טויוטה קאמרי 2013
דור שביעי למכונית הנוסעים הנמכרת באמריקה
אחרי שבשנים האחרונה היא נחשבה לאחד מהלהיטים הגדולים של היבוא האישי, טויוטה קאמרי ההיברידית עושה כעת, בפעם הראשונה, באופן רשמי,  עלייה לישראל ותשווק כאן על ידי יבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס, במחיר של 240 אלף שקלים.

מדובר בדור השביעי של משפחתית המנהלים הגדולה של המותג היפני מאז שהוצגה לראשונה בשנת  1983והפכה לאחד מהדגמים הפופולרים ביותר בארצות הברית.

הקאמרי הממוקמת מעל לאוונסיס מגיעה אלינו מהמפעל האמריקאי של טויוטה בקנטאקי והייבוא הסדיר התאפשר בעקבות שינוי בתקנות משרד התחבורה המאפשרות כעת ייבוא של דגמי רכב המיוצרים על-ידי יצרנים שאינם אמריקאים  בתקינה אמריקאית.
למעשה הקאמרי היא המכונית הראשונה המיובאת בהתאם לתקנה הזאת ובעתיד יוניון מוטורס מתכוונת לייבא דגמים נוספים של טויוטה ולקסוס מארץ הדוד סם ונראה כי, כמו שהצוהר בעבר, שגם יבואני רכב נוספים מתכוונים לנצל תקנה זאת.

הקאמרי תגיע לארץ בשתי גרסאות - גרסת בנזין שתוצע ב-220 אלף שקלים ותהיה מצוידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, עם מערכת Dual VVT-i המספק 178 כ"ס ומומנט מרבי של כ-23 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.

טויוטה קאמרי 2013
יותר הקפדה על איכות החומרים, הבידוד והמרווח מאחור

דפי הנתונים מדווחים 100 קמ"ש בתוך 9.1 שניות, מהירות מרבית העומדת על 180 קמ"ש ונתון צריכת דלק של  14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

כמו כן, כאמור, תיובא הגרסה ההיברידית, שזכתה עד כה להצלחה לא מבוטלת במגזר היבוא האישי, שתתומחר ב-240 אלף שקלים ותהיה מצוידת במערכת כלאיים המשלבת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי חזק שביחד מפיקים 200 כ"ס העוברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים אחורית ייחודית ומספקים ביצועים משכנעים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 8.6 שניות תוך כדי הצגת נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים מרשימים מאוד עם נתון רשמי של 20.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופליטת מזהמים של 99 ג'/ק"מ המציבים אותה בקבוצת ציון ירוק 3 בלבד.

בדומה לדגמים היברידים נוספים של טויוטה למערכת אופציה של נהיגה במצב EV המאפשרת שימוש במנוע החשמלי בלבד בנסיעה למרחק של עד 2.5 ק"מ במהירויות נמוכות (פחות מ-40 קמ"ש).

עד כה נמכרו ברכבי העולם כ-15 מיליון מכוניות מדגם קאמרי והדור השביעי שהוצג ב-2012 אינו שונה מקודמו באופן משמעותי במידותיו אך מציג עיצוב מעט פחות מסורבל, יותר קליל ודינמי אך עדין בעל נוכחות מאוד מאופקת.

בטויוטה טוענים כי בקאמרי החדשה הושקעה מחשבה רבה בעיצוב והנדסת המרחב הפנימי, ובחברה מציינים שמעבר לשיפור באיכות החומרים גם הבידוד עבר שדרוג משמעותי ומרווח רגליים ליושבים מאחור גדל ב-5 סנטימטרים.

טויוטה קאמרי 2013
באדום היא לא תגיע לארץ

הקאמרי החדשה תוצע בישראל ברמת גימור אחת, XLE, אשר הינה רמת הגימור הגבוהה ביותר בה מוצע הדגם. האבזור הסטנדרטי כולל, בין היתר: ריפודי עור, מושבים בכוונון חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מסך מגע בגודל 8', מערכת ניווט, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות', חימום מושבים קדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מראה מתכהה אוטומטית עם מצפן וחישוקי "17 קלים.

מפרט הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, שלל מערכות אלקטרוניות ודירוג מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק האמריקאיים של ה- NHTSA.

"אנו גאים להשיק בישראל את הקאמרי אשר זוכה להצלחה גדולה ועקבית בארה"ב, וגם להרחיב בכך את היצע הדגמים ההיברידיים שלנו" ציין רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס "בשנתיים האחרונות פעלנו באופן אינטנסיבי להתאמת הרכב לדרישות השוק והתקינה המקומית, והקמנו תשתיות תפעוליות לקליטת רכבים ממקור הייבוא החדש. הקאמרי נהנית גם בישראל ממוניטין רב שנים כרכב מנהלים יוקרתי, איכותי ואמין, ואני צופה כי בתוך שנה נמסור למעלה מ-500 רכבים".

>> הרכבים ההיברידים הנמכרים ביותר בישראל

גרסאות חדשות לדגמים - טויוטה קאמרי היבריד 2013
לראשונה גם הגרסה ההיברידית תגיע ביבוא סדיר