למרות הצהרותיו מרחיקות הלכת של שר התחבורה ישראל כץ שהבטיח שהיבוא המקביל יביא להוזלת המכוניות לצרכן בכ-20 אחוזים, לפחות בשלב זה, במציאות הבדלי המחירים קטנים בהרבה וכך למשל פורד פוקוס 1.6 אוטומטית ברמת האבזור טרנד מוצעת באיילון מוטורס ב-119 אלף שקלים לעומת 127 אלף אצל היבואן הסדיר ופורד פיאסטה ידנית מוצעת ב-72 אלף שקלים לעומת 75.5 אלף אצל היבואן הרשמי. כמו כן, איילון מוטורס מתכוונת לייבא בעתיד גם דגמים פחות עממיים ובשלב זה כבר מגיעים לארץ 2 רכבי פנאי של פורד - אסקייפ (הגרסה האמריקאית לקוגה) שמגיע לארץ עם מנוע 2.5 ליטרים (ולא 1.6 טורבו כמו בקוגה), הנעה קדמית בלבד (כפולה בקוגה) ובמחיר של 179 אלף שקלים – אלפיה יותר מהקוגה, והאקספלורר הגדול שמוצע ברמת גימור XLT עם הנעה כפולה במחיר 269 אלף שקלים לעומת 280 אצל דלק מוטורס היבואן הרשמי.
כמו כן, יש לציין שמפרט האבזור אינו זהה ובדגמים כמו הפוקוס והאסקייפ הוא נמוך מזה המגיע כסטנדרט ברכבי היבואן הרשמי.


למרות דבריו חוצבי הלהבות של כץ פרשנים העוסקים בתחום הרכב שנים רבות מציינים כי הנושא הרבה יותר סבוך והציפיה כי מהלך זה יביא, ללא שינוי מדיניות המיסוי, להפחתה משמעותית במחירי הרכב לאזרחים היא נאיבית במקרה הטוב. כמו כן הם מציינים כי הסתמכות על הזדמנויות ועודפי מלאים ממדינות שונות היא בעייתית לאורך זמן ומדגישים כי במידה והיבואנים המקבילים כן יהפכו לשחקנים משמעותיים בשוק ייווצר מצב של חוסר שוויוניות בינם לבין היבואנים הרשמיים שצריכים להעביר את הדגמים תקינה, להחזיק מלאי חלפים, להכשיר אנשי שירות ועוד דברים שעלותם גבוהה ביותר.
"מכונית זה לא בגד או טוסטר ואפילו לא מסך דק מרובה אינצים חדיש, כאן אי אפשר להביא מכולה במפרט כזה או אחר במחיר מוזל, לעשות מכה ולהעלם. מדובר במוצר טכנולוגי מורכב שמתגלגל על הכבישים במשך שנים וצריך שיהיה לו אבא שעומד מאחוריו", ציין בפנינו גורם בתחום הרכב. "צריך להבין שלמרות הרצון של כץ להצטייר כמי שמטיב עם האזרחים כמו כחלון אין כל קשר בין ענף הסלולר בו למעשה מכרו לאנשים בחוסר הגינות במשך שנים אוויר בחבילות סבוכות שלא היתה אפשרות להשתחרר מהן, לבין תחום הרכב שכולל עסקאות ברורות שכוללות מוצר יקר, הובלה, אחסון, מיסוי מטורף ומערך שירות שצריך לתת מענה במשך שנים".

לאחר לחץ שהופעל על ידי הנהלת פורד העולמית על הדילר האירופאי שהתחייב למכור לאיילון מוטורס כמה מאות מכוניות, בימים אלה העסקה הוקפאה ולא ברור כל כך אם ומהיכן יגיע המלאי של החברה. יתכן שמדובר בחבלי לידה ובהמשך הדרך העניינים יסתדרו אך נראה כי לפחות בשלב זה, למרות שעל פניו האנשים מאחורי חברת איילון מוטורס בהחלט נראים רציניים והגונים, כי היבוא המקביל לא יוביל לשינוי קיצוני משמעותי בשוק הרכב בישראל ולהוזלות מחירים חדות כמו שהבטיח שר התחבורה.
