אין ספק שבדברי הימים של שוק הרכב הישראלי יונדאי תזכר כמי שלמעשה יצרה בארץ, עם הטוסון, את סגמנט הג'יפונים אשר זוכה בשנים האחרונות לתנופה אדירה תוך שהוא "גונב" לקוחות מרכבי המנהלים ומצמצם מאוד את היקף המכירות של רכבי השטח הגדולים והקשוחים.
המתכון שיונדאי הציעה באמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי בדמות עיצוב מוחצן ואופציה להרגיש על הגובה בתמורה למחיר הגיוני ועליות תפעול לא שונות באופן מהותי מאלו של רכב מנהלים קרץ כאמור לרבים וכצפוי עד מהרה קמו לטוסון לא מעט מתחרים כמו ניסאן קשקאי ואחרים.
בשנת 2009 הטוסון הוחלף ב-ix35 שהיה מעוצב ומוצלח מקודמו וההצלחה בסגמנט המשיכה להאיר ליונדאי פנים. אולם לאחר זמן מה הסגמט התרחב וה-ix35 נאלץ להתמודד עם מתחרים בדמות קרוב משפחתו, הספורטאז' של קיה שנהנה מעיצוב מוצלח יותר, ומתחרים חזקים נוספים כמו ה-CX5 של מאזדה.
המכירות אמנם המשיכו להיות טובות יחסית אך הג'יפון של יונדאי איבד גובה ואת הבכורה בסגמנט שנחשב רווחי יחסית וידוע כחשוב בבניית תדמית למותג.
כעת לאור הופעתם של שחקנים נוספים בסגמנט ומקביל להתחדשות נישת הג'יפונים כפולי ההנעה, שמציעים עכשיו בתמורה לתוספת מחיר לא יותר מדי גדולה חבילה מוצלחת של אבזור, מראה ועבירות מעט גבוהה יותר בשטח, החליטו ביונדאי להוריד כפפות ולנסות להחזיר לג'יפון שלהם את מעמדו בשוק בעזרת תג מחיר אטרקטיבי יותר ביחס למתחרות.
השלב הראשון היה הוספת אבזור בדמות גג שמש פנורמי נאה ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית לגרסת הבסיס ששינתה את שמה ל-Open Air Edition ותומחרה ב-165 אלף שקלים בדומה לגרסאות הבסיס של המתחרות ללא חלון גג.
כעת יונדאי החליטה ללכת צעד נוסף קדימה והיא משיקה גרסת בסיס חדשה העונה לשם 'פריים אדישן' (Prime edition) עם תג מחיר אטרקטיבי של 150 אלף שקלים.
מדובר במחיר נמוך באופן משמעותי מהמחיר של המתחרים הישירים שכולם מתומחרים מעל ל-160 אלף שקלים.
גרסת הכניסה החדשה של ה- ix35 תכלול את אותו מפרט טכני מהגרסאות המוכרות של הדגם בדמות מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים המפיק 163 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה והנעה קדמית.
ההבדלים המרכזיים יהיו במגזר האבזור שיכלול כמובן את כל החשמול המתבקש וגם חלונות כהים, מסילות גג ורדיו דיסק עם כניסה לנגנים אך יציג ויתור על חלון השמש הפנורמי החדש, חישוקים קלים, פסי קישוט בדופן הרכב, פנסי ערפל ומערכת המולטימדיה.
>> המתחרים – קיה ספורטאז', מאזדה CX-5 ומיצובישי אאוטלנדר במבחן השוואתי