ההשקה הרב שלבית של בטר פלייס בשוק המקומי נמשכת ולאחר חשיפת החזון, מרכז המבקרים, נקודות הטעינה, תחנת החלפת מצברים ועוד אי אילו אירועים מיוח"צנים היטב היום (א') חשפה סוף סוף החברה את המחיר שישלמו מי שיחפצו להתחשמל ולהיות הראשונים להחזיק בגאדג'ט גדול מימדים עם אמירה סביבתית – מכונית חשמלית.
על פי שיטת בטר פלייס המחיר מתחלק לשניים: מחיר המכונית החשמלית (ללא הסוללה) שנחשף היום ומציג תג מחיר במחוזות ליסינג של החל מ-123 אלף שקלים ומחיר המינוי החודשי שמשתנה, בדומה לתמחורי חבילות זמן אוויר אצל המפעילים הסלולריים, בהתאם ללקוח ולגודל החבילה (במקרה זה חבילת קילומטרים) שהוא בוחר.
תג מחיר משפחתי
בתמורה ל-122,900 שקלים תוכלו לקנות רנו פלואנס חשמלית ברמת אבזור רגילה. 129,900 תעלה המכונית עם רמת אבזור גבוהה יותר ולמחירים אלה יתווספו חבילות הקילומטרים, במינוי חודשי:
1,090 שקלים לחבילה עד 20 אלף ק"מ, 1,300 שקלים לחבילה עד 23 אלף ק"מ, 1,470 שקלים לחבילה עד 26 אלף ק"מ ו-1,599 לחבילה עד 30 אלף ק"מ.
בנוסף, מציעים ב"בטר פלייס" אופציה לקניה של המכונית במחיר 157,500 שקלים עם מנוי ק"מ חופשי (עד 25 אלף ק"מ לשנה), למשך שלוש שנים. בטר פלייס מצידה מבטיחה שלא לשנות את מחיר המינוי החודשי במשך 4 שנים.
בבטר פלייס מציינים שעל פי תחשיבים שערכו עלות השימוש לכל קילומטר של נסיעה תהיה בממוצע נמוכה בכ-20 אחוז מעלות השימוש במכונית משפחתית ממוצעת העושה שימוש במנוע בנזין.
כחלק מחבילת המינוי לקוחות בטר פלייס יקבלו עמדת טעינה ביתית אישית, החלפת סוללת ללא הגבלה בתחנות ההחלפה ברחבי הארץ, גישה לכל עמדת הטעינה הציבוריות בישראל, מערכת 'און ליין' לתמיכה בנהג שתאפשר גם מענה אנושי בכל שעות היממה ושירותי דרך.
נהיגת התרשמות
באירוע שהתקיים היום בתל אביב גם ניתנה לעיתונאים הזדמנות ראשונה לחוות נסיעה ברנו פלואנס החשמלית ברחובות תל אביב. אמנם כבר דיווחנו לכם בהרחבה על נהיגת מבחן במכונית ברחובות פריז באוקטובר שעבר אך היה מעניין לנהוג באחת המכוניות המעניינות ביותר שיגיעו לשוק המקומי בשנים הקרובות לראשונה ברחובות העיר הלבנה.
העיצוב של הפלואנס ZE החשמלית שומר על איפוק ולמרות חדשנותה, בצהרי יום תל אביבי רק חדי עין זיהו שלא מדובר בעוד סתם משפחומטית אפרורית. גם בפנים הרכב מזכיר לגמרי מכונית סטנדרטית ומי שמצפה לעמדת פיקוד בסגנון סטאר טראק בוודאי יתאכזב כשההבדל המשמעותי ביותר בינה לבין הפלואנס ליסינג לוגמת הבנזין הוא רמת פאר מעט יותר מפנקת ומסך של מערכת ניווט מובנת שכוללת בתוכה ממשק לניהול צריכת האנרגיה והטענת המצברים ומקושרת למרכז הבקרה של בטר פלייס שאמור לדאוג לסייע ולעזור בכל בעיה.
