שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
שברולט מציגה: נבחרת הטורבו |צילום: רונן טופלברג

הרבה תהפוכות עברו על מותג שברולט בשנים האחרונות. אחרי עליות ומורדות, עם פתיחת הרבעון השני של 2014 ב-UMI יבואנית מותג הדגל של ג'נרל מוטורס בישראל החליטו להציג באירוע נהיגה מושקע את נבחרת 2014 עם בשורת הטורבו שהגיעה לכמעט כל ליין הדגמים (חוץ מלספארק הקטנה).

למעשה UMI היא אחת היבואניות היחידות, לצד צ'מפיון יבואנית מותגי קונצרן פולקסווגן, המציעה בארץ ליין טורבו כמעט מלא גם במותגים עממיים.

עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים שברולט אורלנדו 
מבחן דרכים: שברולט סילברדו מול סמארט בראבוס
מבחן דרכים שברולט טראקס 

שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
סוניק RS בניחוח ספורטיבי |צילום: רונן טופלברג


המנוע המרכזי שמבשר את המהפכה הוא בנפח 1.4 ליטרים ומפיק 140 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ.
את המנוע הזה כבר פגשנו בעבר בגרסת הטורבו RS של הקרוז שיובאה מארצות הברית (ולא מקוריאה) אך לא זכתה להצלחה בשל תג מחיר גבוה מדי, כמו גם בדגמי אופל השונים (אופל שייכת, כידוע, לקונצרן ג'נרל מוטורס אך מיובאת לארץ על ידי חברת שלמה המתחרה) וכעת הוא מניע גם את המיניוואן אורלנדו בגרסת הבנזין שבחנו כאן לא מזמן, את הסוניק RS (מבחן יתפרסם מחר), את הטראקס וגם את הקרוז בגרסה שתחליף את גרסת ה-1.6 האטמוספרית.

שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
קרוז טורבו - שיפור משמעותי אך מאוחר מדי|צילום: רונן טופלברג


כמו כן, באירוע הושקה השברולט מאליבו החדשה שנחתה בארץ עם תג מחיר של 176 אלף שקלים, שנה וחצי לאחר שהושקה בעולם ולאחר שעברה מתיחת פנים קלה.
המאליבו החדשה תשווק בארץ בגרסה בודדת עם מנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים ולמעשה מדובר בגרסה מוחלשת מעט של יחידת הכוח שפגשנו בקאדילק ATS המלהיבה, אך עם 259 כ"ס בהחלט לא מדובר במכונית שחסר לה כוח כפי שנתוני ביצועים כמו האצה למהירות תלת ספרתית ב-6.3 שניות ומהירות מרבית של כמעט 250 קמ"ש מרמזים.
שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
טראקס -גרסת הטורבו טובה אך יקרה מדי |צילום: רונן טופלברג


ב-UMI מאמינים שהמעבר למנועי טורבו חזקים ובה בעת חסכוניים יחסית יאפשר לשברולט לזנק כלפי מעלה ולהפוך לשחקנית דומיננטית בהרבה בשוק הרכב המקומי.
על פי נתוני המסירות של הרבעון הראשון של 2014 בו נמסרו כמעט 5,000 רכבים של המותג, לעומת פחות מ-6,700 שברולטים בכל השנה שעברה, בהחלט עושה רושם שהמותג נמצא בדרך הנכונה.

בשברולט אף מקווים שהמעבר ליחידת ההנעה המוגדשת, בשילוב תג מחיר אטרקטיבי של החל מ-125 אלף שקלים, יאפשר לקרוז המשפחתית, שסבלה במהלך השנים מאז שהושקה משלל מחלות ילדות ועברה אין סוף שדרוגים, ליהנות מעדנה מחודשת שתמצב אותה כאחת ממובילות הסגמנט.
שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
אורלנדו בנזין - פחות משכנעת מגרסת הדיזל אבל בהחלט מתאימה למשפחה |צילום: רונן טופלברג


בהקשר זה נציין שאמנם ללא ספק, סוף סוף 5 שנים לאחר השקתה, הקרוז מרגישה בשלה ונעימה מבעבר ושהשילוב בין מנוע, גיר ומכונית בהחלט מוצלח, אך לדעתנו זה קצת מעט מדי ומאוחר מדי.
בערוב ימיה, עם שלל מטענים שליליים בשוק וכשמולה מתמודדות משפחתיות חדשות בדור או שניים נראה שיהיה לה קשה לתת פייט לחבורת הצמרת העדכנית של הסגמנט.

את האורלנדו והטראקס, כאמור, בחנו בעבר בגרסאות המוגדשות שהתגלו כאטרקטיביות למדי, את דעתנו על הסוניק RS הספורטיבית תוכלו למצוא כאן ב-mako רכב כבר מחר וגם את המאליבו נבחן כאן ממש בקרוב.

שברולט חוגגת 100 שנים 

שברולט עוברת לטורבו (צילום: רונן טופלברג)
מאליבו- אמריקה הקלאסית עם 259 כ"ס|צילום: רונן טופלברג
_OBJ