על אף שבאולמות התצוגה של ניסאן בישראל ניתן היה למצוא בשנים האחרונות קשת די רחבה של לא פחות מ-11 דגמים ממיקרה בסיסית ב-70 אלף שקלים ועד GT-Rכוחהית עם תג מחיר גבוה פי עשר, דווקא בכמה מהקטגוריות המסורתיות כמו למשל מכוניות משפחתיות ומכוניות מנהלים לא הייתה לניסאן ישראל מה להציע.

על אף שהחוסרים הללו לא ממש השפיעו על נתוני המכירות ובזכות הצלחה של הג'וק, הקשקאי והמיקרה המותג היפני הצליח לשמור על נתח שוק יפה, בקרסו שאפו להרחיב את ההיצע וכעת, לאחר תהליך שהתבשל במשך זמן, נוחתות בארץ, מהשלוחה האמריקאית של המותג, המקסימה והאלטימה.
בכך למעשה ניסאן הופכת למותג השני בישראל (אחרי טויוטה עם הקאמרי) שמציעה בארץ דגם של יצרן לא אמריקאי שמיוצר באמריקה ומצויד בתקינה אמריקאית -מהלך שהתאפשר בעקבות שינוי תקנות היבוא של משרד התחבורה.

עוד ב-mako רכב 
מבחן דרכים: טויוטה קאמרי היברידית 
7 אופציות מוצלחות למכונית שרים במחיר שפוי
ניסאן מציגה: המכונית שאף פעם לא מתלכלכת 

 

האלטימה היא המכונית הנמכרת ביותר של ניסאן בארה"ב ומתחרה בארץ האפשריות הבלתי מוגבלות המקדשת מימדים מגודלים בסגמט המשפחתית שם אל מול טויוטה קאמרי, פורד פיוז'ן, יונדאי סונטה שברולט מאליבו וכו'.

ניסאן אלטימה
אלטימה - אבזור נדיב במחוזות אמריקאיים

היא מציעה בסיס גלגלים נדיב של 277.5 ס"מ (גדול משל מרבית מכוניות המנהלים, אך קצר ממאזדה 6 ב-5.5 ס"מ) ויחידת כוח בתצורת 4 צילינדרים עם נפח של 2.5 ליטר המפיקה 182 כ"ס ומחוברת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים טובים עם 8.6 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש וגם צריכת הדלק הרשמית עם 13.3 ק"מ לליטר ממצבת את המכונית הגדולה בקבוצת הזיהום 4, מהנמוכות ביותר למכוניות הקטגוריה.

האלטימה תוצע בארץ עם תג מחיר של 175 אלף שקלים לגרסת הבסיס SV המאובזרת למדי וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מפתח חכם, חיישני תאורה ולחץ אוויר בצמיגים, חישוקים קלים בקוטר 17' , 6 כריות אוויר ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8', ניווט, מצלמת רוורס, בלוטות' ושליטה מההגה. גרסת SL מוסיפה ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת שמע איכותית של BOSe וחלון שמש בעבור 25 אלף שקלים נוספים.

ניסאן מקסימה
ניסאן מקסימה עם מנוע וי 6 עם 290 כ"ס

מעל לאלטימה ניתן למצוא את המקסימה המפוארת המתחרה באמריקה במכוניות כמו טויוטה אבלון, יונדאי אזרה, שברולט אימפלה וכו'.
המקסימה אמנם חולקת פלטפורמה עם האלטימה (וגם המוראנו) ובעלת בסיס גלגלים זהה, אך העיצוב ספורטיבי יותר וכולל חרטום מחודד. בחזית ניתן למצוא יחידת כוח בריאה יותר; V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 290 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים חזקים עם 6.3 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש, אך צריכת הדלק קצת פחות מרשימה עם נתון רשמי של 9.3 ק"מ לליטר.
המקסימה תוצע בארץ ברמת אבזור אחת הכוללת מערכת שמע איכותית של BOSE עם מסך בגודל 7', שליטה מההגה ובלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ריפודי עור, כוונון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים המגיעים עם חימום (זה של הנהג ניתן גם לקירור) מפתח חכם, משוטים להחלפת הילוכים מההגה, חלון שמש, חישוקים קלים בקוטר 18' ו-6 כריות אוויר. המחיר – 240 אלף שקלים.

ניסאן מקסימה
תשווק ברמת פאר אחת ב-240 אלף ש'

על אף שאין ספק שהאלטימה והמקסימה יתרמו לחוזקו וקידום תדמיתו של מותג ניסאן בישראל, יש לזכור שסגמנט המנהלים הצטמצם בשנים האחרונות בצורה ניכרת נוכח העדפה של מרבית הלקוחות לקרוסאוברים, וספק אם צמד העולות החדשות מאמריקה יוכלו להפוך להצלחה מסחררת.

שר האוצר מתרגש: ניסאן חושפת מוראנו חדש