פיג'ו 208 GTI
בלובינסקי מבטיחים גם לרגש
בניגוד לתחזיות השחורות ולמרות המיתון במשק, שוק הרכב, שאמנם ירד בכ-9 אחוזים בשנת 2012, עדיין הציג חוסן מרשים עם 205 אלף כלי רכב חדשים שעלו על הכבישים. עם זאת, דווקא בעבור חברת לובינסקי - יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו-MG, הפעילה בתחום הרכב בארץ כבר 77 שנים, הייתה זו שנה חלשה יחסית שהציגה ירידה של כ-20 אחוזים בממוצע בנתוני המכירות.

למרות המספרים, בלובינסקי מסרבים להכנס ללחץ ובטוחים כי הייתה זו ירידה זמנית בשל מחסור שנוצר בעקבות דגמים שהוחלפו בסגמנטים משמעותיים ומאמינים כי השנה מותגי החברה יחזרו להיקף מכירותיהם הקודם ויציגו במשותף מסירות של כ-16 אלף כלי רכב. בלובינסקי מאמינים כי בניגוד לעבר, לחברה יהיה בקרוב היצע דגמים שיתן מענה נרחב לדרישות השוק הישראלי גם בסגמנטים בהם החברה לא שיחקה בעבר.

פיג'ו 301 (צילום: ניר בן זקן )
סדאן משפחתית שהייתה כה חסרה בהיצע הדגמים של החברה |צילום: ניר בן זקן

את התקוות הגדולות ביותר תולים בחברה בצמד משפחתיות הסדאן החדשות פיג'ו 301 וסיטרואן סי אליזה שנחתו לאחרונה בארץ ויאפשרו ללובינסקי לשחק בשוק הציים אל מול מכוניות כמו יונדאי אקסנט וקיה ריו וגם להוביל מגמה, בעקבות עליית מחירי הדלק, שווי השימוש ומחירי המשפחתיות הקומפקטיות דוגמת פורד פוקוס ויונדאי i35 לאזור ה-130 אלף שקל, של מעבר לקוחות ציים לקטגורית המשפחתיות הזולות יותר שבקרוב תתרחב עוד יותר עם הגעתן של הסקודה ראפיד והסיאט טולדו לארץ.
לטענת דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי, "כבר מרגשים את הביקושים מהשטח ואם הייתה לחברה אפשרות לשים את היד על כמות יחידות גדולה יותר היא הייתה מוכרת בנקל את כולן".

סיטרואן C אליזה - חזית וצדודית (צילום: מולי גומא)
שאיפות גדולות בציי הרכב |צילום: מולי גומא

 בחברה מקווים שה- MG3, הסופר מיני של סאיק הסינית, שצפויה להגיע לקראת סוף השנה כשהיא מצוידת במנוע 1.5 ליטרים המפיק 80 כ"ס, גיר ידני ומחיר תחרותי שיציב אותה מול הסיאט איביזה הידנית, תעניק למותג הסיני הצלחה ודריסת רגל משמעותית ראשונה אחרי מכירות בווליומים נמוכים של ה-MG550 וה-350 בשוק.

חידושים גם בדגמים המסוגננים  
במקביל לדגמי "הלחם וחמאה", בלובינסקי חשפו גם כמה דגמים מסוגננים יותר שיגיעו במהלך השנה ויתבלו את היצע הדגמים.

גרסת ה-GTI של ה-208 החדשה תושק בחודשים הקרובים בארץ עם מנוע 1.6 ליטרים טורבו המפיק 200 כ"ס, גיר ידני עם 6 הילוכים וההאצה למאה קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות בתקווה לעורר את סגמנט ההוט האצ' הרדום.

לטענת פיג'ו, מעבר לביצועים, ה-GTI החדשה מצטיינת בראש וראשונה באופי ספורטיבי נמרץ ושובב בהשראת ה-205 GTI המיתולוגית.
המחיר צפוי לעמוד על כ-160 אלף שקלים בדומה למחיריהן של הפולו GTI והאיביזה קופרה.

פיג'ו 208 GTI
האם רוח ה205 GTI המיתולוגית תחזור?

מכונית הקופה היפיפיה של פיג'ו, ה- RCZ, שעברה לא מכבר מתיחת פנים שהעניקה לה את החזית של דגמי המותג העדכניים, תגיע בקרוב לארץ ותוצע ב-2 גרסאות כמו בעבר – ידנית עם 200 כ"ס ואוטומטית עם 156 כ"ס.

בהמשך השנה צפויה להגיע לארץ גם גרסה קיצונית יותר שתקרא RCZ-R. הגרסה הזו תהיה מצוידת במנוע 2 ליטרים טורבו שיפיק 250 כ"ס, גיר ידני וביצועים לוהטים ובשילוב אבזור נדיב. מחירה בארץ צפוי לעמוד על כ-280 אלף שקלים.

פיג'ו
ה-RCZ מקבלת את הפנים העדכניות של פיג'ו וגם גרסת R ביצועיסתית במיוחד

חובבי הסגנון והטופלס יוכלו להצטייד בקרוב בגרסת הקבריולט של ה-DS3 שתציג, כמו אחותה הסגורה, עיצוב מסוגנן מאוד עם אפשרויות התאמה אישית וגג נפתח חלקית (בדומה לגרסת הקבריולט של הפיאט 500). ה-DS הפתוחה תגיע עם מנוע  1.6 ל' בהספק של 120 כ"ס גיר ידני, ותג מחיר משוער של כ-155 אלף שקלים.

בעוד שדגמים כמו ה-GTI, RCZ ו-DS3 חשובים בעיקר למיצוב ותדמית המותגים ומציגים נפחי מכירות קטנים יחסית, במקרה של ה-2008, מעבר לנוכחות הבולטת, בלובינסקי בהחלט תולים תקוות ומאמינים כי הדגם החדש שיעניק לפיג'ו נוכחות ראשונה בסגמנט המיני ג'יפונים שהג'וק של ניסאן ייסד, יוכל להציג מספרים יפים.

ה-2008  צפוי להגיע לארץ בארבע גרסאות שונות: 1.6 ל', 120 כ"ס בשילוב תיבה אוטומטית וידנית ובגרסת 1.2 ל' עם 82 כ"ס וגיר רובוטי (חד מצמדי) או ידני. המחיר עוד לא נקבע סופית אך בפיג'ו מבטיחים תג מחיר תחרותי במחוזות מובילי הסגמנט.

פיג'ו 2008
ג'יפון קטן שיתחרה בג'וק עם תג מחיר תחרותי

 >> מבחן דרכים סיטרואן C אליזה