אין תמונה
מיניוואן היברידי ראשון
רגע לפני עליית המע"מ וכניסתן לתוקף של מדרגות המיסוי הירוק החדשות, שוק הרכב הישראלי מתעדכן בכמה דגמים חדשים והוזלות מחירים נקודתיות בשל התחרות הגוברת ושערי המטבע הנוחים.

 יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מנחיתה כאן את הפריוס פלוס - המיניוואן ההיברידי הראשון בעולם המציע לחבק את הסביבה גם בשביעיה. 

כפי שניתן להבין משמו, המיניוואן ההיברידי מבוסס על הפלטפורמה ועל יחידת ההנעה המוכרות מהפריוס שהוצגה ב-2009. על מנת לאפשר מקום גם לשורת המושבים השלישית הפלוס מציגה מימדים מעט גדולים מאלה של הפריוס הרגילה עם צמיחה של כ-8 סנטימטרים בבסיס הגלגלים, 3 לרוחב וכ-16 סנטימטרים באורך הכללי לכדי 461 סנטימטרים המצביעים על מימדים נדיבים יותר מאלה של הורסו – המיניוואן של טויוטה שמבוסס על הקורולה.

אין תמונה
לשמור על הסביבה בשביעייה

יחידת ההנעה, כאמור, זהה לזו שבפריוס וכוללת שילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים ביחד 136 כ"ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה ייחודית. תוספת הגדול והמשקל הביאו לירידה מסוימת בביצועים אבל עדיין עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 11.3 שניות ומהירות מרבית של 165 הפריוס פלוס בהחלט עומתד בכבוד בסטנדרט המשפחתי בתחום. צריכת הדלק הרשמית כוללת נתון סופר מרשים (וקשה להשגה בתנאי אמת) של מעל ל-24 קילומטרים לליטר ונתון פליטת מזהמים של 99 גק"מ המציב אותה בקבוצה 2 במדד הירוק.

הפריוס פלוס תגיע לארץ ברמת פאר אחת שתכלול בקרת שיוט, כניסה ללא מפתח, שמשות כהות, 7 כריות אוויר ואת מערכת "טויוטה טאץ'" המוכרת מדגמי המותג העדכניים שכוללת מסך מולטימדיה, חיבור לנגנים, מחשב דרך מפורט וקישוריות בלוטות' מלאה. המחיר 176-  אלף שקלים.

במקביל להשקת המיניוואן ההיבירידי בטויוטה מוזילים גם את מחירה של גרסת הפלאג-אין הייבריד של הפריוס.

כזכור מדובר במכונית הניתנת לטעינה מרשת החשמל ומסוגלת, מעבר להיותה היברידית, לנוע גם 24 קילומטרים על כוח המנוע החשמלי בלבד וכעת הא תימכר ב-180 אלף שקלים המבטאים הפחתה של עשרת אלפים שקלים לעומת המחיר עד כה. 

פריוס פלאג-אין (צילום: נעם וינד)
פריוס פלאג אין - להתחבר לזרם במחיר מוזל|צילום: נעם וינד

חברת שלמה יבואנית אופל, שהחלה לשווק לפני כחצי שנה את האסטרה המשפחתית גם בגרסת ברלינה במרכב סדאן "עם תחת" כמו שבישראל אוהבים, החליטה להוסיף להיצע לצד גרסת ה-1.4 טורבו הסטנדרטית המוצעת במחיר של 127 אלף שקלים גרסה יקרה, חזקה ומאובזרת יותר המצוידת במנוע 1.6 ליטרים מוגדש המפיק לא פחות מ-180 כ"ס ההופכים אותה למשפחתית הקומפקטית החזקה בישראל.

הברלינה הנמרצת מגיעה לארץ כשהיא משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה שתאפשר למשפחתית לרשום 100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות בדרך ל-213 קמ"ש מרביים.

נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 13.8 קילומטרים לליטר ורמת האבזור נדיבה למדי וכוללת גג נפתח חשמלי, חישוקים קלים 17', מערכת שמע עם קישוריות בלוטות' ועוד. המחיר - 140 אלף שקלים.

