עם צפי לשנת שיא בישראל של מכירות המותג הספרדי של קונצרן פולקסווגן, סיאט משיקה בישראל את הלאון ST, גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית המבוססת על פלטפורמת ה-MQB החדשה.

ה-ST, שנחשפה לראשונה בתערוכת פרנקפורט לפני כשנה, שומרת על מאפייני העיצוב של גרסת ההאצ'בק עם חרטום מחודד וקו חלונות גבוה שמעניקים לה מראה ספורטיבי-דינמי רחוק מאוד מעיצוב ה"מתנחלים-שיק" שאפיין בעבר את רוב הרכבים בסגמנט הסטיישנים.

עוד בערוץ הרכב של mako
בארץ: רנו מגאן סטיישן בנזין 
בארץ: הונדה סיוויק סטיישן 
בארץ: אוריס היבריד סטיישן עם מנוע מהפריוס 


הלאון מציגה בסיס גלגלים קצר יחסית של 262 ס"מ שעלול לגרום לצפיפות מסוימת במושב האחורי, אך כוללת תא מטען ענק בנפח 587 ליטר, הקטן בליטר אחד מזה שבקרובת משפחתה, הסקודה אוקטביה סטיישן, שמציעה את תא המטען הגדול בקטגוריה.
הלאון ST תוצע במחוזותינו עם יחידת הנעה אחת: מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין המוכר של קונצרן פולקסווגן שמפיק 105 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים DSG אוטומטית כפולת מצמד עם 7 יחסים.
התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.3 שניות ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 20 קילומטר לליטר, בין היתר הודות למערכת Stop&Start.

סיאט לאון טטיישן

עם תג מחיר של 130 אלף שקלים, הלאון סטיישן מעט יקרה מרוב המתחרות (פורד פוקס טורר, אופל אסטרה טורר, יונדאי i30cw, קיה סטיישן ועוד) אבל זולה ב-4,500 שקלים מקרובת משפחתה האוקטביה סטיישן.
בניגוד לאבזור הדל באוקטביה, הלאון ST מציעה רשימת אבזור ארוכה הכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט, חיישני גשם, תאורה (עוקבת פניה) ולחץ אוויר בצמיגים, חישוקים קלים בקוטר 16', 6 כריות אוויר ומערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 5', בלוטות' עם העברת ספר הטלפונים באנגלית, USB ושליטה מההגה.
לפחות בתקופת ההשקה ה-ST תגיע גם עם חלון שמש פנורמי ללא תוספת מחיר.

על הנייר הלאון ST נראית אטרקטיבית למדי ומועמדת לראשות הקטגוריה, אך בהתחשב בעובדה שהסטיישנים זוכים לביקושים בעיקר בשוק המוסדי בו סיאט פחות נוכחת, נראה שבמציאות השוק הישראלי יהיה לה קשה לממש את הפוטנציאל שלה.