קליאו RS -208 GTI
ביחד עם סינתיסייזרים ובגדים מזעזעים במיוחד, בשנות ה-80 של המאה העשרים נישת הקטנות החמות הייתה לוהטת ומכוניות כמו הפיג'ו 205GTi, פיאט אונו טורבו ורנו 5GT טורבו נחטפו כמו לחמניות טריות ונחשבו לדבר הכי מגניב בסביבה חוץ מאולי הדלוראין המעופפת מ"בחזרה לעתיד".

בשנים שעברו מאז אמנם הדומיננטיות והיקפי המכירות של רכבי הנישה ירדו באופן משמעותי אבל היצרנים האירופאים עדין רואים בהן כלי חשוב לקידום מכירות והשבוע בתזמון מדויק נחתו בארץ 2 נינות של כוכבות שנות השמונים- הקליאו RS ו- 208GTi כדי לחמם לנו עוד יותר את הקיץ הלוהט.

רנו קליאו RS (צילום: נעם וינד)
קליאו RS - רק עם תיבה כפולת מצמדים |צילום: נעם וינד
הגרסה החמה של הקליאו, ה-RS ספורט, מצוידת במנוע 1.6 טורבו עם 200 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם שישה הילוכים (לא קיימת גרסה ידנית) ומגיעה במרכב 5 דלתות בלבד. דף הנתונים מדווח על ביצועים מרשימים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 6.7 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. האבזור כולל מסך מגע בגודל 7" עם ממשק ומערכת ניווט בעברית, בלוטות', USB ושליטה מההגה למערכת השמע, בקרת שיוט, משוטים מקצועיים להעברת הילוכים משני צידי ההגה, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם, כניסה והתנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 17".
 המחיר יקר יחסית ועומד על 175 אלף שקלים. בעבור גרסת "קאפ" ה"הארד-קוריסטית" עם מתלים מוקשחים ומונמכים ב-3 מ"מ וחישוקי 18" המכילים קאליפרים אדומים תידרשו להוסיף 9,000 שקלים נוספים.

רנו קליאו RS (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

פיג'ו 208 GTI (צילום: אוטו)
208GTI- תנסה להחזיר את תהילת העבר|צילום: אוטו
מן העבר השני פיג'ו משיקה את ה-208GTi שבדיוק כמו הקליאו גם היא מצוידת במנוע 1.6 טורבו המפיק 200 כ"ס, אך בניגוד לרנו הלוהטת היא מגיעה במרכב 3 דלתות בלבד ועם תיבה ידנית בא תצטרכו לבחור בעצמכם את ההילוך הרצוי. הביצועים דומים להפליא לאלו של ה-RS וכוללים האצה למאה בתוך 6.8 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. האבזור כולל: מסך מגע בגודל 7", בלוטות', USB, שליטה מההגה למערכת השמע, ריפודי עור חלקי למושבים, חיישני גשם וחניה, בקרת שיוט חישוקים קלים בקוטר 17".

הפרט המעניין ביותר בהקשר המקומי בנוגע למכונית שאמורה להחזיר את רוח הנעורים ליצרן עם סמל האריה, הוא המחיר האטרקטיבי יחסית שיעמוד על 160 אלף שקלים – 15 אלף שקלים פחות ממחירה של הקליאו RS.

פיג'ו 208 GTI (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

ערוץ הרכב של mako כבר הכין דיסק של "דיבור חדיש", הצטייד בחולצות עם כתפיים תפוחות ושם ג'ל בשיער כדי להיכנס לאווירה לקראת שחזור הדו קרב הלוהט של שנות השמונים כאן ממש בקרוב.

>> מבחן רנו קליאו RS

>> מבחן פיג'ו 208GTi