אנשים שמסתכלים על מכוניות בצורה רציונלית והגיונית ואפילו גם לא מעט חובבי רכב לא ממש מבינים מי צריך מכונית קופה בגודל פול סייז באורך של 5 מטרים, אבל כנראה שהגיון זה לא הכל בחיים ובקרב לקוחות שמוכנים לשים סכום של דירה על הכביש, כנראה שיש חשיבות למימדים מכובדים כדי שאף אחד לא יטעה למי יש הכי גדול בסביבה.
על פי ההיגיון הזה וכמי שמתיימרת כבר יותר ממאה שנה לספק את כל הרצונות המוטוריים של מי שכסף הוא לא הבעיה עבורו, מרצדס חושפת כעת את ה-S קלאס קופה שתוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה הקרובה ותחליף את ה-CL הותיקה.
למרות השם והתבססות על הפלטפורמה ומכלולים רבים של ה-S קלאס סדאן החדשה שהוצגה לפני כחצי שנה, מבחינה עיצובית ה-S קופה מציגה מראה שונה בתכלית ממכונית השרד של שועי העולם עם פרונט בהשראת ה-CLA הקטנה, צדודית עם כמה קימורים, חישוקי גלגל ענקיים וצללית נמוכה יחסית המשוכה לאחור היוצרים מראה דינמי מתפרץ ושונה מאוד מהמראה המעט גמלוני של ה-CL היוצאת. למרות בסיס גלגלים של 2.95 מטרים הקבינה מציעה פריסה של 2+2 עם דגש בולט לטובת היושבים קדימה שיהנו משלל פינוקים מכל עבר.
בשלב זה ה-S קופה תוצע עם אופציה ליחידת הנעה אחת שתכלול מנוע וי 8 טווין טורבו בנפח 4.7 ליטרים המפיק 455 כ"ס ומומנט של 70 קג"מ. הכוח האדיר יועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית ויאפשר לרשום 100 קמ"ש על הספידומטר בתוך פחות מ-5 שניות, בדרך להגבלה האלקטרונית במהירות 255 קמ"ש. בהמשך הדרך ניתן להעריך שה-S קופה תקבל מנועים נוספים ותוצע גם בגרסת AMG כוחנית יותר בדומה לגרסאות השונות של ה-S סדאן.
בהתאם לייעוד כמכונית GT המיועדת לחצות מרחקים גדולים במהירויות גבוהות, במרצדס גאים במיוחד במערכת מתלי האוויר הייחודית הנעזרת במצלמה קדמית וחיישנים הסורקים את פני השטח לפנים ומכינה את מתלי הרכב מראש להתמודדות עם דרך משובשת, בורות, אבנים ושאר מפגעים בדרך.
כמו כן יש לזכור מערכות בטיחות שהוצגו ב-S קלאס שיוצעו גם בגרסת הקופה כמו בקרת שיוט אקטיבית השולטת במנוע ובבלמים ושומרת על מרחק בטוח מהרכב מלפנים במהירויות שבין 0 ל- 200 קמ"ש, מערכת היגוי אקטיבי המסוגלת לשמור בעצמה על הנתיב בכבישים מהירים ולהעניק חווית נהיגה חצי אוטונומית, מערכת בלימה אוטומטית היודעת לזהות סכנה ב-360 מעלות כולל הולכי רגל מתפרצים לכביש ורכב בצומת ועוד ועוד.
בין האביזרים הייחודים לגרסת הקופה ניתן לציין פנסים ראשיים שיהיו מצוידים ב-47 אבני קריסטל של סברובסקי שישמשו כעדשות קטנות לפנסי הלד ומערכת פליטה ייחודית שתכלול מגופים חשמליים שיאפשרו לנהג לבחור בין כמה מצבים וישפיעו על מתירנות המערכת והצליל שישמיע המפלט.
בשלב זה מרצדס טרם פרסמה את המחיר הצפוי של ה-S קופה החדשה אבל בהתחשב במחירה של ה-CL היוצאת הוא בהחלט צפוי להיות גבוה. לארץ ה-S קופה החדשה תגיע על פי הזמנה מיוחדת החל מספטמבר ואם היא ממש עושה לכם את זה כדאי שתתחילו לבדוק מהיכן אתם משיגים כיסוי לצ'ק של מעל למיליון שקלים.
>> צפו: קרב התרנגולים בין יגואר למרצדס