מיצובישי (צילום: רונן טופלברג)
כיול המתלים גורם למערכת בקרת האחיזה לעבוד קשה|צילום: רונן טופלברג
בשנים האחרונות מותג מיצובישי קצת נעלם ממפת הרכב הישראלית. המותג שגמל את עם ישראל מהתמכרות לסובארו והיה הנמכר ביותר בשנות ה-90 לא הצליח במילניום השלישי למשוך לקוחות למרות ליין דגמים, אמנם לא מלא, אבל מוצלח למדי.

יש האומרים שמדובר במשבר עולמי שהמותג היפני הקטן יחסית עובר בשנים האחרונות ויש הטוענים שב"כלמוביל" היבואנית לא התאמצו יותר מדי ופשוט העדיפו להתמקד בשיווק של יונדאי הרווחית יותר עבורם שהציבור בישראל למד כבר לאהוב.

כך או כך, בקרוב זה עתיד להשתנות ובכלמוביל מבטיחים שמיצובישי תחזור להיות מותג בעל משמעות בשוק הרכב הארץ ישראלי.

בחברה מבטיחים מגוון דגמים עשיר מבעבר שיכלול גם משפחתית קטנה שתתחרה במכוניות חדשות כמו הפיג'ו 301 והסקודה ראפיד וגם בלהיטי ציים מקומיים דוגמת קיה ריו וכמובן היונדאי אקסנט מבית.
כמו כן, לנוכח הצמיחה בשוק המכוניות הקטנות, מיצובישי צפויה להנחית כאן, לראשונה בתולדות המותג בישראל, סופר מיני קטנה במחיר תחרותי.

הסנונית הראשונה להתעוררות המקומית של החברה עם לוגו היהלום מגיעה בדמותו של רכב פנאי בגודל בינוני שנוחת הישר לסגמנט הג'יפונים הלוהט שבשנים האחרונות זוכה בארץ לזינוק משמעותי במכירות על חשבון סגמנט המנהלים המצטמצם. 

מיצובישי (צילום: רונן טופלברג)
גם בגרסת 7 מושבים |צילום: רונן טופלברג

הדור השלישי של האאוטלנדר מושק בישראל עם תג מחיר של החל מ-165 אלף שקלים המציב אותו, בניגוד לעבר, קרוב מאוד למחירם של מובילי הסגמנט - הספורטאז' של קיה, הix35 של יונדאי והקשקאי של ניסאן.

האאוטלנדר החדש הוא יותר מעוגל ומודרני באופיו ומזכיר רכבי פנאי מודרניים לעומת המראה של הדור הקודם שכלל צדודית שהזכירה גרסה סגורה של רכב מסחרי וחזית עם לוע ענקית שחיברה בין הסבכה לכונס האוויר והייתה מעט מוגזמת.

העיצוב של הדור החדש בסך הכל נאה למדי אבל פחות בולט מזה של צמד מתחריו מקוריאה.

עם זאת בדומה לדור הקודם האאוטלנדר החדש גדול ממרבית מתחריו ומציע גם גרסה עם שורת מושבים שלישית שיכולה לשמש בעבור משפחות רבות תחליף סקסי למיני וואן.

 האאוטלנדר החדש ישווק בארץ בגרסאות הנעה קדמית או כפולה עם מנוע בנפח 2 ליטרים המפיק 150 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

מיצובישי
אבזור נדיב מבעבר ושימוש בחומרי דיפון איכותיים יותר

בזכות דיאטה שהשילה ממשקלו 100 קילוגרמים, מערכת start&stop המכבה את המנוע בעת עמידה ושיפור  היעילות האווירודינאמית, האאוטלנדר החדש מציג נתוני צריכת דלק טובים מבעבר עם נתון משולב רשמי של כמעט 16 קילומטרים לליטר ונתוני פליטת מזהמים הממקמים אותו במדד הירוק בקבוצה 4 הנמוכה.

מחיר הבסיס שיעמוד, כאמור, על 165 אלף שקלים מתייחס לגרסת 5 מושבים, הנעה הקדמית ורמת אבזור "instyle" שכוללת חישוקים קלים 16', בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם, קישוריות בלוטות', חלונות כהים בחלק האחורי ועוד. גרסת 7 המושבים באותה רמת גימור ומפרט טכני תעלה 170 אלף שקלים.

בנוסף, בעבור 180 אלף שקלים, תוצע גרסת 7 מושבים מאובזרת יותר שתכלול גם חלון שמש בגג, מערכת שמע משודרגת, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. גרסת הנעה כפולה ברמת האבזור הזו תעלה 190 אלף שקלים ובעבור צ'ק על סכום של 205 אלף שקלים לפקודת כלמוביל הלקוחות ייהנו מגרסת הנעה כפולה ברמת האבזור הגבוהה ביותר, עלית, שתכלול בנוסף לכל מה שהוזכר לעיל גם מושבי עור עם כיוון חשמלי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים גדולים יותר.

>> מבחן דרכים למלכת הסגמנט - הקיה ספורטאז'

מיצובישי (צילום: רונן טופלברג)
צילום: רונן טופלברג