דייהטסו דגמי תצוגה טוקיו 2013
סמי טריילר בגודל של מכונית מיני
 במבט ראשון ניתן להעריך שבוודאי לא הצלחתם להחליט אם ה-"FC DECK" שבתמונות שלפניכם היא משאית ענקית עתידנית או דגם צעצוע במשחק של ילדים, אבל בכל מקרה אנחנו די משוכנעים שאף אחד מכם לא חשב לרגע שמדובר במכונית מיני חדשה מבית דייהטסו במימדים קטנים מאלה של סוזוקי אלטו או קיה פיקנטו.

עם עיצוב המזכיר סמיטריילר ענק, אורך של פחות מ-3.4 מטרים וגובה של כמעט 2 מטרים – אין ספק שמדובר ברכב לא שגרתי בכלל שבוודאי יסובב לא מעט ראשים. אמנם בשלב זה עדיין מדובר רק בדגם תצוגה שבחברה היפנית הכינו לקראת תערוכת טוקיו שתפתח בסוף החודש, אבל מקורות מציינים שלא מן הנמנע, אם תגובות הקהל המקומי יהיו חיוביות, שה-FC ימצא את דרכו לפסי היצור.

מי שלא בטוח שתגיע לדגם המסחרי, לפחות בשלב ראשון, היא יחידת ההנעה החשמלית המתקדמת של דגם התצוגה הכוללת במקום סוללות מערכת תא דלק קטנה המפיקה כוח חשמלי בעזרת מימן.

כזכור, לפני כשנתיים, בעקבות החלטה של חברת האם טויוטה, דייהטסו היפנית שהייתה אחראית על כמה מהדגמים הקטנים הפופולריים בשוק המקומי נפרדה לשלום מישראל ומיבשת אירופה במטרה למקד את פעילותה בדגמים קטנים שישווקו באופן בלעדי בארץ השמש העולה, בה לסגמנט המכוניות הקטנות יש חשיבות עצומה.

בהתאם לכך ומתוך שאיפה להפוך את המותג בקרב היפנים לכזה המזוהה רכבים קטנים וייחודים, דייהטסו החליטה לא להסתפק ב-FC DECK המרשים ותציג בטוקיו עוד שני קונספטים לרכבים קטנים ודי לא שגרתיים.

אמנם ה-FC ללא ספק גונב את ההצגה, אבל בשוק היפני הידוע בחיבתו למיקרו-וואנים זעירים, נראה שחשיבותו של הקונספט Deca-Deca גדולה בהרבה. מדובר ברכב רבוע ומעניין המגיע במימדים (אורך ורוחב) דומים לאלה של המיקרו סמיטריילר המרמזים על כך שהצמד מתבסס על אותה הפלטפורמה והמכלולים המכניים.

דייהטסו דגמי תצוגה טוקיו 2013
יורשת מודרנית לדייהטסו מאטריה

לצד צמד דגמי התצוגה הרבועים, דייהטסו תחשוף בטוקיו גם רכב בשפה עיצובית שונה לחלוטין בדמות  גרסה רעיונית מבושלת היטב וקרובה לייצור סדרתי  לדור חדש של הרודסטר הקטנטן של החברה – הקופן.

בניגוד לדור הראשון שהיה מעוצב בקווים מעוגלים וזורמים עם נגיעות רטרו, הקונספט לדור החדש של המכונית הפתוחה הקטנה מציג מראה הרבה יותר אגרסיבי עם פרונט שמזכיר עיצובים עדכניים של יונדאי ולוק הכולל גם ניחוחות מדגמים כמו ה-GT86  הספורטיבית של טויוטה 

כמו בצמד הקונספטים שהוזכרו להעיל, גם הקופן מסתפק במימדים צנועים מאוד עם אורך כללי של פחות מ-3.4 מטרים, אך בניגוד אליהם הוא מצויד ביחידת ההנעה הרבה יותר קונבנציונלית הכוללת מנוע בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 660 סמ"ק שמפיק 70 כ"ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני בעזרת צמד משוטים משני צדי ההגה.

הביצועים לא מסעירים במיוחד, עם תאוצה למהירות תלת ספרתית בתוך קצת יותר מ-10 שניות ומהירות מרבית של כ-165 קמ"ש, אבל בעזרת תא נוסעים ספורטיבי שמכניס לאווירה ובלי גג, הקופן בהחלט נראית כמי שיכולה לספק, גם במימדי ננו, הרבה רגעי הנאה עם שיער מתבדר ברוח.

דייהטסו דגמי תצוגה טוקיו 2013
רודסטר עם מנוע 660 סמ"ק

>> בקטן: המכוניות הקטנות בעולם