לנוכח התחרות ההולכת וגוברת בין מותגי הפרימיום ושלל הדגמים החדשים שהגיעו לאחרונה לשווקים, בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, החליטו לנסות לחזק את מעמדו של המותג בארץ על ידי מיצוב מחדש של הגרסאות הספורטיביות של דגמי החברה. במסגרת המהלך ינחתו בארץ ה-S6 וה-S7 עליהן נהגנו בהשקה העולמית, תושק גרסת כניסה חדשה ומוזלת לאודי TT ויופחת המחיר של דגמי ה-A5 השונים.
אמנם היקף המכירות של דגמי ספורט בישראל הוא נמוך למדי אבל כל מכונית שכזו על הכביש תורמת רבות למיצוב המותג ולתדמיתו.
היפהפיה של אודי זמינה מתמיד
הדור השני של מכונית הקופה היפהפיה של אודי סבל עד כה מתג מחיר התחלתי של מעל ל-350 אלף שקלים שהפך אותה ללא רלוונטית ולהרבה פחות נפוצה מהדור הראשון.
עד כה גרסת הכניסה כללה מנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק 200 כ"ס אך כעת, כאמור, נוספת להיצע גרסה זולה יותר שתצויד במנוע 1.8 TFSI ועם תג מחיר אטרקטיבי בהרבה של 259 אלף שקלים לרוכשים במזומן (לא עסקאות הכוללות טרייד אין או פריסת תשלומים רחבה).
גרסה זו מפיקה 160 כ"ס ומומנט של 25.9 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים רובוטית-אוטומטית מסוג S טרוניק עם שבעה יחסי העברה. למרות שההספק לא נשמע מרגש בהקשר של מכונית ספורט ביחס לסטנדרטים של המילניום השלישי, הביצועים בהחלט טובים וכוללים האצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.1 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. גם האבזור בהחלט לא קמצני וכולל כסטנדרט פנסי קסנון, דיבורית בלוטות' מובנית, צמיגים רחבים וספורטיביים (R245/45) המולבשים על סגסוגת בקוטר 17', הגה מצופה עור, מושבי ספורט בגימור אלקנטרה, ספויילר מתרומם חשמלית ועוד.
גרסת קבריולט שתושק במקביל ותכלול גג חשמלי תהיה שלכם בתמורה ל-318 אלף שקלים.
סליפרית למנהל הנמרץ
כשנה אחרי שנהגנו בהן בהשקה העולמית, נוחתות בארץ גרסאות ה-S הספורטיביות של ה-A6 הסאלונית וה-A7, אחותה המעוצבת בתצורת קופה 4 דלתות.
מבחינה חיצונית רק חדי עין יבחינו בהבדל בין הדגמים ה"רגילים" לגרסאות ה-S שמסתכם בחישוקים גדולים יותר, צמד סמלים קטנים על הגריל והאחוריים וקפיצים מונמכים, אבל מתחת לפני השטח מדובר ברכב ספורטיבי חד המצויד במנוע וי 8 בנפח 4 ליטרים שבעזרת צמד מגדשי טורבו מפיק לא פחות מ-420 כ"ס ומומנט מפורר אספלט של 56 קג"מ בטווח פעולה רחב.
הכוח הזה מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית–רובוטית כפולת מצמדים סופר מהירה עם 7 יחסי העברה.
הביצועים, כצפוי, מאוד מרשימים ומהירות תלת ספרתית נרשמת בתוך 4.6 שניות והמהירות המרבית (והמאוד קלה להשגה) מוגבלת אלקטרונית ל-255 קמ"ש.
מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת במצב רגיל מעבירה כ-60 אחוזים מהכוח לגלגלים האחוריים אך יכולה במקרה הצורך להעביר בשבריר שנייה אפילו 80 אחוזים לגלגלים הקדמיים. מתלי אוויר מגיעים כסטנדרט, ומערכת הבלמים כוללת קליפרים עצומי מימדים עם 6 בוכנות מקדימה ו-4 מאחור. מי שלא מסתפק בכך יכול גם לקבל (בתוספת תשלום) בלמים קרמיים, דיפרנציאל ספורטיבי וכמובן אין סוף פריטי אבזור.
המחיר: 670 אלף שקלים ל-S6 ו-730 אלף ל-S7
לאוהבי הסגנון
במקביל, אודי החליטה להוזיל את המחיר של ה-A5 בגרסאותיה השונות ב-9 אחוזים ומעתה גרסת הבסיס של הטורינג-קופה המסוגננת המצוידת במנוע 1.8 עם 170 כ"ס והנעה קדמית תהיה שלכם בתמורה ל-323 אלף שקלים.
מחיר הגרסה הבכירה עם מנוע 3 ליטרים המפיק 272 כ"ס והנעה כפולה יעמוד על 443 אלף שקלים.
ניב אורון, מנהל חטיבת אודי בישראל, מסביר: "סגמנט הספורט יוקרה הינו אחד מהחשובים עבור מותג אודי בכל העולם, וזה המבטא בצורה הטובה ביותר את ערכי היסוד של המותג. דגמי ה- S ,TT וה- RS לא רק מייצגים ערכים אלה בצורה מדויקת, אלא מספקים יתרון תדמיתי ובשל כך כחלק מרצוננו להמשיך לבסס את מעמדנו כמוביל סגמנט היוקרה, שמנו לנו כיעד להוביל את המכירות גם בתת הסגמנט הזה".