מכוניות ספורט הן חלון הראווה של יצרניות רכב. הרבה מעבר למספרים בהם הן נמכרות החשיבות שלהן היא תדמיתית ויכולה להעניק לליין מוצרים אפרורי שלם אפיל שיקי, צעיר ודינמי.

לקראת תערוכת ז'נבה שתפתח מחר לקהל הרחב קבלו את נבחרת הספורטיביות החדשות שתחמם לנו את הלב בהופעת בכורה ראשונה בכפור השוויצרי.

אלפא רומיאו 4C 

בשלב זה מדובר ברכב תצוגה, אך באלפא כבר הצהירו שמכונית דומה לה תגיע לייצור סדרתי בשנה הבאה. ה4C מסמנת סוף סוף חזרה של אלפא למכונית ספורט קלאסית עם הנעה אחורית ולא במחיר של מכונית אקזוטית. הספורטיבית הקטנה החדשה של אלפא תצויד במרכב דו מושבי עשוי חומרים מורכבים ומנוע מרכזי לטובת חלוקת משקל אופטימלית.

בתא המנוע ניתן יהיה לפגוש את מנוע ה-1.75 ליטר החדש של אלפא רומיאו שמוכר מדגמי הג'ולייטה וה159, בהספקים שבין 200 ל-235 כ"ס. ובשילוב תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים המכונית הסדרתית תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ולהגיע למהירות מרבית של מעל 250 קמ"ש.

למרות שה4C תהיה זולה משמעותית מה8C קומפיטציונה היא לא צפויה להיות מכונית ספורט עממית שאמורה להחליף את הספיידר המיתולוגית מהמאה העשרים או להתחרות במכוניות כמו מאזדה מיאטה.

אין תמונה

טויוטה FT-86 

לאורך השנים מכוניות טויוטה זכו לשמן הטוב בעולם תודות לאיכות בניה גבוהה, שימושיות ואמינות. הנאה מנהיגה או אופי ספורטיבי לא היוו חלק משמעותי מהתמהיל שממנו הורכבו המכוניות של הענק היפני בשנים האחרונות בהן התרחק היצרן מהמורשת הספורטיבית עוד יותר עם הפסקת יצורם של מרבית הדגמים שהעניקו ערך מוסף של הנאה מנהיגה, עם קבורתן של הסליקה, סופרה ו-MR2 זצ"ל.

האב טיפוס הראשוני של ה FT 86 הוצג כבר לפני למעלה משנה בתערוכת טוקיו אולם כעת בז'נבה הקונספט נראה קרוב ליצור יותר מתמיד. פרויקט מכונית הספורט של טויוטה נהגה בשילוב סובארו, שטויוטה מחזיקה חלק ממניותיה. סובארו תרמה את יחידת ההנעה בתצורת בוקסר בנפח 2 ליטרים, בשלב זה ללא מגדש טורבו, המספקת 200 כ"ס לגלגלים האחוריים וגיר ידני רגיל עם 6 יחסי העברה לשמחתם של חובבי הנהיגה ומתוך כוונה ברורה להשתלב בסצינת הדריפטינג הלוהטת ביפן.

טויוטה FT-86 (צילום: נעם וינד)
אחרי שנים, טויוטה שוב פונה לחובבי ההגה|צילום: נעם וינד

לקסוס LFA נורבורגרינג

גם מהנדסי חטיבת היוקרה של טויוטה - לקסוס קיבלו לפני מספר שנים עצמאות לייצר את הפסגה הטכנולוגית שלהם. התוצאה היא הLFA מכונית על סופר מתוחכמת המציעה טכנולוגית קצה וביצועים מטורפים. כעת לכבוד תערוכת ז'נבה השיקו בלקסוס גרסת סופר ספורט על שם מסלול המירוצים המפורסם בו נבחנה המכונית במהדורה מוגבלת של 50 מכוניות שיציעו כיולים קרביים וביצועים משופרים.

הLFA במהדורת נורבורגרינג תצויד במנוע וי 10 בנפח 4.8 ליטרים המפיק 562 כ"ס שיזניקו את המכונית למאה קמ"ש בתוך 3.7 שניות.

לקסוס LFA (צילום: נעם וינד)
לקסוס LFA נורבורגרינג - גרסה מיוחדת לאחר מסע כיולים במסלול המפורסם|צילום: נעם וינד

יגואר XKR-S

לכבוד חגיגות היובל לאחת ממכוניות הספורט החשובות בתולדות עולם הרכב, היגואר E טייפ המיתולוגית, משיקים ביגואר את ה-XKR-S גרסת סופר קרבית למגונית הספורטיבית הנוכחית של החברה.

בתפריט שלל כיולי מתלים נוקשים, מראה בולט ובעיקר גרסה חזקה במיוחד של מנוע ה-V8 עם מגדש העל של יגואר ולא פחות מ-542 כ"ס ומומנט של 69.4 קג"מ המזניקים אותה למאה קמ"ש בתוך קצת יותר מ4 שניות. זה לא נפסק עד לקו ה-300 קמ"ש.

אין תמונה

אסטון מרטין ויראז'

ועם כבר יוקרה וספורטביות בניחוח בריטי אין כמו אסטון מרטין שמשיקה בז'נבה את הוויראז'.

