הקארנס הגיע לישראל ב-2003, בתקופה בה לקיה קראו בארץ קאיה והיא סבלה מתדמית של מותג בסיסי ביותר.
למרות שהקארנס הציע באותה תקופה, שילוב ייחודי של מנוע דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית, שישה מושבים ומחיר אטרקטיבי, הוא לא ממש הצליח לזכות לפופולריות גבוהה בעיקר בשל איכויות נמוכות יחסית ועיצוב כעור למדי.
את הרכב עוד לא בחנו, אבל הפרסומת הזו פשוט מעולה
כעת נוחת בארץ הדור הרביעי של הקארנס שהוצג בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה והדבר האחרון שאפשר להגיד עליו שהוא ברווזון מכוער כמו קודמו.
תחת מכחולו של מעצב הרכב פיטר שרייר, הקארנס החדש נראה טוב משמעותית. החזית זהה לזו של דגמי קיה החדשים (סיד ופורטה) עם פנסים גדולים ומשוכים אחורנית, תאורת לד כצו האופנה וגם הפרופיל והישבן מקנים מראה דינמי ולא מסורבל, ששואף לאתגר את הפורד S-MAX שנחשב למיניוואן הסקסי ביותר.
בחזית של הקארנס ניתן למצוא מנוע 2.0 ליטר המספק 165 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסים המוכרים מהאופטימה והגה עם תגבור חשמלי שיציע שלושה מצבי מצבי נהיגה כמו בכמה מדגמי קיה החדשים.
לעומת הדגם היוצא, זה החדש קצר ב-2 ס"מ (452.5 ס"מ אורך) אך בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ (275 ס"מ) ומשפר את המרווח בתא הנוסעים המציע כעת מקום ישיבה נוסף ובסך הכל אפשרות להסיע 7 נוסעים.
השורה השנייה מכילה 3 מושבים נפרדים הניתנים לכיוון (קדימה/אחורה) ולקיפול, וצמד מושבי השורה השלישית ניתנים לקיפול אל רצפת התא ומאפשרים שטח הטענה חלק ו-492 ליטר של נפח (לעומת רק 103 ליטרים כשכל שורות המושבים נמצאות בשימוש).
מבחן דרכים בריטי של הרכב
רשימת האבזור בגרסת EX הבסיסית ב-163 אלף שקלים ארוכה וכוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה וקישורית בלוטות', בקרת שיוט, חיישני תאורה, גשם וחניה, חלונות אחוריים כהים, מצלמת רוורס וחישוקים קלים בקוטר 16". רמת האבזור הגבוה "פרימיום" מציעה בנוסף חישוקים קלים בקוטר 17", חלון שמש פנוראמי ועוד אלמנטים עיצובים בעבור שלושת אלפים שקלים נוספים.