קצת יותר מחצי שנה לאחר שב.מ.וו חשפה קונספט למשפחתית קופה, כעת משיקה החברה מבוואריה באופן רשמי את סדרה 4 החדשה שלמעשה מחלקת, לראשונה אחרי 39 שנים, את ליין הדגמים המשפחתי שלה בין גרסאות ה-4 דלתות לבין אלו שמסתפקות בצמד דלתות.
למעשה, בדורה הראשון (E21), סדרה 3 הוצעה במרכב שתי דלתות וקבריולה בלבד ורק בדורה השני (E30) נוספה להיצע גרסה עם צמד דלתות נוסף שכצפוי, בזכות השימושיות, הפכה לפופולריות הרבה יותר.
בהמשך, בדורה השלישי, הצטרפה להיצע גם גרסה קומפקטית במעין מרכב האצ'בק, אך נראה שבב.מ.וו הגיעו בשלב מסוים להכרה שיש לעשות קצת סדר בהיצע הגרסאות ולמרות המעמד המיוחד לו זוכה סדרה 3 בקרב חובבי הנהיגה, הוחלט לצמצם את מגוון הגרסאות. בשלב ראשון דגם הקומפקט בוטל ובמקומו הוצגה סדרה 1 וכעת, בהתאם להחלטה של ב.מ.וו להעניק לכל גרסאות הקופה והקבריולה שמות עצמאיים עם קידומת זוגית ולגרסאות ה-4 דלתות שמות אי זוגיים, סדרה 3 למעשה נפרדת מתצורת המרכב בה היא התחילה את דרכה.
עם זאת, ההפרדה בין הגרסאות אפשרה למעצבי ב.מ.וו לכלול בסדרה 4 כמה אלמנטים עיצוביים היוצרים בידול בינה לבין ה-3 המשפחתית. בין היתר ניתן לציין את כונסי האוויר בכנפיים הקדמיות, קו מתאר עם קימור פח מעט בולט יותר בצדודית, פגושים דומיננטיים יותר וסבכה בעיצוב שונה שמעניקים ל-4 החדשה לוק מעט דינמי וספורטיבי יותר שקצת התעמעם ב-3 הנוכחית.
היצע יחידות ההנעה זהה לזה שבסדרה 3 וכולל בשלב זה מנועי בנזין ודיזל בהספקים שבין 180 ל-305 כ"ס ואופציה לבחירה בין תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים לאוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה, אך מערך המתלים בסדרה 4 ספורטיבי יותר וכולל מפשק סרנים מעט רחב יותר, בולמים ומוטות ייצוב קשיחים יותר, יציבה מעט נמוכה יותר, זוויות היגוי אגרסיביות יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה במרבית הגרסאות.
בעוד כשנה צפויה להצטרף להיצע גרסת הדגל, ה-M4, שתצויד במנוע 6 צילינדרים מוגדש שיפיק 450 כ"ס ויחליף את ככל הנראה את ה-M3 האייקונית.