מכונית ספורט חדשה לגמרי הממוצבת בין ה-DB9 ההמונית (זה בסדר, נסתדר גם איתה...) לבין מכונית הדגל ה-DBS.

אסטון מרטין ויראז' היא מכונית 2+2 משמע שני מבוגרים ושני חתולים ללא בעיות של עודף משקל יכולים לשבת בה בנוחות יחסית. היא מצוידת במנוע וי 12 בנפח 6 ליטרים ביצור ידני המפיק 490 כ"ס, שמזניקים את המכונית למאה קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות.

באסטון מציינים כי פיתוח המכונית החדשה ארך שבע שנים ובין היתר המכונית תהנה מחלוקת משקל אופטימלית של 50/50 בין חלקה הקדמי לאחורי וממערכת מתלים ממוחשבת שתדע לשלב בין ניהוג חד לנוחות נסיעה. בנוסך באסטון מציינים כי כל המכוניות תיוצרנה בתהליך ידני לחלוטין.

אין תמונה

פרארי FF

בז'נבה פרארי חושפת דגם ראשון מתוצרתה שמספק מרווח ממשי ל-4 נוסעים מבוגרים. בנוסף לכך גם תא המטען מציע נפח הטענה שיאפשר לכם גם להעמיס את עגלת הילדים והקניות מהסופר.

האם פרארי מאבדת כיוון? כלל וכלל לא. למרות התצורה המשונה מדובר באחת ממכוניות הסוס הצוהל החזקות ביותר שיוצרו אי פעם כשבחזית ה-FF שוכן מנוע V12 החדש של פרארי עם הזרקה ישירה בנפח 6.3 ליטרים המפיק לא פחות מ-660 כ"ס ולראשונה במכוניות הסוס הצוהל כל הכוח הזה לא יגיע רק אל צמד הגלגלים האחוריים אלא, בעזרת מערכת הנעה כפולה מתוחכמת במיוחד, יתחלק בין ארבעת הגלגלים כשכל גלגל יקבל את מינון המומנט המדויק שדרוש לו בכל רגע.

הביצועים לא יביישו את הפירמה והאוחז בהגה של סוסת המירוצים המגודלת יראה מספר תלת ספרתי בתוך 3.7 שניות בדרך למהירות סופית של 335 קמ"ש.

אין תמונה
הפרארי הראשונה עם הנעה לארבעת הגלגלים

למבורגיני אבנטדור LP 700-4

מרביתנו היינו יכולים להסתדר עוד כמה שנים עם המרצ'ילגו המדהימה של למבורגיני, אבל בחברה האיטלקית החליטו שהגיע הזמן להתחדש.

כנהוג במכוניות של היצרנית מבולוניה גם האבנטדור מציעה עיצוב לא נחבא אל הכלים הכולל את האופי המוחצן הזוויות החדות, הגלגלים העצומים והכנפיים הבולטות וכמובן גם דלתות המתרוממות כלפי מעלה שהפכו לסימן ההיכר לדגמים הבכירים של השור הזועם מצפון איטליה. כמו קודמתה, גם האבנטדור מצוידת בהנעה כפולה ובמנוע מרכזי, אך הפעם בלמבורגיני החליטו להשתולל במיוחד: מדובר במנוע בנפח 6.5 ליטרים המפיק לא פחות מ 700 כ"ס ו-70 קג"מ.

המכונית נורת ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות בלבד, ויכולה להגיע עד למהירות של 350 קמ"ש.

אין תמונה
הפרארי הראשונה עם הנעה לארבעת הגלגלים

פגאני הואיירה 

אחת מיצרניות הבוטיק המפורסמות בתחום הרכב ממוקמת במודנה שבאיטליה, ממש בסמוך למפעל פרארי, ונקראת פגאני. אחרי הזונדה החליטו ללכת בפגאני עוד צעד קדימה וחשפו את ההואיירה, מכונית סופר ספורטיבית שנולדה בסיום שבע שנות פיתוח.

המכונית, ששמה נגזר משמו של האל השולט ברוח על פי האמונה הארגנטינאית, תרתום את הרוח כדי למקסם את היכולות שלה לשמור על יציבות, להאיץ ולהאט.

ההואיירה מציעה יכולות האצה שלא היו מביישות מטוס סילון על מסלול המראה ולמרות שאין ביכולתה להמריא, היא עושה שימוש באלמנטים מעולם התעופה כשבעיצוב גוף המכונית הושם דגש על זרימת אוויר חלקה ככל האפשר. ממש כמו בכנף מטוס שולבו במכונית ארבעה מדפים הידראוליים.

למרות המולדת האיטלקיה פגאני עושה שימוש במנוע מתוצרת AMG של מרצדס הגרמנית. מדובר ביחידת כוח אימתנית: V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר המספק לא פחות מ 730 כ"ס ו-112 קג"מ.

כצפוי הביצועים בהחלט מסמרי שיער עם מהירות תלת ספרתית בתוך 3.2 שניות ולמהירות סופית של 380 קמ"ש.

אגב, כדי לשלוט באלת הרחות של פגאני תצטרכו להיפרד מלא פחות ממיליון יורו לפני מסים.

אין תמונה
זה מטוס או מכונית?


>> המתנה של פריס הילטון ליום הולדת 30: לקסוס LFA