מהות השינויים לפרספקטיבה, בפורשה טוענים שהטורבו החדשה מסוגלת לצלוח את מסלול נורבורגרינג האייקוני בתוך פחות משבע וחצי דקות, מהר יותר מהזמן אותה השיגה מכונית העל של החברה - הקאררה GT
לא רק הביצועים שופרו ובעולם המודרני גם מכונית ספורט קיצונית, ובמיוחד כזו שבניגוד לרוב היצירות האקזוטיות משמשת רבים גם ביומיום, צריכה לעמוד בתקני זיהום אוויר וצריכת דלק מחמרים, ובפורשה מתגאים בשלל שיפורים בתחום כמו גם במערכת start&stop שמביאים ביחד לנתון צריכת הדלק רשמי של 10.3 ק"מ לליטר - שיפור של 16 אחוז לעומת הטורבו של הדור הקודם.
כנהוג שושלת ה-911 טורבו מגיעה עם סממני עיצוב בולטים המזוהים עם הדגם כמו כונסי אוויר מאחורי דלתות הצד וספוילר אחורי גדול ובין שלל פרטי האבזור והעיצוב הנוספים ניתן לציין חישוקי 20', רביעיית מפלטים ופגושים מנופחים עם כונסי אוויר מוגדלים מלפנים ומאחור שביחד יוצרים בידול מחייב מה-911 "הבסיסית" של השכן
ה-911 טורבו צפויה להיחשף לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב, כמודל 2014 ובתזמון מושלם לסיום חגיגות היובל ל-911 ופתיחת חגיגות הארבעים לדגם הטורבו.
ההיסטוריה של ה-911 טורבו
>> הכירו את הפורשה שמציגה נתוני צריכת דלק נמוכים משל טויוטה פריוס