כפי שדיווחנו כבר לפני מספר שבועות, יבואני הרכב הבולטים בישראל החליטו, למרות שער מטבע נוח יחסית ועל אף שעדכון המיסוי הירוק שהיה אמור להיכנס לתוקפו בראשית השנה נדחה למועד בלתי ידוע, לנצל את פתיחת שנת 2013 כדי לפרסם מחירי מחירון חדשים וגבוהים יותר לכלי הרכב החדשים.
מחירה של המכונית הנמכרת בישראל, הפורד פוקוס, עלה ב-3,000 שקלים וכעת פוקוס עם גיר אוטומטי ומנוע 1.6 ליטרים במרכב סדאן או סטיישן וברמת הגימור "טרנד" תעלה 127 אלף שקלים. גרסת ה-2 ליטרים תעלה 133 אלף שקלים. גרסאות האצ'בק והגרסאות המצוידות בגיר ידני רשמו עליות מתונות יותר של בין 2,000-2,500 שקלים.
גם מובילי הנוסעים – המיניוואנים של פורד מדגמי s-max וגלאקסי רשמו עדכון כלפי מעלה ועולים כעת 2,500 שקלים יותר מבעבר. המחיר של רכבי הפנאי של החברה, אדג' ואקספלורר, עודכן אף הוא כלפי מעלה בסכומים שבין 3,000 ל-8,000 שקלים.
גם מחיריהם של הדגמים השונים של המותג המוביל בישראל, יונדאי, התייקרו וכך למשל צמד המשפחתיות של החברה ה- i30וה-i35 מתייקרות ב-3,000 שקלים ומיישרות קו עם המחיר של הפוקוס ב-127 אלף שקלים.
דגם הסטיישן i30CW השימושי התייקר ב-4,000 שקל לכדי 128 אלף שקלים ומכונית הקופה המרהיבה של החברה, הוולוסטר, התייקרה בגרסאותיה הבסיסיות בכ-4,000 שקלים (118 אלף לידנית ו-127 אלף לאוטומטית). עם זאת, המחיר של הוולוסטר טורבו שעשתה לאחרונה עליה לארץ לא השתנה.
דגם הבסיס של רכב הפנאי iX35 (בנזין, ללא הנעה כפולה) עלה גם הוא בכ-3,000 שקל לכ-164 אלף שקל.מחיר משפחתית המנהלים של החברה, ה-i40, התייקר בשיעור שבין 2,000 ל-3,000 שקל.המכוניות הקטנות האוטומטיות של יונדאי,i20 ו-i10, התייקרו בסכום נמוך יחסית של בין 1,000-1,500 שקלים.
יבואנית טויוטה יקרה במקביל את מחיר הקורולה הבסיסית ב-1,500 שקל ואת מחיר מכונית המנהלים, אוונסיס, בשיעור דומה.
רכב הפנאי של מאזדה – הcx5 שזוכה בימים אלה להצלחה זוכה אף הוא לעדכון מחיר של 1,500-2,000 שקלים בגרסאות ההנעה הקדמית. מחירן של גרסאות ההנעה הכפולה נותר ללא שינוי.
אגב, למרות שמדובר בדגם בערוב ימיו גם מחיר מלכת המכירות לשעבר של ישראל, המאזדה 3, התייקר בגרסתה הבסיסית ב-1,500 שקל ועומד על 125,500 שקל.
>> לא רוצים טובות, רוצים מחיר הוגן כל השנה