לוקח זמן להתרגל לעובדה שהרכב מוכן לתנועה למרות שלא נשמע שום צליל מכיוון תא המנוע המאכלס את ממיר הזרם ואת היחידה והמנוע החשמלי. אמנם הספק של 95 כ"ס חשמליים על הנייר נשמעים כנתון לא מרשים במיוחד למכונית כל כך גדולה וכבדה (החשמלית סוחבת סוללה השוקלת כמעט 300 ק"ג המביאה את המכונית למשקל כולל של יותר מטונה וחצי), אבל בזכות ממונט גבוה יחסית של 23 קג"מ שזמין בכל טווח הפעולה החשמלית של אגסי, לפחות במהירות עירוניות, מפתיעה בזריזותה.
רמת הנוחות, כנהוג אצל רנו, טובה וכך גם המרחב הפנימי המוכר לנו מהפלואנס הרגילה. מצד שני תא המטען, למרות תוספת אורך של 14 סנטימטרים עד לאורך כללי של 474 ס"מ, מוגבל למדי בגלל גודלה של הסוללה העצומה ומספק נפח צנוע של 315 ליטר במחוזות של מכוניות סופר מיני.
בנסיעה הקצרה שהתאפשרה לנו היה קשה לקבוע כמה בדיוק סרח העודף, בדמותו של מצבר השוקל 290 ק"ג מעל הציר האחורי ותוספת האורך, משפיע על התנהגות הכביש, אך בסיכום כמה עיקולים מהירים עושה רושם שמרבית הנהגים הפוטנציאליים כלל לא יחושו בהבדל משמעותי אל מול גרסת הבנזין.
נסיעת המבחן הקצרה הייתה בהחלט מהנה אך לא אפשרה לספק תשובה לאחד הנושאים המרכזיים ביותר בסוגיית הסיכויים של החשמלית לתפוס נתח שוק משמעותי: טווח הנסיעה בין טעינות בתנאים אמיתיים.
בכל מקרה, בטר פלייס תפתח באמצע חודש יולי את מערך ההזמנות. בבטר פלייס מציינים שמכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות ברבעון האחרון של השנה ועד אז, כך מבטיחים בחברה, יהיו לפחות 10 תחנות פעילות להחלפת מצברים בפריסה ארצית בדרך ל-40 תחנות המתוכננות בשלב הראשון.
כזכור תחנות החלפת המצברים אמורות לתת מענה מהיר בתוך דקות, במקום טעינה שאורכת שעות, ללקוחת שברצונם לבצע ללא עיכובים נסיעה ארוכה מטווח שבין 120- 185 הקילומטרים שהסוללה של הפלואנס החשמלית אמורה לאפשר בין טעינות.
תחליף למכונית משפחתית ולא פתרון עירוני מוגבל
מייסד בטר פלייס שי אגסי ציין בעבר כי בניגוד לכל מיני מכוניות חשמליות שהחלו להופיע לאחרונה במדינות שונות ברחבי העולם ומתאימות בעיקר לשימוש עירוני מוגבל טווח המכונית שפיתחה רנו ומערך השירות של בטר פלייס יספקו פתרון הולם גם לנהגים שנוסעים הרבה ומגיעים ל-25-30 אלף קילומטרים בשנה, זאת בזכות מוקד שיעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ותחנות טעינה שירשתו את כל הארץ ויאפשרו למשתמשי המכונית החשמלית חופש תנועה כמו במכונית רגילה.
כעת נותר לראות האם הלקוחות הפרטיים והמוסדיים ימהרו להצטרף לשירות החדשני או שיעדיפו להמתין מהצד וללתת ללקוחות אחרים להתגלח במקומם, לפחות בתחילת הדרך והאם כמו שאגסי הבטיח בעבר עד שנת 2020 יותר מחמישים אחוז מהמכוניות החדשות שימכרו בישראל יהיו חשמליות.