עם לוק קצת פחות מאיים מזה של הדור הקודם, ספינת הדגל של קרייזלר נוחתת בארץ בתקווה לזכות להצלחה גדולה מבעבר.
הדור החדש של הקרייזלר 300 הוצג בארצות הברית לפני כשנה וכעת הוא עושה עלייה לישראל. לאירופה, אגב, הוא הגיע כבר לפני מספר חודשים אבל משווק ברחבי היבשת הישנה תחת מותג אחר של קונצרן פיאט-קרייזלר, כלנצ'יה תמא.
ה-300 החדשה שומרת על קווי העיצוב של הדור היוצא שהיו אהובים על ידי קהל לקוחות מסוים ברחבי אמריקה אך הרתיעו רבים אחרים וכעת, כדי לנסות לקלוע לטעמם של לקוחות רבים יותר, היא כוללת פרונט מעט מעודן יותר וקו חלונות נמוך יותר.
הגרסה שמגיעה לארץ מצוידת במנוע הוי 6 החדש יחסית של הקונצרן בנפח 3.6 ליטרים שמוכר מהגרנד צ'ירוקי של ג'יפ ומפיק 292 כ"ס ומומנט של 35.9 קג"מ.
במקרה של ה-300 המנוע הבשרני הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה המעבירה את הכוח לצמד הגלגלים האחוריים. נתוני הביצועים הרשמיים בהחלט מכובדים וכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 7.7 שניות ומהירות מירבית של 240 קמ"ש.
לארץ המכונית תגיע בשתי גרסאות זהות מבחינת יחידת ההנעה אך שונות במפרט האבזור. הגרסה ה"בסיסית" - 'לימיטד' - שתעלה 300 אלף שקלים תציע אבזור בהחלט לא בסיסי גם לטווחי המחירים הללו ותכלול מושבי עור עם כיוון חשמלי ומערכת לאיוורור וחימום במושבים, חימום בגלגל ההגה, מערכת שמע עם 9 רמקולים ומסך שליטה מרכזי הכולל מצלמה אחורית, מערכת להתרעה מפני רכבים בשטח המת, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אקטיבית ועוד.
רמת הפאר הגבוהה יותר 'לקשרי' תעלה 320 אלף שקלים ותכלול בנוסף חישוקים בקוטר 20', ריפוד מפואר יותר, שליטה על ההילוכים מההגה, דיפוני עץ ועוד.
במכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר בישראל, מדברים על יעד מכירות של כ-100 מכוניות השנה. את שיווק הקרייזלר הבכירה מכוונים בראש וראשונה לליבם של לקוחות חובבי האמריקאיות והיא תתחרה מול הגרסא הבכירה של הביואיק לה-קרוס שעולה 264 אלף שקלים וגרסת הכניסה של הקדילאק CTS שעולה 314 אלף שקלים. עם זאת, במכשירי תנועה מאמינים כי המכונית החדשה יכולה לתת פייט טוב גם לאירופאיות מובילות כמו ב.מ.וו, אודי ומרצדס שגרסאות הכניסה שלהן, החלשות משמעותית ומאובזרות פחות, עולות בין 55 אלף שקלים (ב.מ.וו 520) ללא פחות מ-124 אלף (מרצדס E250) שקלים יותר.
>> בת המשפחה הפרועה: דודג' צ'אלנג'ר במבחן