גולף R (צילום: אוטו)
סופר גולף - אלה האגזוזים שתצטרכו להתרגל לראות כשהיא תעקוף אתכם|צילום: אוטו
בשיאה של העונה חמה החליטו בצ'מפיון, יבואנית פולקסווגן בישראל, לחמם את העניינים ולהנחית כאן את צמד המכוניות הלוהטות והביצועיסטיות ביותר שהחברה מייצרת היום: הגולף R והשירוקו R.

מדובר בגרסאות חזקות יותר מאלו ששווקו כאן עד כה המצוידות שתיהן במנוע 2 ליטר מוגדש וחזק במיוחד שמפיק בגרסה המתאימה לאקלים החם בישראל לא פחות מ-255 כ"ס (270 בגרסה האירופאית).

בעידן הנוכחי, אל מול ההיצע הנרחב של גרסאות ביצועים חזקות מאוד לכמעט כל דגם משפחתי, חשוב להזכיר שהייתה זו פולקסווגן הראשונה לקחת מכונית האצ'בק חסרת יומרות ולשדך לה מנוע חזק ומתלים משודרגים ולמעשה להמציא את המושג "קומפקטית חמה", כבר לפני שלושים וחמש שנים.

אמנם הגולף שהציבה את הסטנדרט צוידה בדורה הראשון במנוע 1.6 ליטרים שהפיק 110 כ"ס שלא נשמעים היום כמו משהו ספורטיבי במיוחד אלא יותר כמו עוד משפחומטית ליסינג משעממת אבל יש לזכור שיחסית לאותה תקופה היה מדובר בהספק מרשים למדי שבשילוב עם משקל גוף קל כנוצה  בעידן נטול מבחני NCAP, אביזרי בטיחות ותקנות זיהום אוויר הזניק את הגולף ההיא למאה קמ"ש בפחות מ-9 שניות, מה שנחשב באותה תקופה לביצועים מצוינים.

גולף R (צילום: אוטו)
המנוע בגרסה לארצות חמות מסתפק ב-255 כ"ס|צילום: אוטו

גרסאות ה-R הוצגו לפני קצת פחות משנתיים בסמוך לתערוכת פרנקפורט ונולדו למעשה מתוך שאיפה להחזיר את פולקסווגן לצמרת הקומפקטיות הספורטיביות גם מבחינת ביצועים בעידן בו 208 כ"ס הם מתחת לסטנדרט הביצועים בקרב חבורת ההוט האצ'.

לצורך ענידת סמל הR השירוקו והגולף עברו מקצה שיפורים אצל החבר'ה מחטיבת הביצועים שחידדו לבד מהמנוע גם את מערכת המתלים שהוקשחה ובקרת האחיזה שעודנה.
הצמד אמנם חולק את אותו מנוע, תיבת הילוכים כפולת מצמדים רובוטית ודיפרנציאל אלקטרוני מסוג XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה אך בעוד השירוקו מסתפקת בהנעה קדמית הגולף משתמשת במערכת הנעה כפולה מתוחכמת למדי.

הביצועים, כצפוי, בהחלט מרשימים ביותר עם מהירות סופית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש וזינוק למהירות תלת ספרתית בתוך 6 שניות בשירוקו ו-5.7 שניות בגולף שנהנית מיתרון בזינוקים בשל חלוקת הכוח בין ארבעת הגלגלים.

כנהוג אצל פולקסווגן גם דגמי ה-R לא מתאפיינים במראה צעקני שזועק ביצועים למרחוק, אך חדי העין ידעו להבחין בפגושים אגרסיביים יותר, בחישוקי 18'' (לעומת 17'' ב-GTI), בצמד אגזוזים מכובד היוצא ממרכז הפגוש האחורי כמו גם במערכת פנסי קסנון קדימה ובסמלים קטנים עם שם הדגם על הגריל הקדמי ועל דלת תא המטען.

הזינוק בביצועים מביא גם לזינוק במחיר שיעמוד על 299 אלף שקלים.

גולף R (צילום: אוטו)
גם יפה וגם ממש מהירה|צילום: אוטו

>>  דו קרב משפחתי: פולקסווגן שירוקו VS גולף GTI