אין תמונה
מכפיל. חוליו איגלסיאס
בעוד שבעבר ההיצע המוטורי בארץ הקודש הסתכם בסוסיתות, קונטסות או לכל היותר איזו מוסטנג ואלפא שהבהירו לנו שכאן זה הלבנט נראה שבשנים האחרונות יותר ויותר דגמי קצה ספורטיביים המוצאים את דרכם לכבישי מע"צ מאפשרים לנו לדמיין לרגע שאולי הפכנו למדינה עם תרבות מוטורית נורמלית.

השבוע, במקביל לקבלת מספרי רישוי ישראליים למכוניות פרארי ומזראטי הראשונות ביבוא סדיר, אנו מתבשרים על חתולה בריטית כחולה לוהטת ומעניינת במיוחד המכונה XKR-S שחתמה גם היא על מסמכי העליה לארץ.
מדובר בגרסה סופר קרבית שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה ל-XK, מכונית הקופה של החברה, לכבוד חגיגות היובל ליגואר הנחשקת מכל ואחת ממכוניות הספורט החשובות בתולדות עולם הרכב, היגואר E טייפ המיתולוגית. 

תפריט הסטרואידים שהפך את הXK- לחתולה עצבנית במיוחד כולל כיולי מתלים נוקשים ובעיקר גרסה חזקה של מנוע ה-V8 עם מגדש העל של יגואר שמשחרר כעת דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה לא פחות מ-542 כ"ס ומומנט של 69.4 קג"מ לאספלט.

למעשה מדובר במכונית הסדרתית החזקה ביותר שהחברה הבריטית יצרה מעודה וכפי שאתם בוודאי מנחשים הביצועים מרשימים למדי עם קצת יותר מ-4 שניות למאה ותאוצה החלטית שלא נפסקת עד לקו ה-300 קמ"ש.

אין תמונה
מכפיל. חוליו איגלסיאס

ה-XKR-S, כמתבקש מגרסת ביצועים, כוללת גם כמה תוספות ויזואליות כמו פגוש אגרסיבי, כונסי אוויר על מכסה המנוע חצאיות צד, חישוקי 20", דיפיוזר וספוילר אחוריים ומושבי ספורט.
אם אתם מתלהבים מבריטיות לוהטות יתכן שה- XKR-Sהיא בדיוק מה שאתם מחפשים, כמובן בתנאי שיש לכם 1.35 מיליון שקלים פנויים בבנק.

 

אין תמונה
מכפיל. חוליו איגלסיאס

>> חוויות ממסלול המרוצים המפורסם בעולם על סיפונה של ה-XKR-S