 

מול פורד פוקוס מול יונדאי i35 (צילום: נעם וינד)
אסטרה ברלינה - עכשיו גם עם 180 כ"ס|צילום: נעם וינד

>> מבחן השוואתי אופל אסטרה ברלינה מול פוקוס ויונדאי i35

את עיקר הזינוק המדהים בנתוני המכירות של מותג סיאט בשנתיים האחרונות היבואנית חייבת לאיביזה החטובה שזכתה להצלחה מרשימה בעיקר בגרסאות הידניות שלה שזכו לתמחור אטרקטיבי ביותר בגרסאות מרכב של 5 או 3 דלתות.

אבל למרות ההצלחה המרשימה עדיין, גם בסגמנט הקטנות, עיקר הביקושים בישראל הם למכוניות המצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית ובמגזר הזה לסיאט היו עד כה מחירים הרבה פחות אטרקטיביים.

כעת הדבר משתנה ולאחר שנציגי היבואן הצליחו לשים את ידם על מלאי של כמה מאות יחידות מדגם ה-1.2 טורבו עם גיר אוטומטי במחיר אטרקטיבי הם מוזילים את מחיר הגרסה לצרכן שיעמוד מעתה על 95 אלף שקלים. המחיר מתייחס לאיביזה בגרסת 5 דלתות עם מנוע 1.2 TSI המפיק 105 כ"ס, מומנט של 17.8 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים מסוג DSG עם 7 יחסי העברה.
רמת הגימור היא רפרנס וכוללת 4 חלונות חשמליים, בקרת שיוט, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני XDS ועוד. במסגרת הורדת המחיר הרוכשים יקבלו גם מערכת מולטימדיה עם מסך בהתקנה מקומית הכוללת DVD, ניווט, חיבור לנגנים וקישוריות בלוטות' מלאה.

כמו כן בסיאט מבטיחים שבמידה והרכב ישחורר מהמכס לאחר עליית המע"מ והשינוי במיסוי הירוק, החברה תספוג את ההפרש במחיר.

>> מבחן דרכים סיאט איביזה אוטומטית 

סיאט איביזה (צילום: נעם וינד)
בסיאט ינסו לשחזר את ההצלחה גם בגרסה האוטומטית|צילום: נעם וינד

לנוכח התחרות הגוברת בסגמנט הקומפקט פרימיום (בקרוב מבחן כאן בmako רכב לכל רכבי הקטגוריה) לקסוס מפחיתה את המחיר של הקומפקטית היוקרתית–היברידית שלה, ה-CT200h, בשיעור של כ-9 אחוזים ומעתה היוקרתית הקטנה, המבוססת על מכלולי הטויוטה פריוס הכוללים מנוע בנזין ומנוע חשמלי המציגים יחדיו הספק של 136 כ"ס, תמכר בארץ בעבור 173 אלף שקלים. בשונה מהפריוס, הלקסוס ההיברידית הקטנה מצוידת במערך מתלים נפרד גם בציר האחורי, 8 כריות אוויר וחומרי בידוד ברמה גבוהה יותר.

רמת האבזור תכלול ריפודי קטיפה דמויי זמש, חישוקי 16', התנעה ללא מפתח, מערכת שמע עם חיבור לנגנים וקישוריות בלוטות', חיישן גשם ואורות ועוד.

רמת הגימור הגבוהה פרימיום טק כוללת בנוסף מערכת DVD, מערכת שמע עם מגברים ו-10 רמקולים, חלון גג, מצלמה אחורית במראה הפנימית, שמשות כהות ועוד ותוצע ב-200 אלף שקלים, במקום 220 עד כה.

לקסוס ישראל מבטיחה גם לשמור על המחירים החדשים ולספוג את ההפרש לאחר עליית המע"מ ושינוי מדרגות המיסוי הירוק.

 

לקסוס CT200h (צילום: נעם וינד)
לקסוס CT200h - הנחה במחיר לנוכח התחרות בסגמנט הקומפקט-פרימיום |צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים לקסוס CT200h