מכוניות בנמל (צילום: נעם וינד)
למרות הערכות לירידה של לפחות 10 אחוזים בהיקפי המכירות בשלב זה נרשמת ירידה זניחה בלבד|צילום: נעם וינד

בחודשים ינואר-פברואר נמסרו בישראל 38,638 כלי רכב חדשים, ירידה זניחה של כחצי אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב המבוסס על נתוני הרישוי. בחודש פברואר לבדו נמסרו בישראל 18,444 כלי רכב חדשים, נתון כמעט זהה לפברואר אשתקד.

את רשימת המותגים ממשיכה להוביל יונדאי, שמסרה מתחילת השנה 6,178 כלי רכב, עלייה של 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יצוין כי ליונדאי כיום יש צבר הזמנות מאסיבי שמוגבל בשל האספקה ובדגמים כמו יונדאי I35 רשימות ההמתנה מגיעות כמעט עד הרבעון השלישי.

יונדאי i35 (צילום: נעם וינד)
רוצים i35? הזמינו עכשיו ותקבלו את הרכב אחרי אחרי חגי תשרי |צילום: נעם וינד

במקום השני נמצאת פורד עם 4,155 מסירות, עלייה של 125% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם לחלק מדגמי פורד קיימות כיום רשימות המתנה ממושכות. במקום השלישי נמצאת קיה עם 3,841 מסירות, עלייה של 27%. במקום הרביעי טויוטה עם 3,036 כלי רכב, ירידה של 21%. במקום החמישי מאזדה עם 2,254 מסירות בלבד, ירידה חדה של 56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פורד פוקוס (צילום: נעם וינד)
פורד פוקוס החדשה - תופסת את נתח השוק של המאזדה 3|צילום: נעם וינד

בענף מעריכים כי דלק רכב מקטינה במתכוון את המכירות בדגמי מפתח של המותג בשל השחיקה המשמעותית ברווחיות עקב שערו הגבוה של הין.

בחלוקה לקבוצות עסקיות מובילה כלמוביל עם 6,737 מסירות, נתח שוק של 17.4%. במקום השני דלק רכב עם 6,409 מסירות ונתח של 16.6%, ואילו במקום השלישי צ'מפיון, כולל סקודה, עם 6,140 מסירות ונתח של 15.6%.

קיה (צילום: נעם וינד)
בקיה התרגלו למקום בצמרת|צילום: נעם וינד

>> התחבורה הציבורית על הפנים, אז מה הפלא שכולם רוכשים מכוניות חדשות