מבחן - MII, פיקנטו, פנדה, C1, אייגו, I10, אלטו (צילום: נעם וינד)
המכונית ששינתה את השוק בישראל מעתה אפילו במחיר זול יותר|צילום: נעם וינד
אחרי ששינתה לפני כ-4 שנים את שוק הרכב הישראלי והייתה המכונית הראשונה במילניום הנוכחי שהוצעה, כולל ניילונים על המושבים, 0 קילומטרים על השעון ואחריות, בלא יותר מ-60 אלף שקלים, האלטו של סוזוקי מנסה כעת לקבוע רף כניסה חדש נוסף ונמוך מתמיד ומוצעת במחיר של 51,900 שקלים.

בחודש נובמבר 2009 יבואני סוזוקי בישראל היו הראשונים להבין את הפוטנציאל של את רפורמת המיסוי הירוק, והחליטו להנחית כאן גרסה ידנית למכונית המיני הקטנה שלהם בצירוף מחיר סנסציוני לאותם ימים – כמחצית ממחירה של מכונית מסגמנט המשפחתיות שהיווה באותה תקופה כ-70 אחוזים מהשוק ועשרות אלפי שקלים פחות ממחיריהן של מכוניות סופר מיני אוטומטיות שהוצעו עם תג מחיר סביב 100-110 אלף שקלים.

בתחילה רבים היו סקפטיים מאוד באשר לסיכויי הצלחה של מכונית קטנה ובסיסית ורחמנא ליצלן - עם גיר ידני, אבל עד מהרה המציאות הוכיחה אחרת והישראלים הראו שכאשר מציעים להם להסניף ריח של פלסטיקים חדשים בעסקה אטרקטיבית הם מוכנים אפילו להחזיר לפעולה את יד ימין.

עד מהרה מסגמנט זניח הפכה נישת הקטנטנות לדבר הכי לוהט בשוק הרכב המקומי, ולאלטו הצטרפו מכוניות רבות נוספות ובראשן הפיקנטו של קיה שהפכה לאחד מלהיטי המכירות הגדולים של השנים האחרונות בישראל.

מעבר להמצאתו מחדש של סגמנט הקטנטנות האלטו גם משכה את כל השוק כלפי מטה והובילה בעקיפין יבואנים רבים להוזיל גם את דגמי הסופר מיני שלהם ולהוסיף להיצע גרסאות זולות וידניות במחיר אטרקטיבי.

מבחן - MII, פיקנטו, פנדה, C1, אייגו, I10, אלטו (צילום: נעם וינד)
לא מפוארת או מפנקת במיוחד, אבל בהחלט נעימה לשימוש יומיומי |צילום: נעם וינד

מומחים בשוק הרכב מציינים שההשפעה של האלטו הייתה אף נרחבת יותר והאפשרות שהיא יצרה לקבל רכב חדש במחיר שפעם מקסימום ניתן היה לקבל בו משומשת חבוטה היטב בת מספר שנים מליסינג גרמה לירידה חדה בביקושים במגרשים ובאופן עקיף לירידת מכירים חסרת תקדים בשוק המשומשות, הכולל כיום שלל הצעות אטרקטיביות ביותר במחירים שפעם ניתן היה רק לחלום עליהם.

כמכונית האלטו הייתה קצת פחות פורצת דרך ויש לציין שכיום היא מתקשה לבלוט אל מול המתחרות בסגמנט. עם זאת, ראוי להדגיש שמרבית רוכשי האלטו יותר ממרוצים מבחירתם ומציינים כי מדובר במכונית זריזה, נעימה להתנהלות בעיר, חסכונית מאוד ואמינה.

כעת ובשלב זה עד ראש השנה, חברת "מכשירי תנועה" מנסה להחזיר את האטרקטיביות של הדגם בעזרת במבצע מכירות אגרסיבי לקראת תקופת החגים, במסגרתו הסוזוקי אלטו הידנית המצוידת במנוע בנפח 1 ליטר המפיק 69 כ"ס, 6 כריות אוויר, רדיו דיסק, וצמד חלונות חשמליים תוצע, כאמור, במחיר של 51,990 ש"ח - המחיר הנמוך ביותר לרכב חדש בשוק הרכב הישראלי בעשור וחצי האחרונים.

במקביל בסוזוקי מציעים גם הנחה משמעותית על הגרסה האוטומטית שתוצע בתקופת המבצע במחיר של 62,990 שקלים, נמוך יותר גם ממחיריהן של הגרסאות הידניות של רוב המתחרות.

מבחן - MII, פיקנטו, פנדה, C1, אייגו, I10, אלטו (צילום: נעם וינד)
האם היא תסחוף אחריה את השוק|צילום: נעם וינד

עכשיו נותר לראות אם המחיר החדש יגרום לטלטלה בסגמנט ולגל הורדות מחירים ומבצעים בקרב המתחרים או שכיום האלטו בערוב ימיה לא תצליח לחולל מהפכה נוספת בשוק המקומי.

>> מבחן ענק: כל מכוניות המיני של ישראל ראש בראש