מרצדס מנסה לנער מעצמה את התדמית האפרורית שאופפת אותה והמכונית שאמורה לעשות זאת היא הקטנה בהיצע - ה-A קלאס החדשה ששיווקה מתחיל היום בישראל עם תג מחיר של החל מ-170 אלף שקלים לגרסת ה-A180 עם תיבת הילוכים ידנית ועד ל 265 אלף שקלים ל-A250 ברמת הגימור של AMG
מרצדס A קלאס מגיעה לארץ עם 2 מנועי בנזין: 1.6 טורבו בהספקים של 122 כ"ס (A180) או 156 כ"ס (A200) ו 2.0 ליטרים טורבו עם 211 כ"ס בגרסת ה-A250.
כל הגרסאות מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה וגרסת הכניסה מוצעת גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
ה-A קלאס מגיעה, בכל גרסאותיה, עם 7 כריות אוויר ושלל עזרים אלקטרוניים מקובלים וגם עם מערכת חדשנית למניעת תאונה (CPA) המתריעה על עייפות הנהג ומפני תאונה ואף מסייעת בבלימה בעת הצורך.
להזכירכם הדור הראשון של המרצדס הקטנה הוצג ב-1997 וכלל מתכון שונה ששילב עיצוב ייחודי, רצפה כפולה, מנוע שמוקם מתחת לדשבורד, מרווח פנים גדול יחסית, ויכולת ספיגה טובה במבחני ריסוק. אך העיצוב במחוזות של מיקרו-וואן לא התחבב על קהל הלקוחות שנראה שהעדיף את מה שהציעו המתחרים. למעשה לקח לחבר'ה משטוטגארט לא מעט זמן, 15 שנה ליתר דיוק, להבין את הפואנטה, לשנות את הגישה ולהתחיל לייצר את מה שהקהל רוצה - האצ'בק ספורטיבית או בקיצור מתחרה ראויה לאודי A3 ולב.מ.וו סדרה 1.
על כתפי ה-A קלאס החדשה מוטלת משימה כבדה, מעבר לשאיפה של המותג לפריחה בסגמנט מכוניות היוקרה הקטנות (שזוכה לפופולריות עולה עקב משברי הכלכלה והאנרגיה בעולם) והכנסת מזומנים לקופת היצרן, היא צריכה, כאמור,גם לנער את התדמית האפרורית של מרצדס ולהביא קהל לקוחות חדש לחברה, קהל צעיר שבעתיד ישתדרג למכוניות הגדולות יותר של המותג ויאפשר למרצדס לחזור להובלת שוק רכבי הפרימיום.
הבעיה המרכזית של ה-A קלאס, לפחות בישראל, הוא תג המחיר - אמנם 170 אלף שקלים לגרסת A180 עם 122 כ"ס ידנית או 180 אלף שקלים לאוטומטית עם מנוע זהה הם מחירים שלא ראינו בשנים האחרונות בסוכנות מרצדס אך הם עדיין גבוהים יחסית לחלק מהמתחרות הישירות כמו ב.מ.וו סדרה 1 (המוצעת בדגמי 116 עם 136 כ"ס ב-154 אלף שקלים לגרסה הידנית, 165 אלף לאוטומטית ו-181 לדגם 118 האוטומטי עם 170 כ"ס) ולמרות האבזור העדיף של ה-A קלאס מבית מרצדס נראה כי לכלמוביל, היבואנית, יהיה קשה בתמחור זה להביא כמות משמעותית של לקוחות חדשים שיזרימו דם צעיר למותג.