אין תמונה
פעם הייתה המכונית הלאומית של ישראל

אחרי שנה חלשה במיוחד בה ירדו מכירות מותג "סובארו" בלא פחות מ-16 אחוזים, יבואנית סובארו חברת "יפנאוטו" הציגה היום תוכנית תלת שנתית שאמורה להחזיר את המותג, שבעבר שלט בשוק המקומי ביד רמה, להפוך למותג מוביל בשוק המקומי. את המהפך המיוחל מקווים ביפנאוטו לעשות בעזרת שינויים מבניים בחברה וליין דגמים חדש שיכלול גם אימפרזה חדשה שצפויה להיות מושקת במחצית השנייה של השנה.

 אימפרזה חדשה עוד השנה

למרות שעדיין לא ידוע מתי בדיוק תתרחש ההשקה העולמית של האימפרזה החדשה, ב"יפנאוטו" יודעים לדווח שהדור החדש יגיע לארץ עוד במהלך השנה הנוכחית.

על פי דגם הקונספט שנחשף בנובמבר בתערוכת לוס אנג'לס, האימפרזה החדשה תהיה בעלת מראה בולט ואגרסיבי מבעבר בתצורת סדאן-קופה שהפכה לאופנתית מאוד בשנים האחרונות, כשהפרונט מציג חזית סובארו אופיינית עם טוויסט ספורטיבי ואילו צללית הצד מזכירה קווים עיצוביים שהמזכרים לא במעט את דגמי מאזדה 3 ו 6.

בשלב זה טרם נחשפו המפרטים הטכניים של האימפרזה החדשה, אך אנשי יפנאוטו ידעו לספר שהמנוע בגרסה החשובה לארץ יהיה חזק ממנוע ה1.5 ליטרים המוכר שלא התחבב על הקהל המקומי. את תיבת ההילוכים האוטומטית תחליף תיבה הילוכים רציפה חדשה.
בנוסף לדור החדש של האימפרזה שכאמור יגיע רק לקראת סוף השנה חשפה היום החברה שני דגמים חדשים בארץ ששיווקם יחל בארץ בימים הקרובים.

אין תמונה
נותר לקוות שהעיצוב הסופי ידמה לזה של דגם הקונספט

אסתי קיבלה תחת

חובבי מכוניות הספורט יוכלו מעתה לרכוש את אסתי המטורפת בגרסה סדאן עם ישבן ים תיכוני בולט. בניגוד למראה גרסת הסדאן של הB3 שלא זכה לתשבחות רבות הגרסה הקרבית הSTI בהחלט מאוד מרשימה עם תפיחות וקימורים במקומות הנכונים שמעניקים לה את הלוק הקרבי המתאים מבלי להראות יותר מדי מצועצעת.

המכונית אף עברה מסע שיפורים מקיף במערכת המתלים שכולל כיול מחודש, שינויים במבנה המתלה האחורי, הוספת מוטות מייצבים ועוד כדי להתמודד עם תלונות לקוחות על אופי פחות ספורטיבי מבעבר.

יחידת ההנעה נשארה זהה לזו בדגם ההצ'באק וכוללת מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 300 כוחות סוס, מערכת הנעה לכל הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי מרובה מצבים, מערכת SI-DRIVE  וביצועים כמו 100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ומהירות סופית של 255 קמ"ש.

בעוד שהאחוריים עברו עיבוי, תג המחיר עבר קיצוץ והוא נמוך ב-50 אלף שקלים מהמחיר בו נמכרה אסתי קצוצת הישבן בעבר ועומד כעת על-299 אלף שקל.

אין תמונה
ישבן עסיסי וביצועים חמים

שטח נקי

גם רכב הפנאי של החברה הפורסטר זכה לעדכון שבמרכזו יחידת הנעה חדשה ושדרוג במפרט האבזור.
המנוע החדש הוא ניצן ראשון מליין מנועים חדש שפיתחה החברה.
אמנם סובארו שומרת על תצורת הבוקסר האופיינית למנועיה וגם הספק המנוע נותר כבעבר ועומד על 150 כ"ס, אך המנוע מציג שלל טכנולוגיות חדשות, שיפור בזמינות הכוח והמומנט ובעיקר תכנון ששם לו למטרה להגיע לנתוני פליטות מזהמים נמוכים המציבים את הפורסטר החדש בקבוצה 7  על פי דירוג המיסוי הירוק בישראל, עם דירוג טוב מאשר לכל רכבי הפנאי המתחרים הנמכרים בישראל.

למרות השיפור במדרגת המיסוי הירוק המחיר, בשל שדרוג ברמות האבזור, נשאר כבעבר: החל מ-175 אלף שקל לגרסה הידנית ברמת האבזור הבסיסית ועד ל-200 אלף שקל לגרסת 2 הליטרים האוטומטית ברמת הפאר הגבוהה הכוללת מושבי עור, מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מצלמת רוורס, שלל רמקולים, חישוקי 17" ועוד.

אין תמונה
פורסטר עם מנוע שהטבע יאהב

רה ארגון בחברה

כמו כן ב"יפנאוטו" מדווחים, כאמור, על שלל שינוים מבניים וארגוניים שהבולט בניהם הוא מעבר החברה לשליטה בלעדית של איש העסקים גד זאבי שרכש בשנת 1998 חמישים אחוזים מהחברה.

בנוסף החברה מציינת מעבר למרכז לוגיסטי גדול במתחם פי גלילות והקמת מרכזי שירות חדשים בבעלות החברה בערים גדולות. החברה אף תעבור מיתוג מחדש תחת הסלוגן "בסוף הכל נמדד בביצועים", תשיק אתר אינטרנט חדש, תחל בשיווק ברשתות חברתיות ועוד.

אמנם סובארו נהנית בארץ מתדמית טובה של מכונית שווקית מאוד ואמינה למדי. על מנת להדגיש את סובארו כמותג בוטיק איכותי החברה תערוך בקיץ מסע אתגרי של רכבי פורסטר בנמיביה שבאפריקה.

>> המכונית הלאומית, אנחנו נזכרים בסובארו DL