אין תמונה
פולו GTI - מראה זהה לזה של הגולף GTI

במשפחות רבות האחים הקטנים נוטים להעריץ את אחיהם הבוגרים ומנסים לחקות את התנהגויותיהם ולדמות להם ככל האפשר.

מסתבר שגם בעולם הרכב התופעה קיימת ולא פעם אנו פוגשים במכוניות קטנות השואלות אלמנטים עיצוביים ואבזור מאחיותיהן הגדולות.

אין ספק שבמשפחת פולקסווגן הקנאה של הפולו הקטנה בגולף, אחותה הגדולה והפופולרית, הגיעה לשיאים חדשים כשבשנת 2009 הוצג הדור החדש של הסופר מיני של פולקסווגן שנראה יותר מהכל כמו שיבוט מוקטן של הגולף.

הדמיון כל כך מוחלט שלעתים, כשהן לא עומדות אחת ליד השנייה, ניתן לטעות בין השתיים. אבל הפולו היא לא רק גרסה מוקטנת של הגולף הנוכחית אלא גם מכונית מוצלחת למדי בזכות עצמה שאפילו זכתה בתארי "מכונית השנה באירופה" ו"מכונית השנה העולמית" בשנת 2009. הפולו לא הציגה אמנם שום פריצת דרך תכנונית משמעותית אבל בפירוש הציגה איכויות שקשה היה לפגוש עד אז במכוניות סופר מיני עממיות.

אין תמונה
שומרת על לוק ספורטיבי מעודן

במקביל להשקת הפולו, הושקה גם גרסת GTI ספורטיבית שלקחה את שיבוט האחות הבכורה צעד נוסף קדימה ולמעט דמיון בקווים החיצוניים הפולו הספורטיבית גם מצוידת בחישוקים קלים זהים לאלה שבגולף GTI כמו גם ריפוד משבצות זהה לזה שב-GTI הנוכחית וגם המיתולוגית הראשונה. הדמיון ממשיך עם גלגל הגה בעיצוב זהה ואפילו נמשך לדפי הנתונים שיודעים לספר על נתונים זהים במבחני ההאצה.

הפולו הסטנדרטית אמנם לא הפילה אותנו ביכולות הדינמיות שלה אך יש לקוות שכמו בדור הנוכחי של הגולף כיול מחודש של המתלים ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה יקרבו את הפולו החמה, המזכירה במימדיה את הגולף המקורית משנות השבעים, לרוח ה-GTI המקורית.

אין תמונה
גם העיצוב הפנימי והריפוד ממש כמו אצל האחות הגדולה
פולקסוווגן גולף גי.טי.אי (צילום: נעם וינד)
זהו את ההבדלים - בתמונה גולף GTI|צילום: נעם וינד

וכאן מגיע החלק הטוב באמת: המיני GTI נוחתת כאן כעת כשהיא מצוידת בתג מחיר של 150 אלף שקלים, מחיר זול בלא פחות מ-40 אלף שקלים ממחיר הגולף GTI הבסיסית (3 דלתות עם גיר ידני ולא DSG).

המחיר לא רק זול משמעותית ממחיר הגולף אלא גם זול ב-15 אלף שקלים ממחיר הסיאט איביזה קופרה עימה היא חולקת את יחידת ההנעה שכוללת מנוע 1.4 ליטרים מוגדש המפיק 180 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה.

המחיר האטרקטיבי הזול גם ממתחרות כמו אלפא מיטו, אברת' 500, רנו קליאו ספורט ואחרות בהחלט מעמיד את הפולו החמה בעמדה מצוינת לתפוס נתח שוק משמעותי בנישת מכוניות הספורט בארץ.

אין תמונה
גם העיצוב הפנימי והריפוד ממש כמו אצל האחות הגדולה

>> דו קרב משפחתי - מבחן: פולקסווגון גולף GTI מול פולקסווגן שירוקו