אחרי שנים בהן טויוטה התמקדה ביצור מכוניות שימושיות, חסכוניות ואמינות והתרחקה כמו מאש מכל מה שקשור לאופי ספורטיבי וחדוות נהיגה תוך שהיא קוברת כמה דגמים מוצלחים ואייקוניים כמו הסליקה, MR2 והסופרה, סוף סוף זה קורה - אחרי שהושקה לפני מספר חודשים מעבר לים מכונית ספורט עם סמל טויוטה יוצאת לדרך גם בישראל.
מדובר ב-GT86, פרי לפרויקט משותף בין טויוטה וסובארו ליצור מכונית ספורטיבית עממית המציעה יחס גבוה בין מחיר להנאה מנהיגה. כידוע, טויוטה מחזיקה מזה שנים רבות בבעלות חלקית על סובארו ולאור החלטתו של נשיא טויוטה לפני מספר שנים לחזור ליצר מכוניות נחשקות לנהיגה החליטה החברה הענקית לשתף פעולה עם היצרן הקטן ובעל הניסיון המוכח ביצור מכונות נהיגה מרשימות למדי.
כזכור, כפי שדיווחנו כאן בעבר, הרעיון היה ללכת על המתכון הקלאסי של מכונית קופה קטנת מימדים עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ושילדה מאוזנת המציגה חלוקת משקל אידיאלית ותקשור רב עם הנהג כשהקו המנחה הוא ליצר מכונית שהדגש בה הוא על "איך" ולא על "כמה מהר".
כעת, כאמור, היא כאן ומוצעת בשתי גרסאות - אחת עם תיבת הילוכים ידנית והאחרת, לחובבי הספורט העצלנים משהו, עם תיבת הילוכים אוטומטית.
המנוע בשתי הגרסאות זהה ומגיע מבית סובארו, נפחו 2 ליטרים והוא נטול הגדשה אך מפיק הספק נאה של 200 כ"ס.
אמנם, כפי שהצהירו המפתחים, במקרה של הרכב הזה טבלאות הנתונים לא ממש חשובות ומכיוון שהדגש הושם על אופי והתנהגות מראש לא הייתה כוונה ליצר מכונית חורכת אספלט ומשחיזת פניות במהירות שיא ובכל זאת בעידן בו כל קומפקטית חמה מציגה נתונים פסיכיים בטויוטה לא יכלו להשאר מאחור וניתן לציין כי ה-GT אמנם לא מציגה נתונים יוצאי דופן אבל עומדת ברף המתבקש עם האצה למאה קמ"ש ב-7.6 שניות (8.2 באוטומטית) ומהירות מרבית של 225 קמ"ש.
הספורטיבית הקטנה מגיעה לארץ ברמת אבזור נאה הכוללת קונסולה מרכזית עם מסך מגע, בקרת אקלים, פנסי קסנון, חישוקים קלים, דוושות אלומיניום, מפתח חכם וכן שבע כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות המאפשרת לבחור בין כמה דרגות התערבות ואף ניתוק מוחלט, לשמחתם של חובבי הדריפטים.
תג המחיר עומד על 229 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-239 לאוטומטית.
מצד אחד, מחיר זה נמוך מההערכה הראשונית של נציגי היבואן, אך מאידך גבוה מעט מהמחיר לו ציפו חובבי הרכב על סמך מחירה של ה-GT86 מעבר לים וההפרש (העומד על כ-1500 דולרים) באותם מקומות בין המחיר שלה למתחרותיה דוגמת המאזדה מיאטה שהוצעה עד לאחרונה בארץ ב-198 אלף שקלים.
מעניין לראות מה יהיה תג המחיר של אחותה התאומה, הסובארו BRZ, שתושק כאן בעוד כשבועיים.
>> יותר שרירים מיפן – ניסאן Z370 במבחן