רנו (צילום: אוטו)
צילום: אוטו
אחרי שנים רבות בהן ניתן היה לסכם את שוק הרכב הישראלי בשלוש מילים: "סדאן, 1600, אוטומט" נראה כי לאחרונה השוק המקומי עובר שינוי ועל רקע הירידה במימדי חברות הליסינג והמודעות הגוברת לנושא צריכת הדלק סגמנטים כמעט נשכחים נולדו מחדש: שוק המכוניות הקטנות זוכה לפריחה, רכבי הקרוס-אובר מחליפים את מכוניות המנהלים ואפילו בשוק המשפחתיות נרשמות תמורות רבות שכוללות מנועים קטנים ומוגדשים ותצורות מרכב מעבר לאותו מבנה 3 קופסאות קלאסי.

אחרי שנים בהן סטיישן היה סוג של שם גנאי עם זהות מגדרית מאוד ברורה נראה כי לאחרונה, עם הפיכתם של מרכבי הסטיישן לנאים ושימושיים יותר, זוכה תצורת מרכב זו לעדנה וגרסאות הסטיישן של להיטי מכירות כמו הפורד פוקוס והיונדאי i30 נמכרות בכמויות גדולות.

אם נהיה מרחיקי לכת - בשורה התחתונה נראה כי ישראל עושה צעד נוסף לכיוון אירופה, לפחות בשוק הרכב, והיבואניות מציעות כעת ללקוח מגוון רחב של דגמים וגרסאות הנותן מענה לצרכים מגוונים.

חברת קרסו, יבואנית רנו, שמזה תקופה מנסה להמציא את עצמה מחדש מוסיפה כעת להיצע הדגמים צמד גרסאות במתכון אירופאי למהדרין המשלב בין מנוע טורבו דיזל מתקדם, רמת אבזור גבוהה ומרכבי האצ'בק 5 דלתות וסטיישן.

רנו (צילום: נעם וינד)
מגאן סטיישן - עיצוב נאה ויחידת הנעה מוצלחת |צילום: נעם וינד


רוחות שינוי
  
יבואני רנו, מעודדים מהצלחת המכירות של הפלואנס דיזל שרשמה בשנה האחרונה הצלחה מפתיעה, עם כ- 3000 יחידות לוגמות סולר המהוות יותר מחצי מסך מכירות הדגם, החליטו להציע כעת גם את המגאן, שעברה לפני מספר חודשים מתיחת פנים של אמצע החיים, עם אותו מנוע דיזל  110 dsi.

המנוע, כפי שניתן להבין משמו, מייצר 110 כ"ס מנפח של 1.5 ליטר בסיוע מדגש טורבו והזרקת דלק בטכנולוגיית מסילה משותפת. נתון המומנט מרשים ועומד על 24.5 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד אוטומטית והשילוב הזה מאפשר לרנו להציג נתון צריכת דלק רשמי של 26.3 קילומטר לליטר.

רנו מגאן סטיישן (צילום: נעם וינד)
גרסת האצ'בק -מתיחת הפנים הנוכחית לא מציגה מהפכות גדולות, אך כוללת שינויים שהופכים אותה למעודכנת|צילום: נעם וינד

שני הדגמים החדשים מגיעים ברמת הגימור הגבוהה אקספרסיון הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מגלגל ההגה המצופה עור, חישוקים קלים בקוטר 16', חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט, חיישני חניה וחלון שמש פנורמי נפתח.

הסטיישן שעושה עליה בפעם הראשונה מציעה מימדים נדיבים עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, הגדול ביותר בקבוצה, ונפח תא מטען של 524 ליטר, שני רק ליונדאי i30CW. בנוסף יש לציין כי גרסה זו תגיע אלינו מפס היצור האירופאי של המגאן בספרד ולא מהמפעל בטורקיה המייצר את הפלואנס והמגאן האצ'בק ה"ישראליות" ולמרות שהמפרט והמראה זהים בהחלט ניתן לציין כי לא קשה להתרשם מאיכות הרכבה משופרת, בידוד טוב יותר והתנהגות כביש מהוקצעת יותר של גרסה זו.

רנו מגאן סטיישן (צילום: נעם וינד)
עסקה אטרקטיבית למי שנוסע הרבה |צילום: נעם וינד


שורה תחתונה
הגעת גרסאות הדיזל היא תוספת מבורכת להיצע הדגמים בארץ והלקוח הוא המרוויח העיקרי. עם אבזור ברמה גבוה ותג מחיר שעומד כעת, טרם שינוי צפוי ומפלה לרעה של גרסאות הדיזל בהתאם לתקנות המיסוי הירוק שצפויות להתעדכן בקרוב, על 129 אלף שקלים ל-5 דלתות ו-130 אלף שקלים לסטיישן.
במחיר הזה המגאן דיזל, כמו הפלואנס לוגמת הסולר, צפויה לקרוץ לאלה שנוסעים קילומטרים רבים. סלוגן הפרסומת למגאן הראשונה אי שם באמצע שנות ה-90 היה: "הגיע זמן המגאן". האם הוא כעת חוזר להיות רלוונטי מתמיד? לא בטוח, אבל ללא ספק המגאן המחודשת וגרסאות הדיזל מהוות סמל לשינוי המגמה של יבואן רנו בארץ.

רנו מגאן סטיישן (צילום: נעם וינד)
רמת האבזור כוללת חישוקים קלים וחלון גג פנורמי |צילום: נעם וינד

במקביל להשקת גרסאות הדיזל של המגאן, בקרסו יערכו השבוע מבצע מכירות (בתאריכים 13-16 בנובמבר) שבמסגרתו תינתנה הנחות ותנאים מיוחדים על מספר דגמים כמו למשל מגאן בנזין 1.6 אוטומטית שתוצע ב-110 אלף שקלים (במקום 124 אלף במחירון) ורנו גראנד סניק שמציעה 7 מקומות ישיבה מרווחים בתמורה ל-150 אלף שקלים.

רוכשי הרנו פלואנס דיזל יהנו מדלק לשנה (עד אלף ליטרים) מתנה ואילו הקליאו III, הסופר מיני של החברה שתוחלף בעוד מספר חודשים על ידידור חדש, תוצע במחיר אטרקטיבי במיוחד והזול ביותר בישראל למכוניות מסגמנט זה - 64,900  שקלים.

 
רנו מגאן סטיישן (צילום: נעם וינד)
גרסת הסטיישן תאפשר לרנו להתחרות על נתח שוק בנישת הסטיישנים המתלהטת בארץ|צילום: נעם וינד