חטיבת רנו-ספורט התפרסמה במשך שנים בזכות היכולות המופלאות של אנשיה לקחת מכוניות כביש אפרוריות למדי של המותג הצרפתי ולהפוך אותן למכוניות ספורט מרשימות.
רנו-ספורט, שאחראית גם על מנועי הפורמולה 1 של כמה מהקבוצות הבולטות בסבב של הספורט המהיר בעולם (כולל המנוע ברכב הפורמולה של סבסטיאן פטל שזכה בתואר ב-3 השנים האחרונות), היטיבה לקחת השראה וטכנולוגיה ממסלולי המרוצים אל גרסאות הספורט של הקליאו והמגאן שהעניקו, בתמורה למחיר סביר - לפחות מעבר לים - מנה גדושה של ביצועים, התנהגות ואופי מרגש ויש שיגידו גם אף משוגע.
נראה שהיצירה האחרונה של החטיבה שנחשפת כעת תזכר כאחת מהמטורפות ובוודאי המשונות שיצאה משעריה בשנים האחרונות. כמו שרואות עיניכם, מדובר בגרסה ספורטיבית לחשמלית העירונית הזעירה של החברה - הטוויזי.
העיצוב הייחודי ממילא של הטוויזי זכה לשדרוגים רבים ובין היתר נוספו למכונית כנף קדמית מסיבי פחמן בדומה למצוי במכוניות פורמולה וגם כונסי אוויר בצדדים, ספוילר ודיפיוזר גדולים מאחור וצמיגי סליקס רחבים היישר ממכוניות "פורמולה רנו", שיחד משלימים מראה מאוד קרבי ושונה מזה של הרכב המקורי.
כדי לשאת את שמה של חטיבת הספורט של רנו, הטוויזי החשמלית, המצוידת בגרסתה הסדרתית במנוע חשמלי קטן המפיק 17 כ"ס, הייתה צריכה לעבור שדרוגים נוספים שיאפשרו לה להציג ביצועים שיתאמו את המראה.
בניגוד למה שאתם חושבים, אנשי רנו-ספורט לא בחרו בפתרון הקל בדמות החלפת המנוע החשמלי במנוע בנזין קטן שבעזרת מגדש טורבו בלחץ גבוה יטיס את הטוויזי השוקלת כ-500 קילו, אלא בחרו להקפיד לשמור על המסר הידידותי לסביבה והחליטו לצייד את הרכב בטכנולוגיה מתקדמת היישר ממסלולי הפורמולה 1 בדמות מערכת KERS שאוגרת אנרגיה בסוללות ליתיום מיוחדות בעת גלגול הרכב ובלימתו.
אמנם המערכת משתמשת ברעיון הבלימה הרגנרטיבית המוכר ממכוניות היברידיות, אך בניגוד למערכת היברידית רגילה העושה שימוש הדרגתי בכוח שנצבר, מערכת ה-KERS מסוגלת לשגר בוסט עוצמתי לגלגלים לפרקי זמן קצרים.
אבל בניגוד למגאן הביצועים של הסופר טוויזי מוגבלים לפרקי זמן קצרים ואחרי כ-13 שניות עם דוושה נעוצה לרצפה מלאי האנרגיה בסוללות הליתיום של מערכת ה-KERS מתרוקן וקצב התנועה חוזר, לפחות עד לאגירה מחודשת של אנרגיה במצברי המערכת, להיות זהה לזה של טוויזי הרגילה, או במילים אחרות - איטי למדי.
כמו כן, גם המהירות המרבית נמוכה באופן משמעותי משל כל רכב ספורטיבי (או בכלל) ועומדת על 110 קמ"ש.
אמנם כפי שאתם יכולים לנחש, הגרסה המטורפת הזו של הטוויזי לא צפויה להפוך לסדרתית בעתיד הנראה לעין ומעבר לעלות הגבוהה של המערכת נראה שיכולות האצה שכאלו אינן תואמות לייעוד העירוני של הטוויזי, אך אין ספק שבדומה לעוד טכנולוגית שנולדו על מסלול המרוצים וזלגו אל מכוניות סדרתיות גם טכנולוגית ה-KRES תמצא את דרכה אל הכבישים הציבוריים בעתיד הלא רחוק.