מאבק הצמרת על ראש טבלאות המכירות ממשיך להתחמם. לאחר שבמשך קרוב לעשור מאזדה נהנתה משליטה מוחלטת בשוק הרכב המקומי, שניתן היה לסיכום כ"מאזדה וכל השאר", חודשיים לפני סוף שנת 2010 מסתמן שהקרב השנה יוכרע על קו הסיום בפוטו פיניש.
אמנם את חודש אוקטובר מאזדה מסיימת במקום הראשון אליו היא כה מורגלת, עם 3084 מכוניות חדשות שנמסרו, אבל במקום השני בהפרש של 2 מכוניות בלבד(!) נושפת בעורפה יונדאי, שלא מתכוונת לעשות למלכה חיים קלים השנה.
חשוב לזכור שהשנה, לראשונה מזה תקופה, היו גם חודשים בהם יונדאי סיימה במקום הראשון והפער בין מספר המסירות של מאזדה (25,808) מתחילת השנה ליונדאי (24,974) עומד כרגע על הפרש לא משמעותי במיוחד של 834 מכוניות לטובת מאזדה.
אמנם כלל לא בטוח שבחודשים שנותרו יונדאי תצליח לצמצם פער שכזה, אבל אין ספק שהחבר'ה בכלמוביל כבר מסתכלים ללבן בעיניים של חבורת גיל אגמון מדלק מוטורס.
כדי להבין את הקפיצה שעשתה יונדאי השנה נציין שבתקופה המקבילה בשנת 2009 עמד הפער בין שתי החברות על יותר מפי 11 - כמעט 10,000 מכוניות.
הרחק הרחק מאחור, במקום השלישי, נמצאת טויוטה, שלמרות משבר דוושת התאוצה והטיוח המסוכן שנחשף בעקבותיו ממשיכה להיות אהובה על הקהל הישראלי עם 2072 מסירות בחודש החולף ו 18,320 מתחילת השנה.
חידושים מעניינים במקומות הבאים
בעוד שבמקום 1-3 אנו פוגשים את אותה חבורה מובילה מ2009, פורד מדרדרת מהמקום הרביעי ב2009 למקום השביעי השנה, בעיקר בשל צפי להגעת הפוקוס החדשה לארץ, שהוצגה בינואר שעבר בתערוכת ניו יורק.
את מקומה של פורד תופסת בזינוק מרשים, מהמקום התשיעי למקום הרביעי, סוזוקי, עם 10,700 מסירות, לא מעט תודות למכונית המיני אלטו המחזיקה בתואר המכונית הזולה בישראל וגם בזכות חוזי ליסינג ישירים במחיר אטרקטיבי אותם יסדה השנה ללא תיווך חברות הליסינג עם כמה חברות גדולות במשק.
מתקפת יחסי הציבור סביב השקת הקרוז באמצע 2009 הביאה לביקושים ערים למותג שברולט במחצית השנייה של 2009 שהספיקו כדי למקם את הענק האמריקני- קוריאני במקום החמישי. בעשרת החודשים הראשונים של 210 הציפיות להשתלבות הקרוז בחבורה המובילה של משפחתיות הליסינג עדיין לא התגשמו ובשילוב האבאו שמחכה למחליפה שברולט נעה מיקום אחד אחורה למקום השישי.
אל המשבצת הפנויה במקום החמישי מזנקת מהמקום השמיני פולקסווגן, שאמנם נהנית מתדמית איכותית אצל הציבור הישראלי, אך תמחור גבוה כמו גם נוכחות דלילה בשוק הליסינג לא הביאו את המותג הגרמני למיצוי הפוטנציאל שלו.
את עשרת החודשים הראשונים של 2010 מסיימים בצ'מפיון עם זינוק של כ-50 אחוז בהיקפי המכירות ו-9160 מסירות של רכבים, בעיקר ללקוחות פרטיים.