ארבע שנים לאחר שנחשף בדורו השני, המריבה של אופל סוף סוף יוצא לדרך באופן רשמי בישראל עם שאיפות לקרוץ לקהל המשפחתי ובצירוף תג מחיר תחרותי של 112 אלף שקלים, בדומה למחירן של מכוניות דוגמת יונדאי אקסנט ופיג'ו 301 מקטגורית המשפחתיות הקטנות שמיועדות בעיקר לשווקים מתפתחים.
את המריבה אמנם ניתן היה לפגוש כבר מזה זמן באולם התצוגה הראשי של אופל בישראל, אך המיניוואן הקומפקטי מעולם לא שווק כאן באופן סדיר בשל העדרה של גרסת בנזין אוטומטית.
כעת הדבר השתנה ולאחר שבאופל שידכו למכונית מנוע 1.4 טורבו ותיבת 6 הילוכם אוטומטית, נציגי היבואן הישראלי טרחו מול היצרן והשיגו לרכב מחיר תחרותי שיהפוך אותו, כך הם מאמינים, לאטרקטיבי בעבור לקוחות רבים זאת על אף שרכבי מיניוואן קומפקטיים עם 5 מושבים דוגמת ניסאן נוט, טויוטה ספייס ורסו, סיטרואן C3 פיקאסו ודומיהם מעולם לא זכו כאן להצלחה גדולה.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: אופל מוקה
מבחן דרכים השוואתי אופל אדם מול פיאט 500
מבחן דרכים: אסטרה סטיישן וברלינה 1.6 טורבו
באופל ישראל בהחלט מאמינים שהמריבה יכול להצליח כאן ולבד מתמחור אטרקטיבי, מנוע טורבו מודרני (גרסה מוחלשת עם 120 כ"ס למנוע המוכר מרוב דגמי אופל ושברולט הנמכרים בארץ) הוא גם מציע אבזור נדיב הכולל מעבר לסטנדרט המתבקש גם בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מערכת שמע משוכללת (אך ללא בלוטות' וניווט), 3 מושבים אחוריים נפרדים שנעים על מסילות, תאי אחסון רבים וקונסולה מרכזית שניתן לשנות את מיקומה כמו גם לפרקה.
גם מפרט הבטיחות מספק וכולל שלל מערכות בקרה אלקטרוניות, 6 כריות אוויר (עם אפשרות לניתוק כרית הנוסע בעת הסעת תינוקות) עוגני איזופיקס וציון בטיחות של 5 כוכבים במבחני יורו NCAP.
עם זאת, מה שתופס את תשומת הלב בהקשרו של המריבה היא התצורה הנדירה בעולם הרכב של הדלתות האחוריות הנפתחות הפוך בניגוד לכיוון הנסיעה. תצורה זו, המאפשרת פתיחה לזווית של קרוב ל-90 מעלות, מעניקה גישה מאוד נוחה למושב האחורי במיוחד בכל הקשור להושבת ילדים בכיסאות בטיחות והוצאתם מהם.
תצורה זו הייתה בעבר מקובלת במכוניות רבות יחסית אך זכתה למוניטין שלילי ולכינוי "דלתות התאבדות" בשל נטייתן של דלתות שלא נסגרו בצורה טובה להיפתח מעצמן בעת נסיעה. באופל ממהרים להרגיע ומציינים כי במריבה קיים מנגנון לטריקה קלה, חיווי לסגירת הדלתות בלוח המחוונים ומנגנון אלקטרוני שלא מאפשר פתיחה של הדלתות האחוריות במהירות של מעל ל-4 קמ"ש.
בעידן בו כל מה שמריח כמו קרוסאובר זוכה להצלחה כמעט מיידית, באופל ישראל החליטו להצמיד לדגם שם נוסף -cross van, זאת בתירוץ שמדובר ברכב חוצה קטגוריות ועל מנת להדגיש את עמדת הישיבה הגבוהה והשלטת שהוא מציע בדומה לג'יפונים קטנים.
"האופל מריבה לא רק מרחיב את ההיצע של אופל בישראל בהתאם לאסטרטגיה שלנו להציב מתחרה בכל סגמנט", ציין אסי שמלצר, מנכ"ל אופל ישראל, "אלא למעשה יוצר קטגוריה חדשה של רכבי cross van".
מבחן דרכים ניסאן נוט החדשה