קדילאק CTS-V (צילום: נעם וינד)
קדילאק מתאימה כעת יותר לטעם הקהל הישראלי|צילום: נעם וינד

המגמה בשוק המקומי ליצור הפרדה ברורה בין מותגי היוקרה לדגמים ה"עממיים" של היצרניות הולכת וצוברת תאוצה. בעוד הסוכנויות באזור רחוב המסגר בתל אביב ממשיכות לשמור על מעמדן כמרכז להצגה ומכירה של מרבית הדגמים, הרצליה פיתוח הופכת להיות המוקד של סוכנויות הפרימיום.

אחרי לקסוס, אינפיניטי, דגמי היוקרה של ניסאן, אודי, מספר סוכנות ליבוא אישי ורגע לפני פתיחת סוכנות פרארי ומזארטי, חברת UMI יבואנית קדילאק בישראל השיקה הבוקר (חמישי) אולם תצוגה לקדילאק בהרצליה פיתוח, שכמובן כולל שימוש בחומרים יוקרתיים וגימורים מוקפדים כדי להכניס לאווירה הנכונה.

מותג היוקרה האמריקאי עבר בשנים האחרונות סוג של מהפך משמעותי מיצרן המתמקד במכוניות בסגנון אמריקאי ליצרן שמכוון את דגמיו להתחרות אל מול יצרני היוקרה האירופאים, אך ההיצע של קדילאק בארץ היה מוגבל לדגם בודד אחד מכונית הסאלון, ה-CTS.

עם הצטרפותו של ה-SRX, רכב פנאי-שטח יוקרתי,  לפני מספר חודשים והגעתה של גרסת פאר קופה שתי דלתות ל-CTS כעת יש לחברה היצע נרחב יותר של דגמים בארסנל המקומי.

בשל כך ולקראת עוד שני דגמים חדשים הצפויים להיות מוצגים בטווח של שנה החליטו ב-UMI שהגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה ולתת לקדילאק את המקום המגיע לה, כששמה הוא כינוי נרדף למכונית יוקרה.

מעבר לאולם התצוגה החדש והמפואר שמיועד רק ללקוחות מותג הפרימיום, בUMI יודעים לספר על שינוי גישה בשירות ללקוחות המותג מחוויית הרכישה והמסירה של המכוניות ועד לתחזוקה והשירות השוטף.

כאמור, במקביל להשקת האולם הושק בארץ דגם הקופה של ה-CTS. גרסת הקופה לוקחת צעד אחד קדימה את העיצוב בעל הזוויות החדות שמאפיין את הCTS. על פי קדילאק ההשראה לעיצוב הקופה הגיעה מצורתו של חץ וכוללת מלבד כנפיים תפוחות, כונסי אוויר וגג נמוך גם חלק אחורי מאוד מעניין ואגרסיבי עם שלל זוויות לא שגרתיות.

הקופה תוצע בשלב זה בגרסה אחת עם מנוע בנפח 3.6 ליטרים המפיק 307 כ"ס ומסוגל להזניק את הקופה היוקרתית הזאת למאה קמ"ש בתוך 5.8 שניות. רמת הפאר גבוהה מאוד וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה משוכללת עם מסך מתרומם חשמלית, עשרה רמקולים של BOSE, מושבי ספורט בריפוד עור יוקרתי ועוד ועוד.

המחיר, אמנם לא שווה לכל נפש, עומד על 380 אלף שקל אך הוא זול ממחירן של מרבית מתחרותיה הגרמניות.

קדילאק CTS קופה (צילום: נעם וינד)
עיצוב בהשראת חץ|צילום: נעם וינד

גרסת הסופר ספורט לקופה, ה-CTS-V קופה תגיע בהמשך השנה וכמו גרסת ה-V של דגם הסדאן תציע ביצועים במחוזות של מכונית על עם האצה למאה בתוך 3.9 שניות ומהירות מרבית של 300 קמ"ש.

כצפוי, רכב הפנאי שטח היוקרתי של קדילאק מהווה את עיקר נתח השוק של קדילאק ומאז שהגיע לכאן בספטמבר 2010 נמכרו ומסרו כבר מעל ל-120 יחידות כמעט ללא פרסום. כעת, לכבוד אולם המכירות החדש נוספה גרסת לאקשרי המציגה רמת אבזור מעט נמוכה יותר (אבל עדין גבוהה מאוד) במחיר של 330 אלף שקל.

מנכ"ל חטיבת קדילאק בקונצרן ג'נרל מוטורוס שלח ברכה מצולמת לכבוד השקת האולם החדש וחשף שבטווח של שנה תציג החברה מכונית פאר שתבוסס על מכונית הקונספט XTS ומכונית סדאן יוקרתית קטנת מימדים (במושגים אמריקאים) שתתחרה באופן ישיר בב.מ.וו סדרה 3 .

ב-UMI מאמינים שהדגמים החדשים שצפויים להופיע והתנופה שהמותג נמצא בה בשוק המקומי מעניקים לקדילאק נקודת זינוק מצוינת כדי להציג גידול משמעותי בהיקפי המכירות בשנתיים הקרובות.

>> טירוף במבחן - קדילאק CTS-V

קדילאק CTS קופה
במציאות היא אפילו מרשימה יותר