מדובר בכ-6 לימוזינות מוארכות על בסיס מרצדס E קלאס, שעברו הסבה להובלת אח"מים על פי המפרט של משרד החוץ ומחירן כ-1.5 מיליון שקל האחת. הלימוזינות מחליפות כלי רכב מקבילים של וולוו ושל אודי, ששימשו למטרות אלה בעבר.
יצוין, כי בדצמבר אשתקד אמר עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, כי "בימים אלה פועל משרד החוץ ליבוא של לימוזינות באמצעות יבואנים מקבילים". בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להעביר את הרכש והתחזוקה לכלמוביל.
ראוותני או עממי?
לא מעט שרים החוששים להזמין את הב.מ.וו בשל התדמית היוקרתית והראוותנית שלה בתקופה של מיתון, אך גם מסתייגים מהתדמית "העממית" של הסיטרואן, פותרים בינתיים את הבעיה באמצעות השכרה "זמנית" לטווח ארוך של כלי רכב על פי בחירתם האישית, כולל רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארצות הברית. זאת למרות, שעלותו של פיתרון זה למדינה גבוהה משמעותית מעלות הרכש והתחזוקה (במחירים מוזלים) של המכוניות הזוכות.
![citroen c5 vs bmw 528 (צילום: נעם וינד)](https://img.mako.co.il/2012/07/31/web_minstercar016_c.jpg)