על אף שנראה שהמעמד המיוחד ממנו נהנתה הונדה בשוק הישראלי נשחק בשנים האחרונות, תוצאות הרבעון הראשון של 2014 בהחלט מעודדות את אנשי "מאיר" היבואנית ומצביעות, עם 2,700 הונדות שעלו על כבישי מע"צ, על עליה של 80 אחוז במסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על רקע זה הונדה מכריזה כעת על תחילת שיווקה של גרסת סטיישן ראשונה לסיוויק המשפחתית. גרסת הסטיישן המכונה על ידי הונדה "טורר" נחשפה בתערוכת פרקנפורט בשנה שעברה ומחתימה דרכון בארץ, בדומה לדגמי הסדאן וההאצ'בק המוכרים, בשידוך למנוע בנזין בנפח  1.8 ליטר המפיק 142 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסים.

עוד ב-mako רכב
הונדה חושפת את הסיוויק טורר 
מבחן דרכים הונדה סיוויק החדשה
מבחן הונדה CRZ

הטורר מתבססת על גרסת ההאצ'בק המרשימה אך ארוכה ממנה בלא פחות מ-23 סנטימטרים ומציגה נתון אורך של 453.5 ס"מ - סנטימטר פחות מאורכה של הסיוויק סדאן. בסיס הגלגלים של הטורר הוא הקטן בסגמנט משפחתיות הסטיישן עם 259.5 ס"מ. עם זאת, תא המטען שהיא מציעה גדול משל כל מתחרותיה ועומד על 573 ליטרים במצב רגיל (ועד 1610 ליטרים כשהמושבים האחוריים מקופלים) ונראה שהוא יוכל בקלות להכיל את כל הקניות לפסח של משפחה ממוצעת.

סיוויק סטיישן
מבוססת דווקא על גרסת ההאצ'בק המעוצבת

עיצוב החזית של הטורר זהה לזה של גרסת ההאצ'בק. בפרופיל היא מן הסתם שונה מאוד, אך שומרת על נוכחות ספורטיבית אגרסיבית עם כנפיים תפוחות במיוחד מעל בתי הגלגלים, גג המשתפל בחדות לאחור וידיות הדלתות האחוריות הוחבאו במסגרת החלון. עם זאת, קורה C הבולטת שהייתה אחד מסממני העיצוב של ההאצ'בק הוסתרה ויזואלית על ידי חלון צדדי אחורי צר.

בניגוד לאחוריים האוונגרדיים משהו של גרסת האצ'בק, גרסת הסטיישן מציגה ישבן הרבה פחות ייחודי. התוצאה הכללית בהחלט מעניינת אם כי לא יוצאת דופן כמו גרסת ההאצ'בק.

הטורר מוצעת בארץ ברמת הגימור קומפורט הבסיסית ביותר ורשימת האבזור כוללת שליטה מההגה למערכת השמע, אפשרות לתפעול ידני של תיבת ההילוכים באמצעות משוטים, USB, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם ניווט ובלוטות', חישוקים קלים בקוטר 16' ו-6 כריות אוויר. עם זאת, למרות תג מחיר גבוה משל המתחרות העומד על 139 אלף שקלים, הסיוויק טורר לא כוללת פרטי אבזור שהפכו לסטנדרט במרבית המשפחתיות הפופולריות  כמו בקרת אקלים מפוצלת.
כמו כן, ממפרט האבזור קוצצה גם מערכת הבולמים האדפטיביים בציר האחורי, הייחודית לגרסת הטורר, שאמורה לאפשר נוחות נסיעה גבוהה והתנהגות כביש מיטבית בכל תנאי - עם או בלי משקל בתא המטען.

סיוויק סטיישן
בסיס גלגלים קצר אך תא מטען עצום

מאז הגעתן של גרסאות הסטיישן של היונדאי i30 והפורד פוקוס ב-2009, שוק הסטיישנים בארץ חווה צמיחה אדירה ותצורת המרכב, שבעבר הייתה מוקצית מחמת מיאוס וזכתה לביקושים רק במגזרים מאוד מסוימים, הפכה לדבר הלוהט ביותר בקרב חובבי הפנאי בשוק הליסינג. עם זאת, עם תג מחיר גבוה מדי למשלמי שווי שימוש נראה שהסיוויק טורר תפנה בעיקר לשוק הפרטי בו הפופולריות של מרכבי סטיישן נמוכה יותר.

עוזי גונן, מנהל השיווק ב"מאיר", בהחלט אופטימי ומדווח על צפי מכירות של בין 800 ל-1,000 יחידות של גרסה זו בשנה הקרובה.

 >> כל משפחתיות הסטיישן של ישראל במבחן

 

סיוויק סטיישן
שווה 139 אלף שקלים?