לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
החל מ-354 אלף שקלים |צילום: אוטו
יבואנית לקסוס בישראל תשיק השבוע את הדור החדש של רכב הסאלון הבינוני של החברה, ה-GS, שנחשף בארצות הברית לפני כחצי שנה.

עד כה, ה-GS לא זכה להצלחה גדולה בארץ ולא נתפס על ידי מרבית הלקוחות הפוטנציאלים כמתחרה לדגמי הסאלון של יצרניות הפרימיום הגרמניות כמו ה-A6 של אודי, סדרה E של מרצדס וכמובן סדרה 5 של ב.מ.וו, אך בארצות הברית בה גם אזרחים בני המעמד הבינוני יכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונית יוקרה מדובר באחד מרכבי הפרימיום הנמכרים ביותר מזה שנים בזכות האבזור הרב, המנועים החזקים ובעיקר המוניטין המוצק בכל מה שקשור לאמינות, תחזוקה ושרידה במשך שנים. 

ה-GS בדורה הרביעי מבוססת על דגם תצוגה שנחשף בשנה שעברה בתערוכת ניו יורק ומציגה קווי עיצוב עם יותר נוכחות מבעבר שמתבטאים בסבכה ופגוש בעלי מראה אגרסיבי, מכסה מנוע בולט, כנפיים תפוחות ואחוריים זוויתיים יותר עם יחידות פנסים מאורכות ופגוש עם דיפיוזר המתגבשים לכדי מראה כללי שאמנם יכול להזכיר כמה מכוניות נוספות מבית קונצרן טויוטה אבל ללא ספק הרבה יותר מרשים ופחות אנמי מבעבר. מידותיה החיצוניות עם אורך של 4.85 מטרים כמעט ולא השתנו אך בלקסוס מבטיחים כי תכנון יעיל יותר מביא לשיפור משמעותי במרווח בתא הנוסעים ואף בתא המטען.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
עיצוב עם הרבה יותר נוכחות מבעבר|צילום: אוטו

חלל תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי אל מול הדור היוצא וכולל כעת עיצוב ושימוש בחומרים המזכירים יותר מכוניות יוקרה אירופאיות מאשר טויוטה עם ריפודי עור. במגזר האבזור והגאדג'טים לקסוס תמיד הייתה חזקה ובהתאם לבחירה ברמת האבזור גם הרשימה מתארכת והופכת לאינסופית אך בלקסוס מדגישים שלמרות שלל האפשרויות עיקר תשומת לב ניתנה לבניית ממשק הפעלה בנגיעה אחת שלא מחייב נדידה בין שלל תפריטים הגורמים להסחת דעת מסוכנת מהכביש ולצערנו מאוד אופייניים במכוניות יוקרה עם מערכת מרכזית השולטת על חלק ניכר ממערכות הרכב. מפרט הבטיחות כולל 10 כריות אוויר.
ה-GS החדשה, כמו קודמותיה, היא בבסיסה מכונית הנעה אחורית אם כי צפויות בהמשך גם גרסאות כפולות הנעה.

מתלה אחורי בתכנון חדש, שימוש באלומיניום, הקשחת השלדה, מפשק סרנים רחב מבעבר, בולמי זעזועים מיוחדים ומערכת בלימה משודרגת תואמים את ההבטחה של לקסוס על כך שה-GS החדשה לא רק מצוידת במראה אגרסיבי ודינמי מבעבר אלא גם ביכולות של ממש על הכביש שאמורות לא להיות נחותות מאלו של המתחרות בסגמנט שכמה מהן נחשבות למכוניות נהיגה מובהקות.

 בעוד שהדגם המשמעותי ביותר לשוק האמריקאי הוא ה-GS350 המצויד במנוע וי 6 שמפיק 306 כ"ס, חובבי לקסוס באירופה ובישראל יאלצו בשלב זה להסתפק בגרסה קצת פחות בשרנית, ה-GS250, המצוידת במנוע וי 6 בנפח 2.5 ליטר שמפיק 209 כ"ס המאיצים את המכונית - בעזרת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה ואפשרות לשליטה ידנית בעזרת מנופים בצדי ההגה - מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.6 שניות ומעניקים לה מהירות מרבית של 230 קמ"ש.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
בלקסוס מבטיחים שתא הנוסעים משדר אווירת פרימיום של ממש ולא תחושה של טויוטה עם ריפודי עור|צילום: אוטו

מי שירצה להתהדר בתדמית ירוקה יאלץ להמתין להגעת הגרסה היברידית, ה- GS450h, בחודש מאי, שלבד מנתוני פליטת מזהמים נמוכים יחסית לסגמנט תציע גם ביצועים לוהטים עם הספק משולב של 338 כ"ס וההאצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.6 שניות.

 מחיר גרסת 'לקשרי' הבסיסית של ה-GS250 החדשה יעמוד על 354 אלף שקלים והאבזור יכלול חלון שמש, פנסי קסנון, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך 8', DVD ו- 12 רמקולים, מצלמת רוורס, מושבים חשמליים, תאורת LED המשולבת ביחידות התאורה הקדמיות ותאורת LED היקפית בתא הנוסעים, קישוריות בלוטות', מערכת התנעה ללא מפתח, חיישן גשם, חיישני חנייה אחוריים, בקרת שיוט ועוד.

החושקים בריפודי עור עם חימום ואיוורור מובנים יוסיפו למחיר עוד 25 אלף שקלים לבסך הכל 379 אלף שקלים. בנוסף יגיעו גם 2 רמות פאר גבוהות יותר: פרימיום ב- 404 אלף שקלים ו-F-Sport package הכוללת בנוסף לאבזור נדיב גם מערכת מתלי ספורט עם בלמי זעזועים מתכווננים אדפטיבית והיגוי אחורי ב-439 אלף שקלים.

>> מבחן דרכים: לקסוס RX450h

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
בלקסוס מבטיחים יכולות דינמיות גבוהות |צילום: אוטו