סיאט לאון (צילום: אוטו)
מפצירה בנהג להשתובב|צילום: אוטו

אחרי שדיווחנו כאן לפני מספר ימים על מבצעים מיוחדים לכמה מדגמי פולקסווגן וסקודה כעת גם המותג הספרדי של הקונצרן מצטרף לחגיגה עם דיל משפחתי בהספק גבוה.

מספר חודשים לפני שתיחשף, בתערוכת פריז באוקטובר, מחליפתה של הסיאט לאון שתתבסס על הפלטפורמה המודולרית החדש של פולקסווגן הצליחו בצ'מפיון מוטורס לשים את היד על מלאי של כמה מאות משפחתיות ספרדיות שיוצעו בשילוב מנוע TSI 1.8 ליטרים המפיק 160 כ"ס, תיבת הילוכים רובוטית DSG עם 7 יחסי העברה וביצועים רשמיים מרשימים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 7.8 שניות, מהירות מרבית של 213 קמ"ש וצריכת דלק של כ-11 קילומטרים לליטר - ב-119,900 אלף שקלים.

בסיאט מדגישים שבמחיר של משפחומטית אפרורית האפשרות להצטייד בספרדיה עם ביצועים לוהטים לא תבוא על חשבון אבזור נדיב שיכלול בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, רדיו דיסק מקורי עם כניסה לנגנים, 8 רמקולים ושליטה מההגה מצופה העור וכן חישוקי מגנזיום בקוטר 16'. אבזור הבטיחות יכלול 6 כריות אוויר, פנסי ערפל עוקבי פניה, מערכת בקרת אחיזה וגם XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה.

סיאט לאון (צילום: אוטו)
לאון משפחתית עם און - פחות מ-8 שניות למהירות תלת ספרתית |צילום: אוטו

הלאון הנוכחית נחשפה בשנת 2005 והיא מבוססת על הפלטפורמה של הדור החמישי (והקודם) של הגולף. בניגוד לגרמניה השמרנית הלאון הספרדית כוללת בתי גלגלים תפוחים, ידיות נסתרות בדלתות האחוריות וכמה קימורים המעניקים לה קווים זורמים היוצרים עיצוב חיצוני בניחוח דינמי. תא הנוסעים בנוי היטב אך אין ספק שניכרות בו השנים.

על הכביש הלאון, כפי שניתן להבין מהנתונים, מהירה מאוד ומציגה אחיזה גבוהה אך סובלת מנטייה לתת היגוי ותקשור בינוני מההגה.

עם זאת, יש לציין שבמחיר שב-120 אלף שקלים, המבטאים הפחתה של 30 אלף שקלים מהמחיר הרשמי, הלאון נראית כדיל המציע יחס ביצועים/עלות משתלם ביותר.

סיאט לאון (צילום: אוטו)
עיצוב בניחוח לטיני|צילום: אוטו

>> מבחן סיאט לאון