שבעה ימים לאחר כניסתן של מצלמות המהירות לשירות מבצעי משטרת ישראל משחררת נתונים המסכמים שבוע ראשון של אכיפה.
המספרים, באופן מפתיע, נמוכים למדי: מתברר ש-9 מצלמות הרמזור הפיקו רק 24 דוחות על חציית צמתים באור אדום ואילו 3 מצלמות המהירות הפעילות הפיקו בסך הכל 148 דו"חות על נהיגה במהירות מופרזת, או במילים אחרות כל מצלמת מהירות הפיקה בסך הכל כ-7 דו"חות מהירות בכל יום.
באגף התנועה של המשטרה מסברים את המספרים הנמוכים וטוענים כי הרתעה עובדת והנהגים הפנימו את המסר ונוהגים בזהירות.
אבל הסבר יותר הגיוני לכמות הדו"חות הנמוכה היא, ככל הנראה, החלטה של אגף התנועה במשטרה לנסות להפחית את העד הציבורי השלילי והפרסומים הרבים בחודשים האחרונים בהם הפרויקט תואר כ"מסחטת כספים" על ידי העלאת רף המינימום להנפקת הדו"חות להרבה מעל למהירות המותרת.
יש להניח שבעתיד, אחרי שהסערה הציבורית בנושא תדעך, במשטרה יורידו את רף האכיפה של המצלמות החדשות לסטנדרט המקובל בארץ באכיפת עבירות מהירות- משמע המצלמות יכוילו כך שיתחילו להנפיק דו"חות בסטייה של כעשרה אחוזים מהמהירות המותרות מה שיביא, יש להניח, לכמות הדו"חות להשתנות ולזנק באופן משמעותי.
אגב, כבר בשבוע הראשון לפעילות המצלמות החליט נהג שצולם לכלות את זעמו במצלמה שניזוקה קשה והושבתה.
>> כל הדרכים להתמודד עם מצלמות המהירות החדשות ולהשאר עם הרישיון ביד