עד לפני מספר שנים השירותים בתחנות הדלק היו נחלתם של האמיצים בלבד ונדרש רף סיבולת גבוה במיוחד כדי לשקול אפילו להשתמש בהם.

אבל בעוד שבעבר הרוב המוחלט של הנוסעים בכבישים דגלו בחיק הטבע והעדיפו למצוא עץ רענן בצד הדרך כדי להתפנות, בשנים האחרונות, עם ההבנה של בעלי תחנות הדלק שלבד מתדלוק ניתן למכור למבקרים בתחנה גם אוכל, שתיה ודברים נוספים בחנויות נוחות, השתפר עד מאוד גם מצבם של תאי השירותים בתחנות וזה כבר ממש לא יוצא דופן למצוא על הדרך תא שירותים מבריק ומזמין.

עם זאת, למרות השיפור הגדול, מנתונים של המשרד להגנת הסביבה עולה כי ישנן עדיין לא מעט תחנות שלא בדיוק דואגות לתנאים הולמים ללקוחותיהן.

מסתבר שהאכיפה של הנושא הריחני הזה מוטלת על אנשי המשטרה הירוקה שבמסגרת תפקידיהם השונים גם פוקדים תחנות דלק ברחבי הארץ ועורכים בהן ביקורות פתע.

מדי שנה הפקחים מבקרים במאות תחנות ובמידה שרמת התחזוקה והתנאים לא עומדים בסטנדרטים מתקבלים על הדעת בסמכותם לתת דו"ח בגובה של 730 שקלים.

מקום רביעי - קבוצת
הקמתן של חנויות הנוחות תרמה רבות לשיפור מצב השירותים בתחנות הדלק|צילום: רויטרס

גורמים במשטרה הירוקה מציינים שיתכן כי גובה הקנס הנמוך יחסית, כמחיר תדלוק של שני מכלי דלק, מביא בעלי תחנות דלק מסוימות להתעלם מדרישות החוק ולא לדאוג לתנאים הולמים בעבור ציבור הלקוחות.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מסר בתגובה כי הוא הנחה להגביר את מהלכי האכיפה ותדירות הביקורות והוסיף שאם יתגלה כי הקנסות אינם מספקים הרתעה של ממש במשרד ישקלו להגדיל את גובה הקנסות.

עד אז הרשו לנו להמליץ לכם, במקרה שנתקלתם בתאי שירותים מטונפים, להתלונן לא רק בפני מנהל התחנה אלא גם בפני המשרד להגנת הסביבה ומעל לכל פשוט לא להכנס לתחנה הזו יותר ולהשתדל לבחור לתדלק בתחנות שלא רק יודעות לקחת מכם כסף אלא גם לתת תמורה.

במשרד להגנת הסביבה סיכמו את הנתונים מהשטח בשנה האחרונה ומבין חברות הדלק הגדולות, הרשת שהתחנות שלה זכו להכי מעט תלונות ודו"חות היא דלק (8 דו"חות), אחריה ניצבות פז (16 דו"חות) וסונול (17 דו"חות) ובמקום הראשון והלא מחמיא ניצבת חברת דור אלון שבמהלך השנה החולפת נרשמו לא פחות מ-39 דו"חות לתחנות של זכייניה.

>> לא עושה חשק: ההגה שלכם יותר מלוכלך משירותים ציבוריים

שירותים ציבוריים (תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2)
עדיין יש תחנות שהמצב בהן מסריח |תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2