"הפחתת מסים על הדלק". זו אחת הפעולות להורדת יוקר המחיה בהן מתפאר רה"מ בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. אלא שהמציאות, כידוע, שונה לחלוטין. מאז עלייתו של ראש תניהו לשלטון ב-2009 זינק מס הבלו ב-24% ומחיר הדלק טיפס בתקופה זו ב-44%.
נתניהו מתכוון בוודאי להפחתות הזמניות במס הבלו מוקדם יותר השנה, אז הוא הוציא צווים זמניים להורדת מס הבלו ב-15 אגורות לליטר במצטבר על מנת למנוע ממחירו של בנזין 95 אוקטן לזנק מעל 8 שקלים לליטר, רף פסיכולוגי שעורר זעם ציבורי. אך הצו הזמני, כידוע, פג, ואם בוחנים את השינוי במס בכל תקופת כהונתו של נתניהו כר"מ, ניתן לראות כי מס הבלו עלה בחדות והוא מהווה כ-40 אחוזים ממחירו של כל ליטר דלק שאנו רוכשים. אגב הבלו אינו המס היחידי על הדלק ואליו יש להוסיף גם את המע"מ שביחד מביאים את הכנסות המדינה ממיסוי על דלק ליותר מ-50 אחוזים מהסכום אותו אנו משלמים בכל פעם שאנו ממלאים דלק.
>> אז בכמה בדיוק זינק מחיר הדלק בשנים האחרונות