רנו, אופל וטויוטה צפויות להרחיב בקרוב את ההיצע המוטורי שלהן עם גרסאות נוספות ומעניינות לדגמים שכבר משווקים בארץ.
רנו משיקה לראשונה בארץ את מנוע הטורבו בנזין החדש שלה בנפח 1.2 ליטרים. המנוע, שתוכנן ככל הנראה בהשראת מנוע ה-1.2 TSI של קונצרן פולקסווגן, מציג הספק נאה של 115 כ"ס ומומנט של קרוב ל-20 קג"מ.
המנוע, שבעתיד אמור להפוך למרכזי בהיצע הדגמים של רנו בישראל וצפוי להיות מוצע בקאפצ'ור, בקליאו, במגאן ובפלואנס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, עורך את הופעת הבכורה שלו בארץ בשלב זה בשידוך לתיבה ידנית בתא המנוע של גרסת הקופה היפהפיה של המגאן.
עד כה המגאן קופה שהוצעה בארץ בגרסת RS הספורטיבית הקיצונית ובגרסת 2 ליטרים אטמוספרית עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה לא הייתה שחקנית משמעותית בסגמנט רכבי הקופה, אך כעת מצפים בקרסו, בעזרתה של הגרסה הידנית, להגדיל באופן משמעותי את מרכזיותו של הדגם בזכות תמחור מאוד אגרסיבי עם תג מחיר של 110 אלף שקלים שיציב את הקופה הסקסית מצרפת אל מול מלכת המכירות של הסגמנט מקוריאה – יונדאי וולוסטר.
המגאן קופה 1.2 תצויד, כאמור, בתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה. הביצועים אמנם לא מסמרי שיער אבל כוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 10.7 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש ונותן צריכת דלק רשמי של כ-18 קילומטרים לליטר. רמת האבזור תכלול חישוקים 16' קלים, כיסאות בסגנון ספורטיבי, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית ועוד.
>> מבחן דרכים:מגאן אחרי מתיחת פנים
אחרי שהפכה ללהיט במגזר היבוא האישי ובתום שנים בהן יוניון מוטורס היבואנית הרשמית של טויוטה בישראל מנסה ליבאה לארץ, סוף סוף, לאחר שלל עיכובים ובעיות של תאימות בין התקינה האמריקאית לישראלית (במיוחד סביב פיזור האלומה של הפנסים), משפחתית המנהלים – טויוטה קאמרי ההיברידית - בדרך לישראל ותחל להמכר כאן ככל הנראה כבר ביולי הקרוב.
הקאמרי ההיברידית זהה כמעט לחלוטין מבחינה חיצונית לקאמרי ששווקה בעבר בישראל אך במקום מנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים היא מצוידת ביחידת הנעה היברידית מאוד חסכונית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים למנוע חשמלי המפיקים ביחד 200 כ"ס ומאפשרים להגיע לנתון צריכת דלק רשמי מעולם מכוניות המיני עם 17.3 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.
היבוא מארצות הברית של הקאמרי ההיברידית ודגמים נוספים יתאפשר, אם לא יופיעו שום מכשולים בלתי צפויים בדרך, לאחר ששר התחבורה חתם על צו המאפשר יבוא של רכבים בתקינה האמריקאית לארץ.
המחיר של הקאמרי ההיברידית טרם נקבע אך הוא צפוי להיות אטרקטיבי למדי הודות למיסי קניה מופחתים בגובה של 30 אחוזים בלבד המוטלים על מכוניות היברידיות.
>> היברידיות בשירות ממשלת ישראל
הזינוק החד בפופולריות של משפחתיות בתצורת סטיישן הביא את חברת שלמה, יבואנית אופל לישראל, להבין שכדי להפוך את הנוכחות של האסטרה המשפחתית לדומינטית יותר בסגמנט החשוב בשוק הרכב הישראלי עליהם להציג גם גרסת סטיישן עם תמחור הגיוני ויחידת הנעה אטרקטיבית יותר ממנוע ה-1.6 האטמוספרי בו הייתה מצוידת גרסה זו עד כה. בהתאם לכך, בדומה לגרסאות ההאצ'בק והסדאן, בקרוב גם גרסת הסטיישן תגיע לארץ כשהיא מצוידת במנוע ה-1.4 המוגדש של אופל המפיק 140 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. הביצועים של הסטיישן של אופל טובים למדי ומהירות תלת ספרתית תרשם בתוך 10.8 שניות בדרך ל-200 קמ"ש מרביים.
התמחור גם זכה לעדכון וכעת גרסת הטורר תוצע במחיר זהה לזה של מלכת המכירות של הסגמנט, הפורד פוקוס סטיישן, 127 אלף שקלים.
>> אופל אסטרה סדאן במבחן מול פורד פוקוס ויונדאי i35